Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een nieuwe tv, de pricewatch: Samsung UE48JU7500L Zilver, Zwart . Ik zou graag hebben dat het geluid via mijn home cinema, de pricewatch: Harman Kardon BDS 880 loopt.

Nu hebben beide een HDMI arc aansluiting dus dat zou eenvoudig moeten gaan leek mij. Helaas is dit niet het geval en heb ik geen idee wat ik fout doe. Wellicht dat ik één van de settings verkeerd heb staan maar zou niet weten welke. Als dit het geval is denk ik dat dat aan de kant van de tv zit want die heeft in tegenstelling tot de 5.1 set veel instellingen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of enkele tips hoe ik dit het beste op kan lossen? Een optische kabel aanschaffen kan natuurlijk maar als het met één kabel kan is dat natuurlijk het mooist (scheelt weer een kabel).

ps. heb zelf al wat gegoogled, maar kon niks werkend/relevants vinden. Het was veelal of te verouderd of te specifiek op één product.

Alvast dank voor het meedenken.

[ Voor 4% gewijzigd door deathmonkey op 21-11-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Begin eens met een lijstje dan hoe de instellingen nu staan? Staat op de Samsung Anynet aan? Gebruik je de juiste HDMI poort op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Staat zoiets niet in de handleiding?
Zo niet, dan zou ik even alle opties nagaan. Meestal hebben ze wel een logische naam/omschrijving. En anders gewoon een kwestie van trial and error. Zolang je niet de taal instelling verandert, zou je gemaakte aanpassingen weer snel terug kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Mag ik vragen hoe de interface je bevalt op de Harman Kardon BDS880? Ik lees bij andere apparaten van HK geregeld klachten over de snelheid (trage apparaten)..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Het staat niet in de handleiding nee, zowel van de tv als de home cinema niet. Ook heb ik alle denkbare combinaties van instellingen gehad maar niks heeft gewerkt. Nu zit de tv bomvol instellingen dus ik sluit niet uit dat ik een combinatie ben vergeten.
Samsung anynet staat aan ja en deze ziet de Harman/Kardon ook. Probleem is dat het geluid simpelweg niet via de speakers van de home cinema loopt. Je hoort als je speakers selecteert helemaal niks.
Ik gebruik hdmi 4 ARC op de tv. De andere hdmi poorten hebben andere labels.

@mrdelissen De Harman/Kardon start vrij langzaam op. Vanuit stand-by is het wel gewoon snel. Als het eenmaal opgestart is werk alles vloeiend. Verwacht geen apps etc. het is een erg simpele zwarte interface. Bij meer vragen kan je het denk beter in een ander forum stellen dan hier.

[ Voor 5% gewijzigd door deathmonkey op 22-11-2015 13:44 ]