Na enige tijd met een Raspberry Pi als HTPC gedraait te hebben, wordt het tijd om een volwaardige HTPC aan te schaffen aangezien ik merk dat de Raspberry Pi moeite heeft met de grootte van m'n library op m'n nas. Regelmatig hangt de Raspberry, crasht de Raspberry of heeft die moeite tijdens het laden. Ik ben klaar met het gezeik en het wordt tijd om een volwaardige HTPC aan te schaffen waar m'n vriendin ook een beetje mee kan surfen op de TV.
Waar wordt het systeem geplaats?
Dit systeem wordt geplaatst in m'n TV meubel. TV Meubel is half-open dus er zal ruim voldoende lucht bij de HTPC kunnen komen. De kast staat niet direct in het zicht dus een alternatieve kast is een optie.
Wat moet het systeem kunnen?
Het systeem moet vooral kunnen streamen vanaf m'n NAS via Kodi, Netflix, browsen en Spotify. Niks bijzonders dus. Opslag is niet relevant want dat gebeurt op de NAS. Er zal niet gegamed worden op de NAS, alsmede 4K en 3D is voor mij niet relevant aangezien m'n huidige TV dat niet aankan en ik deze voorlopig niet zal vervangen.
Wat zal het systeem gaan draaien?
Het systeem zal draaien op Ubuntu MATE 14.04.
Overige eisen
Mijn budget ligt tussen de 300 - 400 euro. Geen voorkeur voor bepaalde merken, wel woon ik in Zweden en is het IT aanbod hier (vreemd genoeg) iets minder en zoiezo duurder dan in Nederland. Omdat het systeem in de woonkamer staat moet het zo stil mogelijk zijn. Energieverbruik is wat minder belangrijk.
Inspiratie van deze build komt vanaf de BBG November 2014. Geen flauw idee of het één en ander geupgrade kan worden tegen enige winst?
Ik hoor graag op- en aanmerkingen over deze build want ik ben niet helemaal thuis in de HTPC wereld (of hardware wereld in het algemeen)
Waar wordt het systeem geplaats?
Dit systeem wordt geplaatst in m'n TV meubel. TV Meubel is half-open dus er zal ruim voldoende lucht bij de HTPC kunnen komen. De kast staat niet direct in het zicht dus een alternatieve kast is een optie.
Wat moet het systeem kunnen?
Het systeem moet vooral kunnen streamen vanaf m'n NAS via Kodi, Netflix, browsen en Spotify. Niks bijzonders dus. Opslag is niet relevant want dat gebeurt op de NAS. Er zal niet gegamed worden op de NAS, alsmede 4K en 3D is voor mij niet relevant aangezien m'n huidige TV dat niet aankan en ik deze voorlopig niet zal vervangen.
Wat zal het systeem gaan draaien?
Het systeem zal draaien op Ubuntu MATE 14.04.
Overige eisen
Mijn budget ligt tussen de 300 - 400 euro. Geen voorkeur voor bepaalde merken, wel woon ik in Zweden en is het IT aanbod hier (vreemd genoeg) iets minder en zoiezo duurder dan in Nederland. Omdat het systeem in de woonkamer staat moet het zo stil mogelijk zijn. Energieverbruik is wat minder belangrijk.
Inspiratie van deze build komt vanaf de BBG November 2014. Geen flauw idee of het één en ander geupgrade kan worden tegen enige winst?
Ik hoor graag op- en aanmerkingen over deze build want ik ben niet helemaal thuis in de HTPC wereld (of hardware wereld in het algemeen)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-7300 Boxed | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-D3H | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Silverstone Milo ML03B | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 22,95 | € 22,95 |
| 2 | Noctua NF-R8 redux 1800 PWM, 80mm | € 9,95 | € 19,90 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX316C9SR/4 | € 23,- | € 23,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 45,95 | € 45,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 328,70 | |
Always looking for developers wanting to work with Erlang.