Micro usb 3 naar 22-pin sata?

Pagina: 1
Acties:

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Mijn tablet heeeft een micro-usb 3.0 ansluiting. En zoek hiervoor een verloop naar 22-pin sata. Zodat ik een SSD kan bevestigen voor opslag. Ik kan deze verloop maar niet vinden. De vele usb itteraties maken dit moeilijk voor mij om de juiste te vinden. Straks doe ik een miskoop. Prijzen lopen ook erg uiteen.

Kunnen jullie mij helpen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dat heet geen verloop maar een adapter of bridge. Wat jij zoekt is een 2.5" USB3-SATA behuizing.

Daarnaast heb je dan waarschijnlijk ook een micro-USB 3.0 naar micro-USB 3.0 kabel nodig. Of een micro-USB 3.0 naar USB-3.0 kabel. Dat is dan wel weer een verloop.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou eerst eens goed gaan kijken of je Tablet wel USB-OTG ondersteunt.
Zonder OTG kan je opslag via de MicroUSB aansluiting meestal wel vergeten.

Als je tablet het ondersteunt, dan heb je dus een OTG kabel nodig (van MicroUSB mannetje naar USB vrouwtje), welke je dan kan gebruiken met een USB-SATA adapter, zoals bijvoorbeeld een USB harddisk behuizing.
Let op dat dit niet een standaard kabeltje is. Het lijkt wel zo, maar er zit een schakeling in zodat de tablet weet dattie als USB Host moet optreden.

Dus b.v. dit kabeltje:
pricewatch: Assman USB 2.0 OTG 0.2m

in combinatie met bijvoorbeeld zo'n behuizing:
pricewatch: Conceptronic USB SATA HDD 2.5" Black

en de SSD die je hebt gekozen.

Trouwens, ik zou het USB3 gebeuren achterwege laten. De meeste tablets zijn écht niet zo snel dat ze iets hebben aan USB3, laat staan een SSD.
Gewoon een USB stickje gaat waarschijnlijk prima voldoen.
Waar USB3 goed voor is in een tablet, is meestal voor het opladen, omdat USB3 meer vermogen kan leveren.

Er zijn trouwens ook USB sticks die OTG support direct ingebakken hebben zitten, zoals deze:
pricewatch: PNY OTG Duo-Link OU3 64GB Zwart

Of deze, die je met z'n andere kant in een PC kan prikken, zodat je m weer uit kan lezen met een normale USB aansluiting:
pricewatch: Verbatim Store 'n' Go OTG Micro Drive 32GB Aluminium

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 22-11-2015 17:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Die assman verloop is volgens mij usb-mini. Mijn tablet heeft straks 2 usb-micro. Eén 3.0 en een 2.0

De reden dat ik perse een ssd of 2.5 sata-hdd wil aansluiten via de micro poorten, is vanwege de capaciteit. Usb-sticks hebben lang niet zoveel opslag-capaciteit. En de data staat al op ssd en 2.5 sata hdd. Die kan ik moeilijk op '30' usb sticks 64gb gaan zetten/meenemen.

Ik kan maar niet de juiste draad vinden. Ebay; usb micro 22 pin sata, levert niets op. Alleen voor usb-c 3.0 maar dat is een andere stekker volgens mij. Komt ook nog bij dat ik bang ben dat het het ene verloop of koppelstuk een bottleneck kan zijn. Dat otg opeens niet werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door SoundByte op 24-11-2015 17:34 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat klopt ook wel, want dat gaat waarschijnlijk ook helemaal niet werken.
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een OTG kabel nodig, en dan van USB naar SATA.

Mini had ik idd niet op gelet, maar ze zijn er ook in Micro, zoals deze: pricewatch: Delock USB micro-B/USB 2.0-A OTG

Iemand een Tina2 in de aanbieding?