• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09-2025

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Heb een nieuwe kaart gekocht voor mn nieuwe game pc.. De nvidia geforce GTX 950, alleen hoe hoog ik mn instellingen ook zet in het spel qua anti aliasing of in de nvidia control panel zelf.. M'n randen blijven nog rafelig (niet zo heel erg maar het is wel aanwezig) plus.. Ik heb het idee dat m'n geforce GTX niet op volle toeren draait als ik aan het gamen ben.. Kwaliteit is goed alleen hij blaast niet iets harder bij zwaardere taken en heel soms heeft die last van microstutters, na mijn idee draait hij niet op volle kracht..

AMD FX 4300 4.0Ghz + coolermaster TX3 EVO
GIGABYTE Nvidia Geforce GTX 950 windforce 2/ 2GB versie
8GB Ram 1333mhz
Corsair VS450 PSU 450Watt
Msi 970A G43 moederbord

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 16:32

Nutral

gamer/hardware freak

welke games en welke settings gebruik je?

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Sims 4 Ultra, sims 3 ultra (deze heeft sowieso al last van stuttering ook al zet ik hem op z'n allerlaagst) GTA V high/very high (60fps) spelletjes spelen wel lekker, maar naar mijn idee niet 100% ohh ja en oudere games die speel ik ook op ultra maar die moeten het sowieso op die settings doen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Welke monitor, hoe heb je hem aangesloten, en draai je wel op de native resolutie? Tevens: meet de GPU belasting eens. Dan weet je of je op max draait of niet. En of de CPU niet een bottleneck is. Hoe is je geheugenbelasting? Zit je PC niet enorm te swappen? Ik neem aan/hoop dat je een SSD hebt?

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Ik heb een oude fujitsu siemens S17-1 heb hem met dvi aangesloten en ik draai op de hoogste resolutie wat mogelijk is op dit scherm.. 1280x1024 (60Hz), en hoe zou ik die kunnen meten? Ik neem aan dat m'n cpu niet echt een bottleneck is, geheugen belasting ligt gewoon prima.. Bij spelen zit die ongeveer aan de 50/80%, swappen? Nee ik heb een 1TB HDD 7200RPM, SSD ligt een beetje heel erg buiten mijn budget

EDIT: Ik heb Speccy gedownload en daarmee zou ik alles moeten kunnen meten toch?
@ACB: ik gebruik de Coolermaster TX3 EVO, zit geen stof tussen voor zover ik weet, heb deze PC een week geleden in elkaar gezet,
@Aminam, komt omdat mijn scherm maximaal 1280x1024 ondersteunt, maar bij mijn oude Geforce 9800GT had ik daar weer geen last van

dit zijn mijn temperaturen bij IDLE
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l615/DENNUSZSIMS3/Naamloos3_1.jpg
( al vind ik bij ram het vreemd aangezien op de doosjes 1333Mhz staat)

Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l615/DENNUSZSIMS3/Naamloos4.jpg
temp. na een half uur GTA V, nou heb ik geen idee hoe het zit met die RAM die op 716Mhz blijft staan.. ik dacht dat die dingen sowieso op fullspeed liepen..

ik heb bij mijn videokaart dit programmaatje erbij gekregen.. OC Guru II
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l615/DENNUSZSIMS3/Naamloos34.jpg
(die hele lage spike ineens is omdat ik terug ging naar het bureaublad)

[ Voor 59% gewijzigd door VAULT-TEC op 22-11-2015 14:04 ]

Verwijderd

Op die resolutie zouden hogere instellingen geen probleem moeten zijn.

Wat zijn de temps van je cpu.
Zit er stof tussen de koelribben van de cpu-koeler.
Welke cpu-koeler gebruik je eigenlijk?

Een top-flow koeler is voor een amd bord eigenlijk altijd beter omdat die de lucht richting mobo blaast en zo ook de fases koelt.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
verwarrend, het probleem is dat het beeld "rafelig" is in spelletjes en je speelt op een 1280x1024 resolutie scherm? De oplossing lijkt me heel erg dicht bij

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 14:09
aminam schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:43:
verwarrend, het probleem is dat het beeld "rafelig" is in spelletjes en je speelt op een 1280x1024 resolutie scherm? De oplossing lijkt me heel erg dicht bij
Flauw. :+

maar ik moest wel lachen

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

aminam schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:43:
Als de oplossing ver weg zou zijn, dan was het probleem niet zo groot.

@TS
Je kan je gpu load meten met bijvoorbeeld MSI Afterburner (werkt ook op andere merken).

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Alleen ik kan GTA V niet op full HD en high settings spelen.. Dan stottert het beeld heel erg hoewel deze setup dat eigenlijk wel aan zou moeten kunnen.. Ik zie het op meerdere sites aan de benchmarks en ik zie het op een filmpje op youtube, een kerel met dezelfde specificaties als mij alleen 16GB ram ipv 8. Die kan het spel op 60fps aan met alles op Very High.. Ik haal dat niet eens op full HD! dus wat doeik fout? Ik heb m'n pc niet geoverclockt, dan stottert het beeld nog steeds..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

GTX950 @ Very High 1920x1080/60FPS? Ha. Nee.

