Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te gaan bouwen met een zwart en wit kleuren schema. Hiervoor zoek ik een witte power supply kabel set voor bij mijn powersupply, alleen het probleem is dat ik nergens iets kan vinden, de enige set die ik kan vinden is van EVGA maar die is uitverkocht. Weet iemand een plek waar ik zo'n kabel set kan vinden

Ik zoek een?
Witte power supply kabel set.

Wat is je budget?
Een vast budget heb ik niet, gewoon een degelijke niet te dure set.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Is er een merk dat dit verkoopt?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kast: bitfenix aegis core wit
Power supply: NZXT Hale82 V2 550W - 80+ Bronze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nooit zomaar een setje losse kabels kopen voor je modulaire voeding. Zelfs van hetzelfde merk kan je de mist in gaan. De kans dat de pinout verschillend is, is ontzettend groot, met alle gevolgen van dien. Ik geloof niet dat er van deze voeding apart kabels te koop zijn.

Hoe lang heb je die voeding trouwens al? Het is geen bijzonder model, zowel qua geluidsproductie, als van kwaliteit van de interne componenten en performance. Misschien dus toe aan vervanging. Kan je dat meteen afstemmen qua sleeving.

Anders kom je uit bij verlengsetjes, waarbij de originele kabels achter de moederbordtray verstopt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het bedrijf 'Cablemod' verkoopt PSU sleeved cablesets, maar alleen voor de meer gangbare voedingen.
Ik weet niet precies wie jouw NZXT voeding heeft geproduceerd en of dit bijv. een Seasonic design is of iets dergelijks. Deze cable setjes kosten al snel tegen de 70-100 euro en zijn waarschijnlijk niet compatible met je voeding. Je kan dus NIET zomaar een random setje kopen, hij moet speciaal voor jouw type voeding zijn. http://cablemod.com/

Verder is je voeding nou niet je-van-het qua kwaliteit, vooral aan de secundaire kant zitten mwahmwah condensatoren. Eventueel kan je een meer gangbare voeding halen van bijv. Corsair/CM/Seasonic waar wel kantenklare setjes voor verkrijgbaar zijn.

Je kan wel cable extensions van BitFenix gebruiken. Je kabels 'verstop' je achter je cablemanagement ruimte en alleen de extensie van de kabel is zichtbaar. Bij SiComputers verkopen ze ook de witte varianten: http://www.sicomputers.nl...ult/index/?p=2&q=Bitfenix

Edit: Ah br00ky was me net voor en zegt exact hetzelfde :)

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 22-11-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal zal er na kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
stin00's suggestie met BitFenix Alchemy verlengkabels lijkt de meest logische omdat je die altijd (welke voeding dan ook) toe kan passen, echter is kabelmanagement ruimte zo beperkt in de Aegis dat ik er zelf echt niet aan zou beginnen. Sterker nog ik had een witte Aegis en een set witte verlengkabels, maar dan mag je een dagje uittrekken om alles te doen passen, en dan nog is het krap. Mij niet gezien.

Ben je m.i. nog beter af met een nieuwe (semi)modulaire voeding met geheel zwarte kabels voor een strak resultaat, danwel zelf witte sleeving toepassen op je huidige kabels.

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 22-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thipje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-07 15:39

Thipje

Consultant IT & Innovation

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:53:
Hallo allemaal ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te gaan bouwen met een zwart en wit kleuren schema. Hiervoor zoek ik een witte power supply kabel set voor bij mijn powersupply, alleen het probleem is dat ik nergens iets kan vinden, de enige set die ik kan vinden is van EVGA maar die is uitverkocht. Weet iemand een plek waar ik zo'n kabel set kan vinden

Ik zoek een?
Witte power supply kabel set.

Wat is je budget?
Een vast budget heb ik niet, gewoon een degelijke niet te dure set.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Is er een merk dat dit verkoopt?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kast: bitfenix aegis core wit
Power supply: NZXT Hale82 V2 550W - 80+ Bronze
Zoals al eerder is genoemd is cablemod een goede supplier van custom kabels. Zelf zou ik ook nog is een kijkje nemen bij Mainframe Custom, waar je al je spullen vandaan kunt halen mocht je je eigen kabels willen sleeven (wat niet heel moeilijk is maar wel zeer tijdrovend).

Bronnen:
Cablemod: https://cablemod.com/
Mainframe Custom: https://mainframecustom.com/

NZXT S340 (Wit) - MSI Krait Gaming X370 - AMD Ryzen 5 1600 - G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4 - MSI Geforce GTX 1080 FE - 250GB Samsung 960 NVMe SSD - 250GB Samsung 850 EVO SSD - 120GB Kingston SSD - 1TB WD Blue HDD - 4x NZXT FN V2 White - Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Beetje oud topic, maar nu hij toch weer actief is:

https://www.bitfenix.com/...hemy2-0-individual-sleeve

BitFenix heeft inmiddels complete sets voor de meeste grote PSU 'fabrikanten'. Geen verlengkabels dus het scheelt een mega berg kabels om weg te werken. Logisch concept eigenlijk.
Pagina: 1