Toon posts:

Slot-A Thunderbird 700 + FIC SD11 = Reboooot

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dacht m'n pc'tje lekker te upgraden (Athlon 500 --> Athlon 700 Thunderbird) en laten er nou net Slot-A Thunderbirds te bestaan.

AMD 500 verkocht, nieuwe T-bird erin, Win2k booten en boem: REBOOT.
Na een stuk of 3 keer hetzelfde kom ik eindelijk toch in Win2k.
Laat ik dan WCPUID opstarten, tis nl. toch leuk om ff te zien dat je cache op fullspeed draait, maar je raadt het al - reboot.

Zelfs de bios settings op Fail Safe gezet hielp niet (o.a. externe cache wordt dan uitgeschakeld, memory timings ruimer gezet...).

Tja die reboots beginnen me een beetje aardig de keel uit te hangen :(

Systeem:
========
- FIC SD11/K7 700 T-Bird Slot-A + Globalwin Vos32+
- 2x128mb Micron PC100 SDRAM
- Creative Annihalator Pro DDR (Geforce1)
- SB Live Value
- 3Com 3c905b TX 100mb
- Adaptec 2904CD
- IBM 13.5Gb Janus (loopt op UDMA33)
- HP 9210i 8x4x32x (SCSI)
- Plextor Ultraplex 40x (SCSI)

Dit alles in een Aopen HQ-45 (250 WATT).
Oja, er hangt ook nog zo'n Casema drol aan.

En dan te bedenken dat m'n pc met die AMD 500 soms een week zonder reboot bleef draaien onder Win2k met, afgezien van die T-bird, voor de rest dezelfde hardware.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Verwijderd

is je mobo wel compatibel met een TB??

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is wel:
SD11 BIOS Info & Download Locations
BIOS version Release date PCB BIOS type Flash
NC611 7/11/00 1.7/1.8 AMI flash818.exe
Filename nc611_SD11_pcb1718.zip
Fix 1. Fix AMD Thunderbird CPU (A1 sample) internal cache information return size incorrect.
2. Fix HDD size ...
Dit is een beschrijving van de meest recente SD11 bios update die ik dus ook heb.

Slot-A T-birds moet de FIC gewoon aankunnen.

Op Tweakers zelf was er ook nog melding van een compatibiliteitstest door C't waarin ze het volgende opmerkten:
Vrijwel alle Irongate mobo's functioneerden probleemloos in combinatie met een 700MHz Thunderbird, maar bij de KX133 mobo's waren er zoals verwacht meer problemen.
SD11 = Irongate

Hij doet het ook gewoon (anders zat ik dit nu niet te typen), maar hij kan elk moment zomaar rebooten...

Is het dan toch mijn PSU (maar 250 WATT) ?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vrijwel alle, klinkt niet 100%, en dus toch maar een MOBO halen met een VIA KT133 chipset, alleen heb je een slot-A moederbord :(, zal wel niet liggen aan je voeding, want als het goed is heeft een Thunderbird minder stroom nodig.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
klok voor klok heeft een thunderbird misschien minder stroom nodig, maar het kan natuurlijk best zo zijn dat die thunderbird 700 meer verbruikt dan die athlon 500 en dan kan misschien net die 250 watt voeding de botlleneck zijn

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

gooi er anders is alle zooi uit en een simpel videokaartje in en dan kijken offie nog reset
Pagina: 1