Toon posts:

Een raar telefoonnummer

Pagina: 1
Acties:
  • 5.803 views

Onderwerpen

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 10:24
Hallo,

Ik werd om 04:00 gebeld door een nummer: +218 25 053 397
en dat nummer kwam uit Libië en ik weet het niet als ik zou terugbellen en het wordt vaker met dit nummer gebeld.

Kunnen jullie mij helpen.

Groetjes, Tinxian

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Waarom zou je terug willen bellen?

The devil is in the details.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 22:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Hahn schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:11:
Waarom zou je terug willen bellen?
dit :P lekker negeren en doorgaan met leven

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Tinxian
wat zou ik anders doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vreemde nummers zou ik nooit terugbellen, zeker met rare buitenlandse nummers is het vaak genoeg een scam die je veel geld kan kosten. Gewoon negeren.

• Tinxian
Oke

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Mijn vraag is serieus hoor: waarom zou jij terug willen bellen? Wat verwacht je dat het is?

The devil is in the details.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Wat dacht je van "lekker negeren"?

Virussen? Scan ze hier!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
You are being called from abroad to subject you to scam!

This is scam Premium Rate number (00218)from Libya. You will get charged at a premium call rate, if you call back and the scammers would get a portion of it. You will be kept on hold, while they play music or even run erotic audio tapes in an effort to keep you hooked. The longer they manage to keep a victim on the call, the higher they make.

These calls arrive at night or early in the morning and would ring only once or twice, ensuring the call is missed. Being off guard at such odd times, many people end up calling back, only to be kept on the phone line, for several minutes.

• Tinxian
MEN-O schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:35:
You are being called from abroad to subject you to scam!

This is scam Premium Rate number (00218)from Libya. You will get charged at a premium call rate, if you call back and the scammers would get a portion of it. You will be kept on hold, while they play music or even run erotic audio tapes in an effort to keep you hooked. The longer they manage to keep a victim on the call, the higher they make.

These calls arrive at night or early in the morning and would ring only once or twice, ensuring the call is missed. Being off guard at such odd times, many people end up calling back, only to be kept on the phone line, for several minutes.
Oke bedankt!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Werd vanochtend ook gebeld, maar dan door een +248 nummer. Net als bij alle buitenlandse nummers niet aangenomen en verder genegeerd. Op de vaste lijn worden we tegenwoordig steeds vaker gebeld door buitenlandse nummers... :/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Net als bij alle buitenlandse nummers niet aangenomen en verder genegeerd.
Dit vind ik wel erg bot/parochiaal. We leven niet meer in de Middeleeuwen, toen je niet verder kwam dan het volgende dorp om een vrouw te zoeken... 8)7

Bovendien is scammen allerminst een exclusieve 'buitenlandse' aangelegenheid, gebeurt intern in NL zat.

Kijk, dat een of andere eikel die je niet kent (en maar een tijdszone verderop zit) om 04:00u belt is prima reden om te negeren/niet terug te bellen. Idem voor willekeurig welk telefoontje zonder zinnig/voor jou relevant verhaal. Maar als iemand op schappelijke tijdstip belt, neem ik gewoon op; als het een scammer is of anderszins onzin kun je altijd nog ophangen, en een telefoontje uit het buitenland aannemen kost jou niets.

* dion_b wordt regelmatig prive uit tig andere landen gebeld en op werkSIM uit nog een sloot andere - dat heet de moderne geglobaliseerde wereld :z

Soittakaa Paranoid!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Leuk bedacht, maar als je geen zaken doet met mensen uit Libië of de Seychellen en daar ook niemand kent, dan is een telefoontje daar vandaan waarschijnlijk iets wat je prima en zonder gevolg kunt negeren ongeacht het moment van de dag.

[Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 23-11-2015 00:44]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Ik neem dat soort telefoontjes ook niet aan, kijk naar het nummer en besluit dan eventueel terug te bellen. Niets mis mee wmb.

