Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweedehands workstation of nieuwe laptop voor Solidworks?

Pagina: 1
Acties:

• Maarton
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-11 15:53
Beste,

Ik ben opzoek naar een laptop die gebruikt worden voor het werken met programma's als Solidworks, Photoshop, Autocad etc.
Gamen hoef ik niet met deze laptop.

Mijn budget is 500-600 euro.

De laptop zal vaak op reis gaan en ik wil dus geen laptop groter dan 15,6 inch.

Ik zat zelf te denken aan het kopen van een tweedehands Dell m4600-m4700, HP 8560w of een lenovo w520. Waar mijn oog op viel is bijvoorbeeld deze: http://www.marktplaats.nl...ail&utm_campaign=BID_MAIL

Heb echter mijn vraagtekens bij hoelang deze mee zullen gaan.

En is het niet zo dat als ik nu mijn geld investeer in nieuwe een laptop van 800 euro die niet specifiek een workstation is. Deze evengoed overweg kan met solidworks als deze mobiele workstations aangezien die al verouderd zijn? Of zie ik dat verkeerd.

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Maarton op 22-11-2015 17:02 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Maarton schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:48:
Heb echter mijn vraagtekens bij hoelang deze mee zullen gaan.
Hoe bedoel je dit "meegaan"? Dat ze technisch ingehaald worden of dat snel stuk gaan?

Dat laatste kan ik geen goed antwoord op geven. Het ligt aan hoe de vorige eigenaar omging met zijn hardware en ook hoe netjes jij bent met je laptop.

Technisch worden ze natuurlijk ingehaald. Maar het valt aan de andere kant wel mee. Als ik benchmarks zie tussen vroegere Core i processoren en nieuwere modellen valt de snelheidswinst nog mee. Een Haswell Core i7 is niet zo verschrikkelijk veel sneller dan een Sandy Bridge Core i7. Ik geloof dat het zo'n 10% scheelt. De ontwikkeling op dat gebied lijkt minder hard te gaan.
En is het niet zo dat als ik nu mijn geld investeer in nieuwe een laptop van 800 euro die niet specifiek een workstation is. Deze evengoed overweg kan met solidworks als deze mobiele workstations aangezien die al verouderd zijn? Of zie ik dat verkeerd.
Met sommige CAD pakketten kan je ermee wegkomen om die te draaien op een Geforce of Radeon kaartje. Maar het ligt aan het pakket. Let wel dat ondersteuning van de leverancier bij problemen een ander verhaal is. Vaak eisen die dat je dan een door hun goedgekeurde kaart gebruikt.

In de V&A staan ook wat Elitebooks zo te zien, misschien zit daar iets van je gading tussen.