Toon posts:

TV met uitvallend geluid en brigtness probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya

ik heb hiero een aristona tv staan van (vermoedelijk) zo'n 12 jaar oud, op zich werktie nog prima, hij heeft alleen wat kleine dingetjes die ik graag anders zou zien , namelijk :

- Beeld wordt donkerder als er ondertiteling komt, wordt weer lichter als ondertiteling weg is

- Geluid valt af en toe weg.. na een seconde of 2/3 komt ie weer terug met een luide klap uit de speaker (koptelefoon = hetzelfde effect)

- Beeld is vrij wazig aan de zijkanten van de beeldbuis

kan hier wat aan gedaan worden?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 11:19 schreef Techwarrior het volgende:
Hiya

ik heb hiero een aristona tv staan van (vermoedelijk) zo'n 12 jaar oud, op zich werktie nog prima, hij heeft alleen wat kleine dingetjes die ik graag anders zou zien , namelijk :

- Beeld wordt donkerder als er ondertiteling komt, wordt weer lichter als ondertiteling weg is

- Geluid valt af en toe weg.. na een seconde of 2/3 komt ie weer terug met een luide klap uit de speaker (koptelefoon = hetzelfde effect)

- Beeld is vrij wazig aan de zijkanten van de beeldbuis

kan hier wat aan gedaan worden?
Als je op safe wilt spelen breng je um ff-ies naar je lokale elektro-boer voor een check-up.
De hoogspanning die je tegen komt als je een schoevendraaier op de verkeerde plek achter in je toestel prikt is niet fijn (brandplekken, veel auw! enzo)
Maar als je perse wilt (en je weet ongeveer wat je doet) kun je het ook zelf proberen.
Als je handig bent dan regel je bij de fabrikant een schema, dan kun je zelf op zoek naar de fouten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Aristona?? Hmmzz.. Da's philips.. Dan heb je dus kans op slechte soldeerverbindingen.. Dat kan het geluidsprobleem veroorzaken..

Het wazige kun je soms bijstellen met behulp van wat potmeters, maar dan zou ik inderdaad eerst zorgen dat je het schema hebt..

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn aristona had hetzelfde wazige geluidsprobleem, heb het opgelost door de aansluiting van de koptelefoon opnieuw vast te solderen. De rest van de problemen heb ik geen ervaring mee.