[iphone] Scherm defect, hoe nu backup maken van foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Beste tweakers,

Bekende van mij heeft het scherm defect van haar iPhone 5s. Echter is het scherm nog een klein beetje zichtbaar, maar voor 70% voorzien van strepen (na val).

Je kunt de telefoon helaas niet ontgrendelen, bij de code invoeren wordt automatisch de nummers weer verwijderd. TouchID werkt ook niet omdat deze is mislukt en nu verplicht is om de toegangscode in te voeren.

Wat al geprobeerd:
- Itunes geinstalleerd, pc gemachtigd met icloud account en aangemeld met icloud account in iTunes. Echter bij telefoon insteken dient weer de toegangscode ingevoerd te worden op de telefoon, wat dus niet mogelijk is.

- Icloud voor PC geinstalleerd, ook hier wat opties nagekeken en gezegd dat de pc alle foto's moet downloaden naar de PC. Echter gaat dit niet, omdat ik er nu achter ben gekomen dat ik dus alleen iCloud foto's kan downloaden. Echter zijn de foto;s uitgeschakeld in iCloud omdat er maar 5GB beschikbaar is en door de foto's altijd de iCloud volloopt, dus dat staat uitgeschakeld.

Via Windows verkenner gaat ook niet, herkend de telefoon wel maar moet uiteraard ook weer ontgrendeld worden en vervolgens de PC vertrouwen. Ook niet mogelijk dus.

Vraag: Wat kan ik nu doen dat ik de foto's eraf krijg. Gaat vooral om de meest recente foto's (bezig met verbouwing). Deze foto's heb ik echt nodig.

De telefoon word opgestuurd en is opgegeven aan de verzekering, er is in het verleden wel eens een telefoon "kwijt"geraakt, waardoor ik dit risico niet nogmaals wil lopen.

Hoop dat iemand een oplossing weet. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 09:42
Volgens mij kan je via IPhoto (photos tegenwoordig) deze gegevens zonder code van een iPhone halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:37
De iPhone activeert USB niet voordat je aangeeft dat je de computer vertrouwd. En dat kun je pas kiezen nadat je de toegangscode hebt ingevuld.
Nu is de iPhone versleuteld. Juist om deze manier van data-extractie door derden te voorkomen.

Sluit de iPhone aan op een vertrouwde computer (waar je al eens een backup mee hebt gedraaid) en dan zou het wel moeten kunnen. Je kunt dan een backup browser gebruiken om de foto's uit de backup te halen. Zoals iExplorer, maar er zijn er veel meer.

Anders moet je hem eerst repareren.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 22-11-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Klevertje schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:22:
De telefoon word opgestuurd en is opgegeven aan de verzekering, er is in het verleden wel eens een telefoon "kwijt"geraakt, waardoor ik dit risico niet nogmaals wil lopen.
Waarom laat je de telefoon opsturen en niet bij een lokale reparateur maken? Dan kun je toezicht houden op je telefoon.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
JackBol schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:29:
[...]

Waarom laat je de telefoon opsturen en niet bij een lokale reparateur maken? Dan kun je toezicht houden op je telefoon.
Is uiteraard ook een van de mogelijkheden, echter is de vraag natuurlijk of er andere mogelijkheden zijn. Zoniet, dan word deze uiteraard zelf bij een lokale reparateur gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Scherm vervangen. Geen andere mogelijkheden.
Pagina: 1