Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Ik zoek een?
Best mede tweakers ik ben een moto G gebruiker sinds het eerste uur. Echter heb na de laatste update naar android 5.1 problemen, het werkt gewoon niet allemaal meer soepel en vaak krijg ik te maken met vastlopers of een slecht functionerend touchscreen.

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer € 250,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon vaak als vervanger van mijn computer. Een hoge screen on time is een must net als 4g. Voldoende (werk) geheugen en processor die minimaal 2 jaar capabel is een harde eis aan mijn telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto G 2015 is uiteraard een goede optie alleen vind ik het scherm formaat van de moto G 2013 ontzettend fijn. Verder ben ik al wezen zoeken in de pricewatch maar daar kom ik uit op wat minder bekende merken als; wiko, kazam of acer. Dit zijn merken die mij niet echt bekend zijn en daarom maak ik ook dit topic aan

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
1. Heb je al geprobeert je probleem op te lossen door een fabrieksreset te geven en daarna alleen de aps die je daadwerkelijk gebruikt opnieuw schoon te installeren ?(dus geen backup terugzetten om een fout in een app confi als orzaak uit te schakelen)?

2. Als 1 niet werkt. Heb je overwogen om de update terug te draaien en de vorige versie te installeren van je toestel?

3. Als je gewoon ondanks bovenstaande toch nieuw wil. Heb je al gekeken naar de Wileyfox toestellen? De Storm en de Swift?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is de Moto G 2014 niet bijna hetzelfde met een kleiner scherm?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• loll
swhnld schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:10:
1. Heb je al geprobeert je probleem op te lossen door een fabrieksreset te geven en daarna alleen de aps die je daadwerkelijk gebruikt opnieuw schoon te installeren ?(dus geen backup terugzetten om een fout in een app confi als orzaak uit te schakelen)?

2. Als 1 niet werkt. Heb je overwogen om de update terug te draaien en de vorige versie te installeren van je toestel?

3. Als je gewoon ondanks bovenstaande toch nieuw wil. Heb je al gekeken naar de Wileyfox toestellen? De Storm en de Swift?
Beide opties nog niet geprobeerd heb alleen ontzettend veel foto's die ik graag wil behouden. Is er ook kans dat de accu duur gaat verbeteren na deze reset?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alvorens geld uit te geven zou ik proberen het toestel te rooten en CM 12.1 erop te zetten.
Functioneert prima-vlotter dan het originele.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sony Xperia M4 Aqua (16GB versie) is nu in de aanbieding bij Amazon.fr, 249 euro voor de zwarte en 242 euro voor de witte. Da's een uitstekend toestel, en al helemaal voor die prijs. Met SD slot, waterdicht, en krijgt (als ik het goed begrepen heb) een Android 6 update.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-11 23:35
Mijn vriendin heeft de moto g 2015, en dat is toch een erg fijn toestel. Ik zou, ondanks dat het formaat je tegenstaat, hem zeker in overweging nemen.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:45
loll schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:19:
[...]

Beide opties nog niet geprobeerd heb alleen ontzettend veel foto's die ik graag wil behouden. Is er ook kans dat de accu duur gaat verbeteren na deze reset?
Foto's zou je gewoon even (tijdelijk) op kunnen slaan op je computer bijv. of (je betaalt met je privacy) op Google Foto's (losse app, beschikbaar in Play Store) waarbij je onbeperkte opslag hebt.

Er is altijd een kans dat de batterijduur omhoog gaat omdat er mogelijk minder processen gaan lopen dan voorheen. Het zou bijv. goed kunnen zijn dat je selectiever gaat kijken naar welke apps je wederom wilt installeren.

• loll
robcoenen schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:48:
[...]

Foto's zou je gewoon even (tijdelijk) op kunnen slaan op je computer bijv. of (je betaalt met je privacy) op Google Foto's (losse app, beschikbaar in Play Store) waarbij je onbeperkte opslag hebt.

Er is altijd een kans dat de batterijduur omhoog gaat omdat er mogelijk minder processen gaan lopen dan voorheen. Het zou bijv. goed kunnen zijn dat je selectiever gaat kijken naar welke apps je wederom wilt installeren.
Enorm blij dat ik de reset heb gedaan :) De telefoon voelt weer als nieuw.

[ Voor 78% gewijzigd door loll op 23-11-2015 13:06 ]

Pagina: 1