Beste mede-tweakers. Ik ben van plan een kleine PC in elkaar te zetten met een mini-ITX of microATX form factor. Ik wil het kastje graag klein en understated houden zodat het geen prominente positie inneemt in mijn woonkamer. Idee is om er af en toe een spelletje op te spelen, zoals talos principle, GTA5 of fallout4.
Wat is je budget?
Budget maakt niet zo veel uit, maar ons bent zuunig. Minder is altijd beter, ik denk dat voor een goede 700euro een prima systeem te maken valt. Ik ben bereid meer uit te geven als dat echt meerwaarde biedt (b.v. performance of future proof).
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Video playback, en af en toe een (modern) spelletje. Ik ben van plan om een VR bril aan te schaffen zodra die op de markt komen, het zou fijn zijn als de PC dat grafisch ondersteund.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hardware die ik al heb
Een SSD van 256 GB (Crucial MX100).
Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals je misschien ziet ontbreekt een videokaart. Ik twijfel enorm tussen een GTX960 en GTX970 of een alternatief van AMD. GTX960 lijkt me voor nu goed genoeg, en is gunstig geprijsd. Maar ik twijfel of die kaart future proof is, zeker het 2GB model. GTX970 is daarentegen zeer krachtig, maar ook een heel stuk duurder. Wat is jullie visie hierop?? Van AMD kaarten heb ik totaal geen verstand, maar sta open voor suggesties.
Wat is je budget?
Budget maakt niet zo veel uit, maar ons bent zuunig. Minder is altijd beter, ik denk dat voor een goede 700euro een prima systeem te maken valt. Ik ben bereid meer uit te geven als dat echt meerwaarde biedt (b.v. performance of future proof).
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Video playback, en af en toe een (modern) spelletje. Ik ben van plan om een VR bril aan te schaffen zodra die op de markt komen, het zou fijn zijn als de PC dat grafisch ondersteund.
Wat heb je zelf al gevonden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Asus B150M-C | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Cooltek C2 Zwart | € 44,07 | € 44,07 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8/8 | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 450W | € 52,95 | € 52,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 437,87 | |
Hardware die ik al heb
Een SSD van 256 GB (Crucial MX100).
Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals je misschien ziet ontbreekt een videokaart. Ik twijfel enorm tussen een GTX960 en GTX970 of een alternatief van AMD. GTX960 lijkt me voor nu goed genoeg, en is gunstig geprijsd. Maar ik twijfel of die kaart future proof is, zeker het 2GB model. GTX970 is daarentegen zeer krachtig, maar ook een heel stuk duurder. Wat is jullie visie hierop?? Van AMD kaarten heb ik totaal geen verstand, maar sta open voor suggesties.