Toon posts:

Welke behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc samenstellen en de onderdelen in deze lijst zijn in bezit, enkel de behuizing nog.
Daarmee zit ik nog een beetje in de knoop naar compatibiliteit met de onderdelen zoals waterkoeling, ventilatoren, grafische kaart...

Onderdelen in bezit:
I7 - 6700K
MSI GTX 980 Ti Sea Hawk
Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO
Corsair waterkoeling Hydro H110i GTX
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3300C16R 16Gig
Voeding Corsair RM750i
LG 34UC87C-B Zwart monitor

Behuizingen :
InWin 805
InWin 707
Corsair carbide air 540
Fractal design R5
Cooltek Jonsbo W2

Ik heb enkele behuizingen in de lijst gezet die me wel aanstaan, maar zijn deze compatibel met de onderdelen of mogelijk?

Iemand voorstellen naar degelijke andere cases?

vast bedankt!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je zit vooral met die Sea Hawk en die h110i GTX, in die Cooltek gaat het bijzonder krap worden, als het al past. in de InWin's zou het opzich moeten passen en de Air 540/ Define R5 hebben er weinig problemen mee.

verder zou ik nog even kijken in de stallen van Phanteks en NZXT, die twee merken leveren ook hoge kwaliteit producten af met interessante designs.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je zal een 120mm radiator (GPU) en de 280mm radiator (CPU/Corsair koeling) kwijt moeten kunnen in de behuizing. Vrijwel elke mid to high-end behuizing biedt echter deze mogelijkheid, waarbij je de 120mm radiator aan de achterzijde van de kast plaatst en de Corsair H110i GTX radiator aan de bovenzijde.
Met deze setup wordt alle hitte van de radiatoren direct de kast uitgeblazen, terwijl je nog wel frisse intake lucht behoudt aan de voorzijde van de behuizing.

Gezien je mooie onderdelen en zeer dure build gok ik dat je wel graag een window wil in je behuizing.
Verder is het qua smaak zeer persoonlijk, maar ik zal je een aantal suggesties geven die sowieso compatible zijn met al je componenten:

pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart
pricewatch: Corsair Obsidian 450D
pricewatch: Fractal Design Define S - Window
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Zwart (ook in wit, heeft ledstrip aan buitenzijde)
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart (Ook in wit)
pricewatch: NZXT H440 Wit (Ook in zwart)
pricewatch: In Win 805 Zwart

Ik ben zelf groot fan van Phanteks en Fractal Design kasten qua inbouwgemak en het open design.
Maar qua smaak zal je er toch echt zelf een moeten kiezen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al voor de reacties.

Ik ben momenteel eens aan het kijken voor de Phanteks Enthoo primo special edition. Is wel groter dan ik oorspronkelijk wou maar ziet er inderdaad zeer degelijke kasten uit (en mooi).

Ook houd ik nog de fractal design define R5 in gedachten.

De window is eigenlijk niet nodig.

Maar wat design betreft ging mijn voorkeur uit naar Jonsbro UMX1.
pricewatch: Cooltek UMX1 Zilver

Maar deze design is enkel voor de kleinere MB's en configuraties...
Maar mss weet iemand dergelijke behuizing dat voldoende is voor mijn componenten in kwijt te geraken en 'koel' kan blijven?