Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Er is geen netwerk hardware gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 7.828 views

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 200.000 met mij nieuwe PC. Ik heb betaald om hem in elkaar te zetten maar blijkbaar is het niet goed gedaan.

Ik heb ein-de-lijk het meeste aan de praat. Eindelijk staat windows erop. De ellende blijft! Er gaat wel een lampje branden als ik de netwerkkabel erin doe.

'Er is geen netwerkhardware gevonden'

Ik heb gekeken in de BIOS maar helaas heb ik geen masters degree in PC software en ik niets wat het zou kunnen zijn.

Ik ben nu al 3 dagen bezig en ik vraag me af of de hardware wel goed is of dat deze wel goed in elkaar gezet is....

Ik heb een Gigabyte GA-B150M-D3H moederbord

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
En nu?

Houd het aub een beetje overzichtelijk, en blijf bij 1 topic voor je problemen. Met deze post kunnen wij ook niks ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
Wat snap je niet aan mijn vraag?

Bij apparaatbeheer staan er uitroeptekens bij alle 'overige apparaten'.

Ethernet Controller
PCI Simple communications controllers
PCI geheugencontroller
SM Buscontroller
USB Controller

Als ik vraag te bestuursystemen te installeren zegt ie binnen 1 sec niks gevonden.

Als ik handmatig de Win 7 CD aangeef gaat ie zoeken en dan zegt ie niks gevonden.

Vroeger gingen dit soort dingen automatisch.....

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 14:01
Heb je de met jouw moederbord meegeleverde drivers wel geinstalleerd?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Je stelt geen vraag.

Gewoon de driver die bij de ethernet adapter van je moederbord (zat er een cd'tje bij) opsnorren en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik heb geen CD Romspeler. Stiekem hoopte ik dat internet connectie gewoon op een windows ISO zou staan waarna ik via internet alle drivers/windows etc etc kon updaten. Tenminste dat was 10 jaar geleden zo...

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-11 13:07
Nou heel simpel, je Windows installatie heeft geen drivers voor je netwerkkaart en kan dus niet op het internet gaan zoeken naar drivers. Ofwel fix je een cd speler en prop je er de driver cd in ofwel zoek je op een andere pc de juiste drivers op de fabrikant zijn website en zit dit op een andere manier (USB stick) over naar je nieuwe pc.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:50
Loop naar een andere pc, gooi die drivers op een usb, loop naar je pc, installeer ze. ????? ->profit.
Je kan toch echt niet serieus verwachten dan ALLE netwerkdrivers van iedere chipset in een windows install staat?

wat farg0 zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Biersteker op 22-11-2015 15:52 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Tien jaar geleden anders wel, hoor...

• Biersteker
zetje01 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:52:
Tien jaar geleden anders wel, hoor...
Alleen maar bij relatieve bekende oem chips.

Naja dit zijn de driver: http://download.gigabyte....r_lan_intel_100series.zip

Worst case download de TS ze op zn telefoon, dan USB mass storage aan de pc. Install en gaan met die banaan.
Probleem 200.000 met mij nieuwe PC. Ik heb betaald om hem in elkaar te zetten maar blijkbaar is het niet goed gedaan.

Ik heb ein-de-lijk het meeste aan de praat. Eindelijk staat windows erop. De ellende blijft! Er gaat wel een lampje branden als ik de netwerkkabel erin doe.
Assemblage zegt NIETS over drivers. (Tenzij je ook windows afneemt)

[ Voor 30% gewijzigd door Biersteker op 22-11-2015 15:57 ]

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
* Verbind je smartphone met je pc en gebruik hem als modem
laat Windows zoeken naar drivers

* USB wifi dongle erin en laat Windows zoeken naar drivers

* Zet speccy erop om uit te vinden welk merk en model MoBo je hebt.
Download van de betreffende fabrikant de benodigde drivers (uiteraard op een apparaat met internet toegang)

Is gewoon Intel LAN btw 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door pasarica op 22-11-2015 16:01 ]

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik nu proberen bedankt!

• zetje01
Biersteker schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:55:
[...]

Alleen maar bij relatieve bekende oem chips.
Het was ook maar een geintje eigenlijk...want onzin.

• Biersteker
zetje01 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:58:
[...]
Het was ook maar een geintje eigenlijk...want onzin.
Nah vroeger was het minder onzin , imo. Ik heb soms echt stom verbaasd staan kijken naar dell laptops die echt alle drivers binnen windows konden vinden :S. Tegenwoordig is dat echt wat minder. :) Niet zoveel onzin als je dacht :P

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zelf je drivers onder apparaatbeheer kunnen installeren is toch wel echt Windows basics 101. :O

Ik vrees dat die uitspraak : "Probleem 200.000 met mij nieuwe PC" eerder moet zijn: "Probleem 200.000 met mij eigen onkunde" ....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• pasarica
k vrees dat die uitspraak : "Probleem 200.000 met mij nieuwe PC" eerder moet zijn: "Probleem 200.000 met mij eigen onkunde" ....
ieder z'n talenten...

• zetje01
Biersteker schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:04:
[...]

Nah vroeger was het minder onzin , imo. Ik heb soms echt stom verbaasd staan kijken naar dell laptops die echt alle drivers binnen windows konden vinden :S. Tegenwoordig is dat echt wat minder. :) Niet zoveel onzin als je dacht :P
Nou ja, vroeger had hij waarschijnlijk een dc/dvd drive in zijn computer, en zou hij dus nooit dit topic hebben hoeven openen.
Trouwens, vroeger zijn er tijden geweest (bij de invoering van s-ata) dat het de meeste mensen niet eens lukte een kale windows te installeren. Maar ik ga offtopic...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Breezers schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:10:
Zelf je drivers onder apparaatbeheer kunnen installeren is toch wel echt Windows basics 101. :O

Ik vrees dat die uitspraak : "Probleem 200.000 met mij nieuwe PC" eerder moet zijn: "Probleem 200.000 met mij eigen onkunde" ....
Nja, Basics 101... dat zeg je nu wel, maar er zijn hele volksstammen die vertrouwen op een direct werkende netwerkkaart en drivers die vanuit Windows Update komen.
Prik iets in de PC, er komt 5minuten lang zo'n icoontje bij de klok te staan en dan werkt je apparaat.

Maargoed, als enthousiasteling zou je het toch echt wel zelf moeten kunnen ja.
Het is niet uitzonderlijk moeilijk ofzo.
Sowieso is t altijd wel goed om je drivers zelf te installeren want wat via WIndows Update komt is echt niet altijd up-to-date.
Zeker met videokaarten is het heel interessant om de drivers van de fabrikant zelf te installeren, want die dingen updaten praktisch elke week en bieden milde performance verbeteringen.

Zoals ook aangetoond in deze video:

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Biersteker
Waarschijnlijk mis je nog meer drivers dan alleen je netwerk kaart. Als je die aan de praat hebt. (Wat wel moet lukken). Download dan ook de drivers voor je moederbord:
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5491#dl
en eventueel videokaart drivers.

offtopic:
@zetje01 Ja, heb je absoluut gelijk in, met een optical drive had de TS gewoon de driverdisk erin gegooid

• pasarica
Dat het niet op de Win7 dvd staat is niet verwonderlijk; bordje van 2015 met een OS van 2009. Wordt een Back To The Future verhaal.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heel veel.

Om te beginnen waarom je zo weinig eigen moeite doet. Misschien heb je van alles en nogwat geprobeerd voor je een topic opent, maar als het je te min is om met ons te delen kunnen wij je ook niet helpen.

Op GoT verwachten we niet dat iedereen alles al weet, wel dat je zelf inzet toont waar dus ook een goede topicstart met alle relevante info bij hoort. En trouwens een fatsoenlijke attitude: jij wilt hulp, stel je ook zo op. Je kunt wel van alles en nogwat bij een (betaalde) helpdesk eisen. Hier werkt het niet zo, iedereen die hier helpt doet dat vrijwillig in eigen tijd.

Sterker nog, combinatie van te weinig eigen inzet en een brakke houding levert je topic een slotje op. Bij dezen.

Voor de volgende keer allicht eens goed doornemen:
Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 22-11-2015 19:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.