Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Heb dus drie montitoren gekocht. 3x LG 24MP67VQ om precies te zijn.
Mijn video kaart is trouwens een Amd radeon r9 280x 3gb zal ik er maar alvast bij vermelden. Hier zit 1x DP 1x Hdmi, 1x VGA en 2x Dvi aansluiting op.

Nu mijn probleem: Ik dacht in het begin, ik koop gewoon 2 dvi kabels en een hdmi kabel en dit gaat gewoon werken. Hierbij werkte het 3e scherm niet eens, de andere 2 wel. Ik weet nog steeds niet waarom ik niet eens beeld kreeg maarja. Ik was dus verder gaan zoeken aangezien ik geen antwoorden kon vinden op google waardoor ik niet 2x een dvi poort kan gebruiken tegelijkertijd.

Na eventjes zoeken kwam ik erachter dat je voor eyefinity zoiezo 1x je displayport moet gebruiken. Nou fijn ik dus een DP -> hdmi kabel gekocht. Dat werkte ook niet want je hebt een actieve adapter nodig! Ik dat dus ook gekocht. Maar mijn 3e scherm werkt nog steeds niet. En niemand op google heeft het antwoord voor mij. Hij vind het scherm nu wel maar het scherm zelf zegt gewoon "No signal detected". Ook als ik alle schermen unplug en ik gebruik alleen de displayport heb ik nog steeds geen signaal.

Ik heb op het moment maar een vga kabel in het 3e scherm gestopt zodat hij werkt maar ik heb het natuurlijk eigenlijk allemaal gekocht voor eyefinity.

Iemand een idee hoe ik of allebei de dvi poorten werkent krijg of de displayport zodat ik eyefinity kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

DP -> hdmi kabel > Je moet een actieve adapter hebben, dan werkt het wel.

Daarbij kan je alleen 1 lang bureaublad maken volgens mij...

Dus niet 2 display clonen en 1 display extended.

Wel 3x extended

[ Voor 48% gewijzigd door Lip op 22-11-2015 21:01 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Maar hoezo zou een actieve DP kabel naar Hdmi wel werken als mijn actieve DP naar dvi kabel niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

HDMI is kwa protocol niet compatible met DisplayPort!

Een mini-DisplayPort naar HDMI kabel/dongle bevat altijd electronica, het is dus niet een kwestie van alleen maar de juiste draadjes aan de juist pennetjes!
nieuws: 'Hdmi-licentie omvat geen kabels voor mini-displayport naar hdmi'

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je topic bumpen binnen 24u is sowieso al niet de bedoeling hier, zeker niet als er al een antwoord is gegeven ;)
Je moet een degelijke DP > DVI/HDMI adapter hebben, degene die je nu hebt (geen idee welke?) werkt blijkbaar niet, mogelijk dat je een goedkope uit China oid hebt?
Die van Sapphire (DP > DVI-D) werkt hier prima in Eyefinity, ook als 3 losse schermen werkt die goed.
Verder zijn de meeste problemen hier al zeer makkelijk op het internet te vinden, de eerste pagina zoekresultaten (heb niet verder gekeken want genoeg resultaten) stond vol met topics en blogs waar uitgelegd werd waarom je niet twee DVI poorten en de HDMI kan gebruiken bijvoorbeeld.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Ja ik zal wel niet goed mijn zoekopdracht verwoord hebben. Ik bestel wel die jij aangeeft. Zie ik morgen wel of het werkt. Alvast bedankt in elk geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Ik had http://www.allekabels.nl/...ort-naar-dvi-adapter.html
de vorige keer gekocht. Enig idee waarom die niet werkte dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien gewoon (Chineese) rommel gekocht? Van die sapphire kan je verwachten dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Lip schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:42:
Misschien gewoon (Chineese) rommel gekocht? Van die sapphire kan je verwachten dat het wel werkt.
Hey! Hij werkt maar nu zit ik nog met een probleem. Als ik nu dus de DVI kabel erbij gooi dan valt het scherm met de displayport aansluiting uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn44
Nevermind het is fixed! Dank je voor je hulp, ik kan nu gamen op 3 schermen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zou wel zo fijn zijn, wanneer je je oplossing deelt.

Pagina: 1