Browser vergelijking Mac OS X: Firefox of Google Chrome?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenuineGuy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-08-2024
Beste Tweakers :) ,

Ik vroeg me af welke web-browser (geen Safari) tussen Firefox en Google Chrome "het beste" zal zijn op Mac OS X qua:
  1. Multiple Tabs Working Environment (10-20 tabs open, pdf lezen, youtube, enz.)
  2. Resource Hungry (RAM, CPU enz.)
  3. Customization (Add-ons, enz.)
  4. Cross-platform synchronization (Thuis, op je telefoon, op het werk enz.)
  5. Ad-blocking
  6. Privacy
Iedereen heeft een mening hierover, maar ik ben speciaal op zoek naar "Everyday extensive-working experience" tussen deze twee. En vertel ook eens maar over jouw eigen pros en cons.
Als ik nog een criteria ben vergeten dat zeer belangrijk is om een goede vergelijking te maken, zeg maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

5. Vooral uBlock Origin scoort goed (Firefox)
6. (2.) Privacy - check en tegelijk 44% sneller laden websites = minder resources - check
To enable Tracking Protection in Firefox 35 and later, visit about:config and set privacy.trackingprotection.enabled to true.

nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met...

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat zijn je eigen ervaringen en waarom wil je dit weten?

[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 22-11-2015 19:59 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Als je privacy belangrijk vindt zou ik eerder Chromium & Firefox vergelijken. Dan is punt 6 niet meer belangrijk. En het web is zo divers, het ligt echt aan de content om te weten welke browser het beste is.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
En waarom schiet je Safari meteen af? Deze komt in vergelijkingen regelmatig als snelste uit de bus met uitstekend laag resource verbruik, voldoende add-ons en tevens de cloud om alles tussen devices te syncen. Lijkt mij een prima optie alsnog!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:09

Grin

Ride si sapis.

Ik begrijp ook niet waarom Safari geen optie is, wanneer je zijn zes criteria ziet dan is Safari echt de logische keus @ OS X...
  1. Multiple Tabs Working Environment (10-20 tabs open, pdf lezen, youtube, enz.)
  2. [b]Kan prima in Safari, elke browser for that matter...[/b].
  3. Resource Hungry (RAM, CPU enz.)
  4. [b]Onder OS X komt Safari nagenoeg altijd als zuinigste uit de bus.[/b]
  5. Customization (Add-ons, enz.)
  6. [b]Prima, ik weet niet wat je precies zoekt maar volgens mij is alles aanwezig.[/b]
  7. Cross-platform synchronization (Thuis, op je telefoon, op het werk enz.)
  8. [b]Top, helemaal met iOS en andere OS X apparaten.[/b]
  9. Ad-blocking
  10. [b]Check.[/b]
  11. Privacy
  12. [b]Check.[/b]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:50

n8n

Safari gebruik ik. Chrome vreet accu en ram, Firefox geen idee maar ik vind de interface niet responsive.

Safari heeft als extra nog tab stacking, swipe gestures om te navigeren tussen pagina's, reader, Reading list, en precompiled - dus sneller en zuiniger - content blockers.

Ik zou dan kijken welke browser het best integreert qua bookmark/historie sync, wat voor mij alom safari is. En anders zou ik waarschijnlijk Opera kiezen, wel chromium/blink maar geen Google tracking.

[ Voor 26% gewijzigd door n8n op 23-11-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29
ik denk dat hij wegens punt 4 geen Safari wilt hebben om de bladwijzers met een Windows Computer makkelijk te kunnen syncen.
Privacy en Google gaan niet samen dus als je een van deze twee browsers wilt hebben zul je FF moeten kiezen. Anders eventueel Opera zoals hierboven ook staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• int3nz0r
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 17:44
Ik gebruik Firefox. Safari blijft vaak "hangen" bij mij tijdens het laden van een pagina. De adresbalk wordt tot ongeveer de helft blauw maar laadt nooit de pagina in, vaak pas na 2x refresh doet ie het eindelijk. Heb al lange tijd last hiervan, al sinds Mountain Lion en ook na clean installs. Ik kreeg het voor het eerst toen ik bij KPN zat, bij Ziggo heb ik het nu nog steeds ook na 2 nieuwe routers. Op andermans netwerken hetzelfde verhaal dus het lijkt me een bug van Safari zelf. Chrome vind ik zwaar voor CPU en RAM en heb er ook wat privacy issues mee. Vandaar dus Firefox; snel, veel addons beschikbaar, privacy is goed geregeld voor zover ik kan oordelen, etc. Het liefst zou ik Safari gewoon gebruiken door de snelle interface (scrollen gaat bij far het soepelst in Safari) en de sync opties met iOS, efficientie qua RAM/CPU, etc maar vanwege bovenstaande problemen dus een no-go voor mij, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
GenuineGuy schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:47:
• Cross-platform synchronization (Thuis, op je telefoon, op het werk enz.)
Welke telefoon (/platform) wil je kunnen syncen met de Mac?
Pendora schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:13:
ik denk dat hij wegens punt 4 geen Safari wilt hebben om de bladwijzers met een Windows Computer makkelijk te kunnen syncen.
Privacy en Google gaan niet samen dus als je een van deze twee browsers wilt hebben zul je FF moeten kiezen. Anders eventueel Opera zoals hierboven ook staat
What about: https://support.apple.com/nl-nl/HT204283 ? Dan kan je je bookmarks en reading list synchroniseren met een Windows-computer.

[ Voor 19% gewijzigd door Volkan1984 op 24-11-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29
Volkan1984 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:28:

[...]

What about: https://support.apple.com/nl-nl/HT204283 ? Dan kan je je bookmarks en reading list synchroniseren met een Windows-computer.
Hm.. Te lang geen windows gebruikt. Dacht nadat Safari gestopt was op Windows de bladwijzer synchronisatie ook weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Pendora schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:33:
[...]

Hm.. Te lang geen windows gebruikt. Dacht nadat Safari gestopt was op Windows de bladwijzer synchronisatie ook weg was.
NP. Het werkt behoorlijk goed in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Synchronisatie van bookmarks zal wel werken, maar hoe zit dat met open tabs?

Ik gebruik nu overal Firefox, zodat ik op de iPad verder kan lezen in een tab die ik op de pc geopend had. Zowel op werk (via PortableApps) als thuis.

Safari is een prima browser maar die komt niet meer naar Windows en bovendien zijn Apple-applicaties onder Windows echt dramatisch. Dan hoop ik liever op Edge voor OS X.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Canaria schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:56:
Synchronisatie van bookmarks zal wel werken, maar hoe zit dat met open tabs?

Ik gebruik nu overal Firefox, zodat ik op de iPad verder kan lezen in een tab die ik op de pc geopend had. Zowel op werk (via PortableApps) als thuis.

Safari is een prima browser maar die komt niet meer naar Windows en bovendien zijn Apple-applicaties onder Windows echt dramatisch. Dan hoop ik liever op Edge voor OS X.
Het grote nadeel van Firefox is dat het niet ingesteld kan worden als default voor iOS. Dan kies ik liever voor Safari en ja, met het nadeel dat je dan niet open tabs kan syncen met andere browsers.
Pagina: 1