Arduino based prototyping touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:55
Ik ben nu al een poos bezig met een project waarin ik een prototype maak wat kan dienen als generieke tangible interface voor huishoudens. Zie de video voor een verduidelijking. Nu zijn daar animaties op geplaatst door middel van after effects.

Ik lees hiermee verschillende sensoren uit. Dit is allemaal geen probleem en nu laat ik het effect zien op een Smart GPU 2 scherm zien. Maar omdat de kwaliteit van de hardware dusdanig hoog is hoop ik om de animaties op het scherm ook naar een hoger niveau te tillen. Voor de animaties wil ik framer.js gaan gebruiken. Voor de communicatie van de sensordata wil ik waarschijnlijk parse gebruiken. Maar nu heb ik nog wat nodig om de animaties op te tonen.

Concreet zoek ik dus een soort touchscreen wat draait op Android zodat ik die kan gebruiken om de framer.js application op te draaien voor een zeer soepele weergave van de animaties. Maar ook na het een en ander googlen kan ik geen device vinden wat daar voor geschikt zou zijn. Weten jullie nog wat waar ik kan zoeken of hebben jullie zelf al een keer iets dergelijks gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
In je topictitel zeg ja 'Arduino based' in in de post zeg je 'Android based'.

Welke kant wil je hiermee op, ik verwacht dat animaties snel teveel zijn voor een Arduino.

Voor een android touchscreen zou ik eens kijken naar mobiele telefoons, daar is een dermate groot aanbod en serie leveranciers in dat er moeilijk aan te tippen is met iets zelfbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn ook zal losse android modules te vinden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:55
Wauw. Ik bedoel inderdaad Android. Doordat ik veel met Arduino werk typen mijn vingers automatisch dat woord.
Het probleem met telefoons is dat die vaak toch al weer redelijk groot zijn. Maar wellicht blijft dat wel de beste mogelijkheid en moet ik daar omheen ontwerpen. Het grootste probleem is dat dit ontwerp nu al staat en het erg duur word om dat te veranderen.
Ik heb inderdaad animaties geprobeerd op een Arduino 16Mhz en dat is geen succes. Nu heeft de Smart GPU2 een eigen GPU die de animaties deels op zich kan nemen. http://www.vizictechnolog...martgpu2-lcd480x320/c1flc Maar dan ga ik nog niet het effect behalen als wat ik kan bereiken met framer.

@Memphis. Met losse Android modules. Daar heb ik geen ervaring mee. Is het dan ook mogelijk om apps te installeren of ben je dan zelf gelimiteerd aan je programmeer kunsten om drivers te updaten of te upgraden naar een volgende Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb er ook geen ervaring mee maar op zoek naar iet was ik het tegen gekomen. Dit zijn gewoon losse bordjes al dan niet met een display vaak met een A9 processor wat android draait. Even een netwerk aansluiten en je kunt apps installeren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden