Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Live Mail probleem

Pagina: 1
Acties:

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 21:19
M'n opa heeft sinds kort een raar probleem; bij het opstarten van Windows Live mail op windows 10 blijft deze hangen. Eerst kwam er ook een melding over dat er te weinig geheugen beschikbaar was dus heb ik 2GB bijgeprikt waardoor het totaal nu op 4GB uit komt. Het probleem is er echter nog steeds. Wanneer ik kijk in activiteiten weergave zie ik dat het geheugengebruik van Mail steeds verder oploopt maar ik blijf het laadscherm zien.

M'n opa is vrij onhandig met de computer, dus ik weet niet of hij iets heeft gedaan en wat dan....Ik heb alleen geen idee wat ik er aan moet doen....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....Windows 10 heeft helaas geen app die Windows Live Mail heet, maar misschien bedoel je gewoon de Windows 10 Mail App? Overigens neemt de Mail App bij mij 'maar' 30 MB geheugen...en dat met 4 mailboxen geconfigureerd.

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 22-11-2015 22:20 ]

• sjaak81
M'n opa gebruikt gewoon nog live mail..... Misschiet heeft het daar iets mee te maken

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sjaak81 schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:19:
M'n opa gebruikt gewoon nog live mail..... Misschiet heeft het daar iets mee te maken
Eh.....maar op Windows 10 is er geen app die Live Mail heet, dus hoe komt hij dan aan Live mail op die machine? Of is die machine geupgrade van Windows 7 en is dat dan de Live Mail die eh...uit het Windows Live pakket komt?

Misschien even de Windows 10 Mail app configureren...? Die werkt namelijk zonder problemen op Windows 10...

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:15
Er is wel degelijk Windows Live Mail programma voor Windows, ook voor Windows 10 en die gebruik ik en mijn vriendin bijvoorbeeld (werkt beter dan de Windows 10 Mail app zelf, wij hadden op de PC constant ellende mee met terugkerende emails die verwijderd waren).

Ik zou deze verwijderen en Windows Live Essentials downloaden, vervolgens zelf kiezen bij de installatie wat je wilt installeren en Live Mail selecteren, na installatie inloggen en klaar, na synchronisatie zal hij alles weer binnen krijgen.

Soms wil de programma weleens door een update gek doen, een herinstallatie helpt in de 9 v/d 10 gevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 23-11-2015 00:17 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mizgala28 schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:16:
Er is wel degelijk Windows Live Mail programma voor Windows, ook voor Windows 10 en die gebruik ik en mijn vriendin bijvoorbeeld (werkt beter dan de Windows 10 Mail app zelf, wij hadden op de PC constant ellende mee met terugkerende emails die verwijderd waren).

Ik zou deze verwijderen en Windows Live Essentials downloaden, vervolgens zelf kiezen bij de installatie wat je wilt installeren en Live Mail selecteren, na installatie inloggen en klaar, na synchronisatie zal hij alles weer binnen krijgen.

Soms wil de programma weleens door een update gek doen, een herinstallatie helpt in de 9 v/d 10 gevallen.
Dat was inderdaad de versie die ik bedoelde.....een herinstallatie is inderdaad ook een goeie tip. Ik gebruik zelf de Windows 10 Mail App en heb daar alleen maar Exchange mailboxen in geconfigureerd, geen idee of het met SMTP/POP3/IMAP mailboxen issues zou geven btw.... :)

• sjaak81
Hij heeft alleen wel offline mappen, hij gebruikt nml de pop-mail van online. Kan ik deze mappen in verkenner vinden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat zijn dacht ik dbx of mbx bestanden. Windows Live)2012 Essentials werkt overigens bij mijn ouders gewoon helemaal prima in Windows 10 (ook in build 10586). Die hebben ook een pc uit het jaar dat de Tyrannosaurus Rex nog over de aarde liep met een gig of twee geheugen. Wel een goeie om dat inderdaad eens te upgraden binnenkort, nu ik het zo tik klinkt 2012 toch wel 'a lifetime away'...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ajouin
  • Laatst online: 20-11 16:20
de maximum size of dergelijke .dbx bestanden is 2 GB, daarover loopt de mail vast.
mogelijks heeft opa nooit mailtjes verwijderd en krijgt hij bovendien mails met veel toeters en prentjes erbij...

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:57:
Dat zijn dacht ik dbx of mbx bestanden. Windows Live)2012 Essentials werkt overigens bij mijn ouders gewoon helemaal prima in Windows 10 (ook in build 10586). Die hebben ook een pc uit het jaar dat de Tyrannosaurus Rex nog over de aarde liep met een gig of twee geheugen. Wel een goeie om dat inderdaad eens te upgraden binnenkort, nu ik het zo tik klinkt 2012 toch wel 'a lifetime away'...
'a lifetime away'
Is dat niet wat overdreven? Ik heb Windows Liive Mail ook meegenomen van Windows 7 en alles functioneert probleemloos. In ieder geval heeft het niets met het gesignaleerde probleem te maken.

Dbx-bestanden zijn in Windows Live Mail niet meer van toepassing. Ik herinner ze van destijds Outlook Express als Postvak In.dbx enz. waarin alle inkomende mails stonden, dan wel submappen zoals familie.dbx enz. Ongetwijfeld zal die structuur bij andere mailprogramma's nog wel bestaan.
Maar Windows Live Mail bewaart elke mail afzonderlijk als een .eml-bestand. Standaard worden ze opgeslagen in:
C:\Users\PCnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Upcmail (jd 7f1\........Op de plaats van.de stipjes inbox en eventuele submappen.
Bij dubbelklikken van zo'n eml-bestand wordt de inhoud ervan ook geopend met Windows Live Mail. De complete map kan desgewenst worden gekopiëerd naar een andere locatie, waarna eventueel alles of een groot deel in Windows Live Mail kan worden verwijderd. Hierdoor blijven de eigenlijke mailmappen overzichtelijk. In mijn beleving (corrigeer me a.u.b. als ik me vergis) is de enige limiet, behoudens die overzichtelijkheid, de afmeting van de harde schijf.

Ik acht het echter niet onmogelijk dat het programma bij toenemende afmetingen (nooit iets weggooien en nooit bovenstaande dingen doen) moeizamer begint te lopen. Ik ken een situatie waar de in-map ook alsmaar groeit en waar zo af en toe een mail plotseling onleesbaar is en eml-bestand nagenoeg leeg blijkt te zijn. Zelf heb ik dat letterlijk nooit, ik vermoed dankzij dat ik wel deze regelmatige "opschoning" uitvoer, met beperkte afmetingen als gevolg.
Pagina: 1