snelheid USB kaart lezer windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:18
Hallo allemaal,

Vreemd probleem, ik heb een usb 3 kaartlezer (compact flash) die onder windows 7 zo'n 50-70MB per seconde haalde. Nu heb ik een verse installatie windows 10 gedaan en komt hij niet boven de 2 MB uit. Wat mis ik hier? Hardwarematig niks veranderd. Kan het iets in mijn bios zijn, ik heb die een keer naar originele waarden moeten resetten om een andere reden.

Het kaartje werkt nog prima in mijn camera, ook gewoon schrijven van HD content en dergelijke, dus ik denk dat dat het niet is.

Er treden ook geen lees of schrijf fouten op, het is alleen maar ongelovelijk traag 8)7 .

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien ben je nu een aantal kleine bestanden aan het verwerken? Dat gaat altijd stukken trager.
Verder heb je misschien een andere usb3 driver nodig.

Ook is het zo, dat het ene kaartje sneller is dan het andere. Misschien zit je nu met een langzaam kaartje te werken. 70 MB/s voor een CF kaartje is lekker vlot, ik ken genoeg kaartjes die de 10 MB/s niet halen

[ Voor 41% gewijzigd door Reepje op 22-11-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Nee ongeveer een gigabyte per stuk. HD Video bestanden. Ik zat aan write caching en dat soort dingen te denken, maar dat is niet anders dan in windows 7 ingesteld, voor zover ik weet. Tenzij de defaults anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:15
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Klinkt inderdaad als een driver-issue.

Probeer de drivers van de fabrikant van je moederbord/laptop eens. Scheelde bij mij ook behoorlijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
gefixed, bleek een speciale firmware voor mijn akasa cardreader uitgekomen te zijn. Het gekke was dat de usb poort wel gewoon snel was, kennelijk gewoon door gelust.

http://www.akasa.com.tw/u...%20Reader&model=AK-ICR-14

Pagina: 1