nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen en mailen.
Geen videobewerken
Geen gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro inclusief btw voor de PC.
320 euro voor 2 monitors.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeker een SSD. aan 200GB ruimte heb ik al genoeg.
Er is geen behoefte aan extra GB ruimte.
Verder moet de pc twee monitors aan kunnen. Er komen nog twee nieuwe monitors ( full hd schermen ).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er komen twee nieuwe monitors 24 inch.
Beide monitors moeten constant aanstaan als op de pc gewerkt wordt.

Ga je overklokken?
niet overklokken, standaard.

Wat verwacht je van ons?[i]
In dit geval weet ik niet of ik beter voor een moederbord kan kiezen en twee monitors daarop aansluiten, of voor een externe videokaart gaan. Graag wil ik advies hiervoor en ook voor de twee monitors, ik heb nog geen monitors gekocht.
Ik heb voor die LG gekozen omdat die full HD is en een IPS paneel heeft.[/i]
Mijn budget voor Monitors is maximaal 160 euro per stuk.
Ik vind die LG qua uiterlijk niks bijzonders, en daarom heb ik voor die Samsung gekozen.

Graag wil ik een advies hebben voor twee monitors op 1 moederbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Samsung S24D390HL Blauw, Zwart€ 160,70€ 160,70
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 45,40€ 45,40
1Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch€ 3,56€ 3,56
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 53,95€ 53,95
1be quiet! System Power 7 350W€ 37,95€ 37,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,36

[ Voor 91% gewijzigd door kardox op 24-11-2015 00:04 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Qua moederbord is in deze build eigenlijk de pricewatch: ASRock B85M Pro4 het leukst. Blijkbaar kies je voor een uATX case en van die moederborden is de voor zijn prijs veruit de interessantste met een goede geluidschip en alle aansluitingen die je nodig hebt.

De geselecteerde monitor is vrij apart, wat moet je nu nog met sub-FHD resolutie? Of heb je die LG's die je nu genoemd hebt al?

Verder mis ik waarom je een i5 zou nemen. Je gamet niet en doet ook niet aan videobewerken, wat doe je dan wel waar je een i5 voor nodig hebt?

• kardox
br00ky schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:28:
[mbr]Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win![/]

Qua moederbord is in deze build eigenlijk de pricewatch: ASRock B85M Pro4 het leukst. Blijkbaar kies je voor een uATX case en van die moederborden is de voor zijn prijs veruit de interessantste met een goede geluidschip en alle aansluitingen die je nodig hebt.

De geselecteerde monitor is vrij apart, wat moet je nu nog met sub-FHD resolutie? Of heb je die LG's die je nu genoemd hebt al?

Verder mis ik waarom je een i5 zou nemen. Je gamet niet en doet ook niet aan videobewerken, wat doe je dan wel waar je een i5 voor nodig hebt?
Bedankt voor je tip, hij is aangepast.
Zou dat moederbord voldoende zijn om 1 monitor via HDMI aan te sluiten en 1 monitor via DVI? of kan ik beter een externe videokaart bij nemen?
Ik heb voor die monitors gekozen omdat die een IPS paneel hebben en een Full HD resolutie en ze zijn 23 Inch. Verder kunnen ze via DVI en HDMI aangesloten worden.
een i5 CPU kan altijd goed van pas komen, deze pc moet jaren mee gaan en de budget is ervoor.

Verwijderd

Meteen maar naar Skylake. Een pentium is snel zat voor HTK.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 59,80€ 59,80
1LG 24MP47HQ Zwart€ 131,50€ 131,50
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 54,95€ 54,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,05

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
kardox schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:49:
[...]

Bedankt voor je tip, hij is aangepast.
Zou dat moederbord voldoende zijn om 1 monitor via HDMI aan te sluiten en 1 monitor via DVI? of kan ik beter een externe videokaart bij nemen?
Dat kan prima inderdaad.
Ik heb voor die monitors gekozen omdat die een IPS paneel hebben en een Full HD resolutie en ze zijn 23 Inch. Verder kunnen ze via DVI en HDMI aangesloten worden.
Mijn fout, ik ging uit van de specs die ik zo snel vond (bol.com), daar waren blijkbaar fout.
een i5 CPU kan altijd goed van pas komen, deze pc moet jaren mee gaan en de budget is ervoor.
Mwa, voor wat office werk is een pentium ook prima. Nu en over 5-10 jaar.

• kardox
Ik weet niet waarom je niet voor die Samsung SSD hebt gekozen, die heeft namelijk hogere schrijf en lees snelheid.