En als het een geheim/verborgen nummer is ben ik inderdaad niet geinteresseerd, dan mogen ze het op een andere manier proberen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb er ook zo een paar uit Libië en ik geloof Oeganda. Toegevoegd aan mijn contacten onder de naam spam1, spam2 etcetera en ingesteld dat die direct naar mijn Voicemail gaan. Die ze uiteraard nooit inspreken. Helaas is er onder Android geen makkelijke manier om die nummers direct te blokkeren. Als dat wel zo is hoor ik het graag.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
tip: mocht je keer op keer gebeld worden door een 'voor jou' onbekend nummer en je wilt dat dit stopt maar provider doet/kan niks? pak dan een fluitje en zodra je word gebeld fluit je super hard in de telefoon, durf te wedden dat ze stoppen met bellen :-)

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:51
zacht schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:04:
Heb er ook zo een paar uit Libië en ik geloof Oeganda. Toegevoegd aan mijn contacten onder de naam spam1, spam2 etcetera en ingesteld dat die direct naar mijn Voicemail gaan. Die ze uiteraard nooit inspreken. Helaas is er onder Android geen makkelijke manier om die nummers direct te blokkeren. Als dat wel zo is hoor ik het graag.
Onder 'Telefoon' -> 'Instellingen' -> 'Oproep-instellingen' -> 'Oproep weigeren' kun je nummers blokkeren :)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Ben overigens gebeld door bijna hetzelfde nummer dit weekend, vreemd.. +21 825 053 125

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:35:
[...]

Dit vind ik wel erg bot/parochiaal. We leven niet meer in de Middeleeuwen, toen je niet verder kwam dan het volgende dorp om een vrouw te zoeken... 8)7

Bovendien is scammen allerminst een exclusieve 'buitenlandse' aangelegenheid, gebeurt intern in NL zat.

Kijk, dat een of andere eikel die je niet kent (en maar een tijdszone verderop zit) om 04:00u belt is prima reden om te negeren/niet terug te bellen. Idem voor willekeurig welk telefoontje zonder zinnig/voor jou relevant verhaal. Maar als iemand op schappelijke tijdstip belt, neem ik gewoon op; als het een scammer is of anderszins onzin kun je altijd nog ophangen, en een telefoontje uit het buitenland aannemen kost jou niets.

* dion_b wordt regelmatig prive uit tig andere landen gebeld en op werkSIM uit nog een sloot andere - dat heet de moderne geglobaliseerde wereld :z
Mja, dat is leuk voor jou als je mensen kent uit andere landen of als je voor je werk daar contact mee hebt. Ga het dan ook niet reflecteren naar je eigen situatie en roepen dat men in de middeleeuwen woont.

Had hij buitenlandse contacten gehad dan had hij dat toch wel geweten nietwaar?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ook hier: +21825053942
Niet opgenomen..

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

gambieter schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:53:
Ik neem dat soort telefoontjes ook niet aan, kijk naar het nummer en besluit dan eventueel terug te bellen. Niets mis mee wmb.

En als het een geheim/verborgen nummer is ben ik inderdaad niet geinteresseerd, dan mogen ze het op een andere manier proberen.
Dat snap ik dus niet, opnemen kun je altijd zonder gevaar. Terugbellen, daar wordt je mee gescamd....
Ik werd een week geledne ook gebeld door Microsoft Support.... "we are calling about your computer problems" LMAO

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Niet opnemen :P dat zouden meer mensen moeten doen..... Ook bij binnenlandse nummers en zelfs contactpersonen... stel je voor dat je een telefoontje mist.

Maar idd, als je geen idee hebt, niet terugbellen. Belangrijk? bellen ze wel weer en neem je dan op.
Zelf wordt ik al weken door een onbekend nummer gebeld, maar ik neem prive-nummers nooit op.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Ik denk dat alle tips wel gegeven zijn en het onderwerp vrij summier is hier verder geen discussie uit gaat komen.

Hierom gaat dit topic op slot..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee