Het Remix Mini Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
Dit topic betreft de Remix Mini Android-PC.

Wat is deze? :o
De Remix Mini is een mini-PC draaiende op RemixOS, een 'desktopified' versie van Android 5.1.
Het is begonnen als Kickstarter-project en heeft $1,647,155 opgehaald en het doel van $50,000 daarmee ontzettend overschreden.

Specs?
Er zijn 2 modellen: een model met 8GB eMMC / 1GB Ram en een model met 16GB eMMC / 2GB Ram.
De rest van de specs zijn voor beide modellen hetzelfde en zijn als volgt:
- 1.2GHz quad-core cortex A53 (64-bit) processor
- 2x USB 2.0 ports
- HDMI port
- Ethernet port
- Headphone port

Prijs?
Het apparaatje kost 30 dollar voor de standaard 1GB versie en 50 dollar voor de 2GB versie.
Dit zijn de kickstarter-reward prijzen. Als hij in de winkels komt te liggen neem ik aan dat de prijzen enigzins overeenkomen.

Meer info
- https://www.kickstarter.c...ds-first-true-android-pc/
- http://www.jide.com/en/mini
- nieuws: Chinees bedrijf werkt aan mini-pc voor Android-apps die dertig dollar...

En ja, ik heb hem zelf ook. Sterker nog, ik heb dit Topic er mee geschreven.
Het zou trouwens fijn zijn als tweakers een productpagina opent voor de Mini. _/-\o_
Any questions about it? Ik ben geen expert maar I'll be glad to answer them if I can.

[ Voor 5% gewijzigd door Rageplay op 23-11-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Gemoved naar complete systemen en laptops, gezien dit niks met de electronica van het ding te maken heeft, maar eigenlijk een (wat bijzondere) pc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11

neanderthaler

Are friends electric?

Iemand heeft er nu 1 te koop in de V&A, ik had er nog nooit van gehoord.

Grappig idee om Android om te bouwen tot desktop OS, maar dan wel een multitask mogelijkheid.

Ziet er stukken beter uit dan het reguliere Android. Zou mooi zijn als hier een X86 versie van zou uitkomen, om een oud pc'tje nieuw leven in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-08 04:12
De multitask mogelijkheid is er maar je voelt zeker nog aan dat het project in development is.
Maar voor mijn gebruik (muziekje, browsen, filmpje) is het echt een leuk dingetje! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel geinteresseerd in ervaringen... Iemand die al wat kan schrijven over het gebruik?

De Droidapp website heeft een aardige review geschreven:
https://www.droidapp.nl/t...ew-remix-mini-android-pc/

Idem voor TheNextWeb:
http://thenextweb.com/gad...ut-dont-get-carried-away/

Het valt op dat er nog weinig goede reviews geschreven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoN909
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 17:39
Heb hem vandaag eindelijk binnen.

Kodi werkt goed en eindelijk een audio Jack . die At niet op mijn adroid stick.

Eerste indruk is een leuk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lon Seidman (de populaire reviewer op youtube) heeft een leuk review filmpje geplaatst: YouTube: Remix Mini PC Review - A "Desktopified" Version of Android 5.1 for $70

Verder is Charbax altijd leuk, hier op een trade show bij Jide waar Nicolas Charbonnier zijn unieke ding doet met de Remix Mini: YouTube: Remix Mini, Android PC for productivity! $69 (retail) 64bit Allwinner A64 Quad-core ARM Cortex-A53

Een ander aardig filmpjes over de Remix Mini: YouTube: Remix Mini, a look at some apps

Brad Linder van Liliputing heeft ook een interessante video review gepubliceerd: YouTube: Jide Remix Mini Android PC with Remix OS geschreven interview hier: http://liliputing.com/201...0-android-desktop-pc.html

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 10:30 . Reden: liliputing toegevoegd ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Jammer dat het er geen image vrij downloadbaar is.

Of een X86-uitvoering geoptimaliseerd voor wat oudere PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze werken aan een x86 variant, gebaseerd op Android x86. Het idee is zelfs voor zover ik begrijp om het vrij te geven voor test en gebruik vanaf USB-stick, mogelijk zelfs al in januari: http://www.jide.com/x86
Google vertaling helpt wat, ik lees i.i.g. geen chinees.

Daarnaast is er reeds een x86 (64bit, intel quad core) tablet die op Remix OS (v1.5) draait, dus de sprong zal niet heel groot meer zijn:
http://www.cube-tablet.co...-64-bit-intel-tablet.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 11:34 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

Ik heb er een, ligt al een tijdje stof te happen nadat ik em voor het eerst had opgestart. vond het niet zo lekker werken als ik had gehoopt, snelheid valt me wat tegen (1080p scherm).

kan wel wat dingen testen als mensen dat willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de indruk dat wat betreft gebruiksvriendelijkheid er een flinke stap gemaakt is tussen v1.5 en v2.0... Wat ik zag op youtube van v1.5 leek het mij een beetje omslachtig nog, waar v2.0 ogenschijnlijk redelijk intuïtief werkt.

@KeK: ben wel heel benieuwd naar je ervaring met de mini, als je iets meer kan toelichten... graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

net weer even de mini aangeslingerd, en hij wou gelijk gaan updaten, dus dat maar laten doen.

loopt nu al beter en vloeiender als eerder.

had eerder ook het probleem dat ik wel internet had, maar geen paginas kon bekijken oid.. heel raar...

helaas valtie nog niet te rooten, waardoor heel wat apps handige apps niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, root toegang op Android is fijn... jammer dat het zo ontmoedigd wordt.

Uit de reviews krijg ik de indruk dat de mini wat betreft concept wel goed is (en ook redelijk goed werkt), maar veel en veel te weinig PKs heeft voor echt gebruik als desktop. Dat de Mini dus eerder door Jide wordt gebruikt om snel (goedkoop voor de klant) marktaandeel te winnen... En dat de Mini nu eigenlijk nog niet echt bedoeld is om daadwerkelijk goed als desktop gebruikt te worden. Daarvoor zouden dan weer meer PKs benodigd zijn.

Is dat een indruk die je herkent bij het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Ik zie de mini niet als een desktop vervanger, in ieder geval niet voor mij (als poweruser) als ik langer dan een halve seconde op iets dat laad moet wachten vind ik dat al vervelend.. en bij de mini moet je nog wel eens wachten.

Het is een prima kastje om aan je TV te hangen, af en toe gebruik van web/email/simpel typen, dingen die je oma wel eens doet op een computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb deze uit de V&A overgenomen en gisteren ontvangen V&A aangeboden: Remix mini

Helaas nog geen tijd gehad om hem aan te zwengelen. Hopelijk vanavond. Ben benieuwd wat de performance van multimedia is en of er een beetje mee te gamen valt, emulators, koppelen van BT controllers (PS3?) of USB controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is RemixOS voor X86 aangekondigd.

nieuws: Op Android gebaseerd Remix OS komt uit voor desktops

Gratis te downloaden (als alpha) vanaf 12 jan, en die blijft voor de voorzienbare tijd gratis. In eerste instantie starten vanaf USB maar ook ter installatie naast je bestaande OS. Er zijn kennelijk genoeg centjes om RemixOS gratis aan te blijven bieden en Jide heeft andere manier van verdienen voor ogen. Eerst willen ze meer zieltjes verzamelen.

http://liliputing.com/201...the-pixel-c-and-more.html

Wanneer zou de eerste 'root' beschikbaar komen voor deze Android op de desktop? :)

@neanderthaler: klinkt als een leuke actie. Ik zie je ervaringen i.i.g. graag tegemoet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik wil dit wel zien draaien op mijn MINIX z64 en best wat voor betalen als het lekker werkt. Maar iets zegt mij dat dit snel geforkt gaat worden en het sowieso gratis blijft.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de z64 windows hebt, en de remix iso start met 32bit uefi, zou het moeten werken... Mogelijk moet je wel een 32bit efi toevoegen aan de iso maar daar zijn wat handleidingen voor ondertussen. Daarnaast vermoed ik dat remixos niet open source wordt, dus forken is wat lastig. Het zou wel gratis moeten blijven voor de komende jaren, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik ga dat van de week eens testen maar moet eerst eens opzoek naar die usb stick. Wie gebruikt die dingen nog?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ziet er goed uit :)

Afbeeldingslocatie: https://dn-cdn-shop-jide-com.qbox.me/jide_upload/Y1451474181280_top.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat alleen jammer is, is de browsersituatie. De android browsers zijn niet heel fijn. Geen adblock, geen ghostery, geen privacy badger, geen normale scrollbars, je gaat automatisch naar mobiele sites, etc. Een echte desktop-kwaliteit webbrowser is er niet.

Daarnaast kun je vermoedelijk van Word docs er maar 1 tegelijk openen. Dus je ziet wel leuk Excel, maar als je twee Excel sheets wilt openen tegelijkertijd... heb je vermoedelijk pech? Het openen van meerdere instanties van dezelfde applicatie geldt volgens mij alleen voor hun eigen filebrowser.

Update: en daarnaast zit je natuurlijk vast aan google. Niet heel goed voor je privacy enzo, als alles wat je doet het rekencentrum van de inlichtingendiensten ingaat...

Maar laat inderdaad die iso maar komen! Leuk om wat mee te spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuw topic geopend specifiek voor RemixOS for PC
Het Remix OS For PC Discussie Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Had de Mini al even eerder overgenomen van medetweaker gekocht, maar ik had gister pas gelegenheid om hem even op TV aan te sluiten. Erg leuk apparaatje!

Ik heb er Kodi, PopcornTime en uTorrent op gezet. Ik had verwacht dat ik niet op een topperformance hoefde te rekenen, maar het resultaat viel alles mee. Mp4 en MKV HD werden probleemloos afgespeeld vanaf mijn NAS. Downloaden over wifi van een film via PopcornTime ging tussen de 1 en 2mb per seconde. Dat viel me 100% mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:41:
Wat alleen jammer is, is de browsersituatie. De android browsers zijn niet heel fijn. Geen adblock, geen ghostery, geen privacy badger, geen normale scrollbars, je gaat automatisch naar mobiele sites, etc. Een echte desktop-kwaliteit webbrowser is er niet.

Daarnaast kun je vermoedelijk van Word docs er maar 1 tegelijk openen. Dus je ziet wel leuk Excel, maar als je twee Excel sheets wilt openen tegelijkertijd... heb je vermoedelijk pech? Het openen van meerdere instanties van dezelfde applicatie geldt volgens mij alleen voor hun eigen filebrowser.

Update: en daarnaast zit je natuurlijk vast aan google. Niet heel goed voor je privacy enzo, als alles wat je doet het rekencentrum van de inlichtingendiensten ingaat...

Maar laat inderdaad die iso maar komen! Leuk om wat mee te spelen.
Met Firefox Android kun je in elk geval wel uBlock Origin installeren en ik denk ook gewoon Ghostery. Er zit in die browsers ook altijd een optie om de desktopversie van een website op te vragen zodat je het niet hoeft te doen met de mobiele websites.
Pagina: 1