Verder wil ik toch wel een i5 CPU hebben. Misschien ga ik over een paar jaar mijn pc voor zwaardere werkzaamheden gebruiken.
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:50:
Meteen maar naar Skylake. Een pentium is snel zat voor HTK.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 59,80€ 59,80
1LG 24MP47HQ Zwart€ 131,50€ 131,50
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 54,95€ 54,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,05

Verwijderd

Het verschil in lees- en schrijfsnelheden ga je echt niet merken. Crucial ssd's staan standaard in mijn lijstjes omdat ik daar betere ervaringen mee heb.

Wat betreft de i5. Als je die erin wil hebben kan dat natuurlijk ook. pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed Je geeft nu wel €130,- meer uit aan iets wat je voorlopig niet gaat gebruiken. Tegen de tijd dat je toe bent aan een i5 verkoop je de Pentium en haal je een Skylake i5 uit v&a. Een gulden middenweg is de pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kardox schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:10:
Ik weet niet waarom je niet voor die Samsung SSD hebt gekozen, die heeft namelijk hogere schrijf en lees snelheid.

Verder wil ik toch wel een i5 CPU hebben. Misschien ga ik over een paar jaar mijn pc voor zwaardere werkzaamheden gebruiken.

[...]
Lees/schrijf snelheid van een SSD is geneuzel in de marge ;)
Een SSD krijgt z'n fenomenale snelheid van hele lage accesstimes, ongeveer 1/150ste deel van een reguliere HDD.
Het meeste wat je doet op een PC maakt gebruik van ettelijke tientallen tot honderden kleine bestandjes tegelijk. Paar DLL-etjes laden, even een regeltje wegschrijven naar een Logboek, stukje ophalen uit de Swapfile, etc etc. Plus rekening houden met fragmentatie van de data op de schijf, dus je moet voor 1/10de van elk bestand op een andere lokatie op de schijf zijn, etc etc.
Dát is waar de tijd in gaat zitten bij normaal gebruik.
Of een SSD nou 200MB/sec of 500MB/sec doet, merk je serieus niet. Dat is alleen maar leuk als je in één keer b.v. het hele RAM naar disk moet dumpen als 1 lange, ononderbroken transfer. Of als je 10Gbit netwerk thuis hebt liggen, en nog een apparaat wat snel genoeg is om zo'n lange transfer met zulk tempo vol te houden.

Kortom, als je een tientje kan besparen en daar voor 20MB/sec inlevert, gewoon doen. Dat merk je niet.

Praktijkvoorbeeldje is de eerste-generatie OCZ Vertex SSD in m'n HTPC. Dat ding gaat nogsteeds als een malle, ookal is de leessnelheid maar ongeveer 150MB/sec.
Van powerknop tot werkbare desktop in 15seconden onder Win7. Iets wat m'n desktop ook doet, met z'n veel modernere Samsung 840.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 22-11-2015 22:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kardox
Ok dat heb ik begrepen. In dit geval is de prijs hetzelfde. Alleen ACB204 geeft aan dat Crucial meer degelijkheid bied. Dat is natuurlijk erg van belang bij een SSD. SSD is aangepast.

CPU i5 6400 is ook aangepast. Ach het kan zeker geen kwaad :D
Omdat die CPU een socket 1151 is heb ik het moederbord ook aangepast.

Ik ben bijna rond. Alleen heb ik nog het volgende probleem met de monitors.

Ik heb voor die Samsung monitor gekozen omdat die erg lux eruit ziet en verder is die full hd, PLS paneel ( volgens mij is dat vergelijkbaar met IPS van LG correct me if am wrong ). Hij kan niet gekanteld worden, is ook niet nodig en heb ook geen behoefte aan ingebouwde speakers.

Het probleem is nu dat beide monitors 1 HDMI ingang hebben en geen DVI. Nu ben ik verplicht om ook een externe GPU bij te nemen!!![s]is het sowieso mogelijk om bijvoorbeeld 1 monitor op het moederbord en 1 monitor op GPU aan te sluiten en vervolgens op beide monitors te kunnen werken?

Of kan ik gewoon een simple DVI naar HDMI converter gebruiken? Dus dan is een monitor met een HDMI kabel verbonden en die andere met een DVI kabel plus een converter.

[ Voor 152% gewijzigd door kardox op 22-11-2015 23:13 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DVI is gelijk aan HDMI, minus audio signalen en extra datakanalen voor o.a. doorsturen van afstandsbediening signalen enzo.
Je kan dus gewoon een DVI->HDMI stekkertje op je PC zetten en dan verder gaan met een HDMI kabel. Da's geen probleem :)

Dus als je PC een HDMI en een DVI heeft, kan je beide schermen aansluiten met een HDMI kabel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kardox
Ik ben eindelijk klaar en heb toch voor een Dual Core CPU gekozen maar wel 1151 socket. Als ik op een dag behoefte heb aan een snellere pc dan hoef ik alleen CPU upgraden.
ACB2401 bedankt voor je lijst en anderen ook bedankt voor jullie inzet en hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door kardox op 24-11-2015 00:08 ]

Pagina: 1