Nieuw gamingsysteem +/- 900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:39
Beste allemaal,

Nadat mijn oude systeem nu 5 jaar dienst heeft gedaan en ik wel weer eens een stapje omhoog wil maken ben ik van plan een nieuw gamingsysteem samen te stellen (gecombineerd met huidige onderdelen). Ik denk er redelijk uit te zijn maar bezit minder wijsheid als sommige mensen op dit forum! daarom wordt jullie hulp hierbij enorm gewaardeerd

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem moet voldoen aan een aantal dingen. zo moet ik er prettig mee kunnen gamen op 1440P, bij voorkeur op 50+ fps op high of ultra settings. verder ben ik hobby fotograaf en wil ik dus photoshop batches van RAW beelden makkelijk en bij voorkeur rap willen verwerken. Daarnaast doe ik in mindere mate wat video-editing met onder andere adobe premiere.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget zit ik te denken aan +/- 900 euro. iets over budget kan alleen als het echt veel meerwaarde heeft. Daarbij heb ik de volgende onderdelen al maar wil ik graag de GPU verkopen en vervangen door een GTX970 (ben er nog niet uit welke dus aanbevelingen zijn absoluut welkom)

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 177,95€ 177,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 112,95€ 112,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 102,95€ 102,95
1Corsair CX600M€ 76,-€ 76,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 130,95€ 130,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,80

Hierbij is de kast alvast nieuw aangekocht omdat mijn oude kast echt wel aan vervanging toe was. De voeding is een jaar oud en wil ik bij voorkeur niet vervangen (ook al weet ik dat het niet de beste en meest betrouwbare voeding op de markt is). De harde schijven lijken mij beide nog prima mee te kunnen (de SSD is 2 jaar oud en de HDD anderhalf)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende upgrade samengesteld. de intel 6xxx serie i.c.m. DDR4 is daarbij wat mij betreft een logische stap gezien de technologische vooruitgang nu en in de nabije toekomst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 149,95€ 149,95
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 100,95€ 100,95
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 6,90€ 6,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 559,26

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
het systeem moet opgebouwd zijn rond een intel processor (bij voorkeur dus 6xxx). Verder ben ik qua GPU wel een beetje klaar met AMD en wil ik weer eens een iets van Nvidia. Qua geheugen ben ik altijd enorm fan geweest van de kwaliteit en service van Corsair (eerdere RMA). Ook Asus heeft mij nooit teleurgesteld maar ik sta open voor aanbevelingen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minder geluid en warmte zijn mooi meegenomen maar niet het belangrijkste. prestaties wegen zwaarder dan de ongemakken.

Ga je overklokken?
Dit is wel de bedoeling. Wellicht niet meteen maar tot nu toe ben ik daar met mijn huidige systemen wel altijd aan begonnen. Ik zoek echter nooit de uiterste van mijn materialen op.

Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik bevestiging of ik op de goede weg ben qua upgrade. Verder zou ik blij zijn met aanbevelingen voor een GPU merk (zie door de reviews het bos niet meer, ze lijken allemaal goed?) Mochten jullie een volledige ander plaatje hebben van een systeem voor mij hoor ik dat ook graag.

Ik hoor het graag als er nog aanvullende vragen zijn.

_/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Sven2912 op 22-11-2015 22:12 ]

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• boney bob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01-2021
Zelf heb ik de gtx 970 MSI variant pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G in combinatie met een Define R5 waar ik erg tevreden over ben. Toevallig heb ik hiervoor ook een Sapphire HD7950 boost gehad en moet zeggen dat de GTX 970 onder gamen een heel stuk stiller is. Vooral als je een stille variant zoekt is de MSI dus een goed keus, temperaturen zijn verder ook prima.

Afhankelijk van de spellen die je wilt spelen zal een GTX 970 in de meeste gevallen voldoende zijn voor 1440P. Alleen in grafisch zware spellen als The Witcher 3 of GTA 5 zul je de settings (of AA) waarschijnlijk wat lager moet instellen om de framerate boven de 50 te houden. Misschien verstandig om naar benchmarks te kijken van de games die je wilt spelen op 1440P om te kijken wat voor framerate/settings je kunt verwachten. Zelf game ik op 1080P waarmee ik vrijwel alles op ultra draai, heb zelf helaas geen ervaring met 1440P.

Wat betreft de processorkoeler zou je kunnen gaan voor een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power. Kost ietsje meer als de Mugen 4 maar koelt beter en is stiller. (En past daarnaast ook goed bij de R5, zowel qua grote als de kleuren :9)

[ Voor 13% gewijzigd door boney bob op 23-11-2015 22:21 ]

• Sven2912
Dank voor de aanbevelingen. De msi gtx970 heb ik zeker op t oog. Denk dat ik daar voor ga.

Qua koeler staat de mugen nog bovenaan. Ik kan deze nieuw en goedkoop van iemand overnemen. Heb ook naar de noctua's gekeken maar vind het prijsverschil te groot

Groet,
Sven

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

pricewatch: Scythe Ashura Shadow

Spotgoedkoop, zeker als je toch nog wat bij megekko wilde halen. Aardige mugen concurrent, maar dan helemaal zwart. Niets mis mee, maar EOL, dus vandaar de dumpprijs. Noctua is kwalitatief wel een flink verschil overigens, maar de prijs-prestatieverhouding van een Ashura voor 13,-- (of 20) is lastig te verslaan.

Koelpasta kan je achterwege laten, zit voldoende bij een (nieuw) koeler.

MSI GTX 970 Gaming etc is inderdaad een prima kaartje. Snel, stil, klokt lekker over, niets op aan te merken. 1440p ga je zeker niet alles ultra'en, maar vaak wel en 'zeer hoge' settings zit er sowieso wel in:
productreview: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G review door Foritain

productreview: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G review door Foritain
Deze recentere review van mij heeft meer vergelijkingsmateriaal.

• Sven2912
Bedankt voor de reactie. Ik had de reviews van jou inderdaad gevonden. Daarom ben ik ook erg enthousiast geworden over de gtx970.

Ik denk dat ik er dan uit ben. Ik ga bestellen