Filmpjes op YT moet je niet al te veel van geloven.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Stimela schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:52:
Alleen ik kan GTA V niet op full HD en high settings spelen.. Dan stottert het beeld heel erg hoewel deze setup dat eigenlijk wel aan zou moeten kunnen.. Ik zie het op meerdere sites aan de benchmarks en ik zie het op een filmpje op youtube, een kerel met dezelfde specificaties als mij alleen 16GB ram ipv 8. Die kan het spel op 60fps aan met alles op Very High.. Ik haal dat niet eens op full HD! dus wat doeik fout? Ik heb m'n pc niet geoverclockt, dan stottert het beeld nog steeds..
Heb je wel een beeldscherm met 1920x1080, dat is Full HD.
Verder moet je misschien de virtueel geheugen vergroten.

Trein?

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Ik heb m'n tv met 1920x1080 maar ben van plan om mn scherm te upgraden naar 1140x900 of 1600x900, alleen ik ben bang dat ik ding weer stutters krijg met GTA V, en hoe moet ik mijn virtueel geheugen vergroten dan? Ik heb maar 2GB op mn 950

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 950 is ook niet bedoeld als een kaart om games als GTA V op fullHD [very] high te spelen. Het is een mid-end kaart, verwacht dus midend prestaties. 45fps op medium, dat soort dingen.

Wil je dat soort performance, moet je je hele pc een flinke upgrade geven, een leuke i5 + R9 390/GTX970, aan zoiets moet je dan denken.

People as things, that’s where it starts.

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Dan zou ik ook van PSU moeten veranderen? Hmm.. Ik had wel een verwachting van high op full HD.. Staat wel op sommige benchmarken teminste, en als ik dan ipv een intel processor een AMD pak? Want op elke intel zit volgens mij een onboard grafische kaart, op m'n AMD juist niet en dat vind ik veel fijner dan switchable graphics (heb daar al zoveel ellende mee gehad)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ze benchmarken de 950 wel op fullHD, de resultaten zijn alleen niet zo best :+

AMD qua CPU's is als je naar high-end wil eigenlijk niet zo heel interessant meer. Er zijn wat games waarin een FX-83xx nog leuk scoort, en bij bepaalde niche dingen als voor een vrij laag budget willen streamen dmv. OBS, maar al snel is het i5'jes all the way.

Dual graphics hoor ik eigenlijk geen problemen over, de boel zou gewoon uitgaan als je er een echte videokaart in doet.

Een andere voeding kan ook wel handig zijn ja, de VS450 is niet echt kwaliteit.

Maar high op fullHD, dan kom je al snel op de 380 4GB en 380x uit, of dus nog een tandje hoger naar de 390 en GTX970, al is dat meer voor very high en ultra.

People as things, that’s where it starts.

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
goed goed.. nog een paar jaar doen met mn GTX 950 doen en een ander schermpje van 1600x900, full HD is voor mij geen must, misschien later als ik de upgrade maak of ik zou der een SLI van moeten maken maar dan moet mijn voeding ook weer geupgrade worden niet waar? (N.A.V. Deze benchmarking reviews: Nvidia GTX 950: gericht op de moba-gamer) maar is er eventueel ook een fix voor de rafelige randjes?

Als ik voor de GTX 950SLI opstelling ga, zou ik dan mn 450W moeten vervangen? neem aan van wel dan toch? of ik tik ergens een 970 op de kop.

[ Voor 54% gewijzigd door VAULT-TEC op 22-11-2015 22:36 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou 1600x900 gewoon lekker overslaan en direct voor 1920x1080 (of hoger) gaan. Dat is nu al een paar jaar de standaard en kost je vaak nauwelijks meer. ;)

Een nieuwe voeding zal waarschijnlijk niet direct nodig zijn, maar dat ligt op dat moment aan de GPU waar je voor wil gaan. Je kan dat beter vragen op het moment dat je daadwerkelijk gaat upgraden.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2015 22:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Stimela schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:08:
goed goed.. nog een paar jaar doen met mn GTX 950 doen en een ander schermpje van 1600x900, full HD is voor mij geen must, misschien later als ik de upgrade maak of ik zou der een SLI van moeten maken maar dan moet mijn voeding ook weer geupgrade worden niet waar? (N.A.V. Deze benchmarking reviews: Nvidia GTX 950: gericht op de moba-gamer) maar is er eventueel ook een fix voor de rafelige randjes?

Als ik voor de GTX 950SLI opstelling ga, zou ik dan mn 450W moeten vervangen? neem aan van wel dan toch? of ik tik ergens een 970 op de kop.
Je wilt een GTX950 echt niet in SLI, te weinig geheugen en geheugenbandbreedte. Je kan beter gewoon voor een snelle kaart gaan zoals hierboven al is aangegeven. Zoek iets in de richting van R9 380x of R9 390/GTX970. De AMD kaarten geven in het net genoemde rijtje de beste bang/back maar gebruiken ook iets meer.

Ik zou tegenwoordig niet meer voor een 1600x900 scherm gaan, daar schiet je niks mee op en je zal waarschijnlijk meer betalen voor die resolutie omdat die minder gangbaar is dan 1080p.
Pagina: 1