Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het aan de praat krijgen van mijn tweede beelscherm?
Na installatie van Windows 10 krijg ik op maar 1 scherm beeld. Het tweede scherm werkt wel, want tijdens het opstarten komt daar even een tekstje (HDMI 2 oid) in beeld. Alleen blijft ie dus zwart na inloggen. Voor de installatie werkte het allemaal prima.

Ik heb reeds geprobeerd een extra scherm te detecteren, maar hij werd niet gevonden.

Wat specs:
Fabrikant: Wortmann AG
Model: Terra PC
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @3,40 GHz
Geinstalleerd geheugen: 16 GB
Type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor
NVIDIA GeForce GTX 760

Ik ben niet zo'n computertechneut, dus als het kan graag een beetje Jip & Janneke-taal:)

Alvast onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

De text 'HDMI2' komt van je scherm, en niet je PC. Zet hem anders eens op HDMI1 ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kabels wissel, dan krijg ik beeld op het andere scherm. Dus het lijkt erop dat de poort niet gevonden wordt. Ik heb maar 1 hdmi poort (en die werkt niet of wordt niet herkend) en die andere poort zit een verloopstukje op naar hdmi, zodat ik mijn tweede scherm kan aansluiten (die poort werkt dus wel)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Stuurprogramma voor de GPU even opnieuw installeren.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb wat nieuwe drivers geinstalleerd via http://www.geforce.com/drivers, maar m'n beeld is nog steeds zwart.. Ook na reboot geen beeld helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:05
Misschien windows toets + 'p' proberen? Misschien heb je hem (perongeluk) uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas, werkt ook niet. Onder 'beeldscherminstellingen' zie ik ook maar 1 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Hij ziet na het installeren van de drivers nog steeds geen 2e beeldscherm?

Ook niet bij:

beeldschherminstellingen / geavanceerde beeldscherminstellingen

[ Voor 12% gewijzigd door kendo op 22-11-2015 19:34 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook niet bij 'Geavanceerde beeldscherminstellingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Deze HDMI poort werkte eerder wel onder een ander besturingssysteem?

Is er toevallig ook stroomuitval of kortsluiting geweest recentelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 02:09
http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-760/specifications
One Dual Link DVI-I, One Dual Link DVI-D, One HDMI, One DisplayPort
3840x2160 at 30Hz or 4096x2160 at 24Hz supported over HDMI. 4096x2160 (including 3840x2160) at 60Hz supported over Displayport. Support for 4k tiled MST displays requires 326.19 driver or later.

Welke resoluties en refreshrates heb je ingesteld voor je monitoren?

en die andere poort zit een verloopstukje op naar hdmi
Wat is die 'andere poort', is dat de Display Port?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor de Windows 10 update werkte alles helemaal prima. Nooit problemen gehad. Geen stroomuitval of kortsluiting gehad.
Na de windows update kreeg ik eerst alleen maar (twee) zwarte schermen na het inloggen. Ik had ergens gelezen dat je via Taakbeheer - taak toevoegen 'explorer' moest intikken. Na dat te hebben gedaan deed 1 scherm het weer en kon ik m'n computer in ieder geval wel weer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een dvi - poort als deze is die 'andere poort':
http://www.mitsubishielec...chnology/img/img_ur07.jpg

1920x1080px

'refreshrates' zeggen me niks.. Heb ik niks voor ingesteld. Niet bewust in ieder geval:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelfde probleem.
Bij Systeemeigenschappen - Apparaatbeheer - Andere apparaten - videocontroller heb je de optie stuurprogramma bijwerken.
Dan geeft hij bij mij aan dat hij geen stuurprogramma kan vinden (voor Windows 10).
Ik ben bang dat hier het probleem zit.
Wachten op een nieuwe versie voor het stuurprogramma dus.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem en heb bovenstaande ook allemaal geprobeerd maar tot nu toe geen oplossing...

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Toevallig niet een van de beeldschermen op een onboard videokaart aangesloten.
Heb zelf een gtx 760 gehad en met de upgrade naar windows 10 geen problemen gehad.

Wat je eventueel kunt doen is dmv DDU, Driver deinstall util, de oude driver eraf halen en daarna via de nvidia site de nieuwe installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat deze discussie vrij oud is en ik weet niet of iemand al een oplossing heeft gevonden, maar ik had vanmorgen na een windowsupdate in windows 10 hetzelfde probleem.

Na tevergeefs googlen en zelf wat proberen kwam ik hier en bracht een antwoord me op het idee dat het probleem oploste.

Het beeldscherm werd niet gevonden bij de beeldscherminstellingen en bij het win+p-menu en er stond in de reacties dat de poort misschien niet herkend werd dus ging ik maar eens bij de apparaatinstellingen kijken.

Ik ben naar instellingen(zit bij mij in het startmenu) gegaan, apparaten en vervolgens verbonden apparaten en daar heb ik bij afspeelapparaten mijn externe beeldscherm verwijderd en daarna kon ik deze niet meer toevoegen. Vervolgens heb ik bij projectie heb ik het externe beeldscherm verwijderd en weer toegevoegd, want draadloos was deze wel te vinden blijkbaar. De laptop voegde deze toe en installeerde het missende 'algemene PnP-beeldscherm'-geval. Daarna kon mijn laptop mijn beeldscherm nog steeds niet vinden bij apparaten toevoegen en heb ik iets gedaan waarvan ik niet kan achterhalen wat het was.

Ik weet nog wel dat ik naar het beginscherm van de instellingen gegaan was en op beeldscherm had geklikt en daar geen extern beeldscherm kon detecteren. Misschien kon ik daar de draadloze verbinding verbreken of zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 12:49 . Reden: Nieuwe informatie ]

Pagina: 1