Photoshop en video-editing PC in elkaar zetten!

Pagina: 1
Acties:

• Milad Dalir
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-11 18:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ga voornamelijk photoshoppen en video's editten, daarnaast ook natuurlijk films kijken en surfen ;)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 1500 euro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3
pricewatch: Intel Core i7 6700K Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16
pricewatch: Fractal Design Define R5 Titanium Window
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-750C
pricewatch: Noctua NH-D15

pricewatch: Samsung 850 Pro 256GB Als scratchdisk voor photoshop
pricewatch: Samsung 850 Pro 256GB Als hardeschijf voor photoshop en video-edit software
pricewatch: Samsung 950 Pro 256GB om OS op te draaien (windows 10)
pricewatch: Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB Om me overige bestanden in kwijt te kunnen

Ik weet nog niet wat voor videokaart het beste is voor photoshop en video editting. Ik zal veel meer photoshoppen dan editten in ieder geval.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee, geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Eisen zijn wel m.2 ssd van samsung 950 om mijn OS op te draaien en 1 ssd voor scratch disk en 1 ssd voor programmas. Als ik verkeerd zit, hoor ik het graag.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Graag advies met hoe ik mijn systeem in gedachte heb, ik sta open voor commentaar en hulp!

Verwijderd

Op dit moment is een I7 6700K geen goede keuze. Erg slecht leverbaar en die winkel die wel kan leveren doet dat voor een veel te hoge prijs. Als je niet gaat overklokken is een i7 6700 de betere en veel voordeliger keuze en kan ook meteen voor een H170 mobo gekozen worden.
De Antec voeding is heel erg ruim gekozen, daar kan je een triple-sli opstelling mee voeden. Met bvb een GTX 950 of 960 als renderkaart heb je aan een 400w meer dan genoeg.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er zijn video programma's die niks doen met de gpu, dus het is handig om te vertellen welk programma je gebruikt.

En neem gewoon 1 snelle SSD, al die losse voegt niks toe tenzij je het echt heel zwaar maakt.

specs

• Milad Dalir
Trekt 1 ssd schijf dat wel? Mijn psb bestanden zijn gemiddeld 3 gb, mijn huidige pc met 6 gb ram trekt het totaal niet. mijn ram gaat op 100% en mijn hardeschijf ook makkelijk op 100%... kan niet eens ademen haha..

Is het wel uberhaupt handig om een videokaart aan te schaffen?

[ Voor 60% gewijzigd door Milad Dalir op 22-11-2015 11:23 ]

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:06
Ja SSD trekt dat wel. Neem dan inderdaad één snelle 950 van 500GB zodat je die snelheid ook voor scratch kan gebruiken.

Overweeg dan eventueel 32GB ram... ook Photoshop gebruikt alles wat voorhanden is.

Videokaart voor Premiere is ook fijn, maar het hoeft geen game beest te zijn. In Workstation BBG van afgelopen zomer werd de 750ti pricewatch: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler geadviseerd. Die vind je nu voor minder dan 150 euro en zorgt voor vlottere previews, ook in Photoshop.

• Milad Dalir
Super, dankjewel Jojakim.

• igormars
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02-2020
De msi geforce gtx 750 is prima voor editing in combinatie met je 16gb ram, een ssd is inderdaad wel handig.
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC

• Milad Dalir
Wat raden jullie voor moederbord eigenlijk aan? Ik heb op internet gekeken, maar het blijkt te zijn dat de gigabyte moederborden op 1151 / z170 veel kuren en problemen tonen. Iemand suggestie voor een goede moederbord?
Pagina: 1