Toon posts:

Pessimisme Chipmarkt: Flame op +4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In deze reactie staat volgens mij een ontzettende flame richting beleggers en hij krijgt er een +4 voor. Ik mis alleen mod-puntjes omdat ik een tijdje weg ben geweest. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is idd een b-tje overgewaardeerd, staat nu op 3 inzichtvol.. nog te hoog IMHO.. Iemand anders? Ik heb m al gemod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb em nu effe aandachtig gelezen, hij kan idd nog wel een beetje bij gemodt worden.
ben onderweg was nog bij een ander draadje bezig :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Wat mij betreft geen troll. Hij brengt de waarheid (zoals hij _denkt_ die in pacht te hebben) alleen op een nogal flamerige manier. Wat mij betreft is zijn psychologische actie/reactie mechanisme dusdanig omstreden en speculatief dat een +2 interessant het maximaal haalbare is omdat het interessant is of dit inderdaad waar kan zijn. Helaas IMO sowieso één punt eraf voor zijn schreeuwlelijke gevlam. Max +1 IMO.

/edit inserted -1 flamebait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 15:45
Hij heeft ongelijk, zeker weten. :)
De economie hangt namelijk van veeeeeel meer factoren af dan de psychologie achter de analist/belegger.
en dat er dus min of meer niks aan de hand zou zijn geweest als ze niet zo paniekerig hadden gereageerd
Dus dan zou het nog steeds florissant gaan met de economie en de chipsector?
Gelukkig wordt z'n verhaal daaronder enigszins genuanceerd door anderen. Want wat hij schrijft is puur de schuld leggen op een bepaalde groep. Een soort zondebokmakerij, dus. IMHO verdient dat niet eens een +1... zeker niet gezien de manier van formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op woensdag 20 juni 2001 12:05 schreef dextertje het volgende:
...
Dat sowieso, ik wilde ook helemaal niet impliceren dat de mogelijkheid bestaat dat psychologie de economie vast kan leggen. Wat ik automatisch aannam is dat er een discussie zou ontstaan welk gewicht psychologie in de schaal kan leggen voor het omslaan van de economische status quo. Wat mij betreft heeft hij ongelijk en hebben economische trendwatchers en beroepsazijnzeikerds niet op die manier invloed. Hooguit kortstondig met roddels en voorkennis op de aandelenmarkt of bij een al onstabiele situatie.

De reden waarom ik dat hierboven zo neergezet heb is om de mogelijkheid open te laten. En nuance had hem wat dat betreft nog een stukje kunnen redden.

Dat die groep een bepaalde invloed heeft staat buiten kijf, maar dat ze een bepalende invloed hebben is IMO ook bollocks. Ook met de reactie op nul zou ik kunnen leven. Alhoewel het aanstippen van de invloed van de stuurlui aan wal op zich wel ietsepietsie credit mag hebben. 0/1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Hij brengt het nogal kort door de bocht, maar ik ben het met hem eens dat (met name in de VS) beleggers/aandeelhouders nogal nerveus handelen. Dat geldt natuurlijk niet voor de serieuzeren daaronder, maar er zijn de laatse jaren nogal wat korte termijn beleggertjes bijgekomen, ook in Nederland overigens. En net zo snel als de hele Newconomy daardoor is gehyped en opgeblazen, verlaten de ratten het ogenschijnlijk zinkende schip. Het zal zeker niet de oorzaak zijn, maar het is wel een factor die dingen versterkt, zowel in negatieve als positieve zin, denk ik.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

De aandelenmarkt is absoluut bijzonder gevoelig voor speculaties en de neweconomy is nogal afhankelijk van de beurzen, dus wat dat betreft is dat ook wel weer een punt.

* KeX moet altijd gniffelen als de VS een renteverlaging aankondigd en de hele i-bizz opgelucht adem haalt omdat ze weer wat speling krigen en de aandelen daardoor weer omhoog gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Ah, nou ja, ik ben het best met je eens, Kex. :)
Ik kan erg gewoon slecht tegen als alle schuld ten onrechte bij een groep wordt gelegd. Nu is 't nog relatief onschuldig, als het over criminaliteit en buitenlanders gaat... brr.
Dat hij 't wil aanstippen, okee, maar niet op deze manier. Hij heeft niet geheel ongelijk over de invloed, maar wel over de mate daarvan.
Enough said, lijkt me. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

emzz al die analisten, beleggers (speculatieve beleggers), verkloten allemaal de economie.
* KeX vraagt zich af of het /me ei een woordenboek heeft waar woorden als generaliseren, subtiliteit en nuance in voorkomen. ;)

You're right * DeX , Nuff' said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Heheh, nog zo'n leuke. Een wereldverbeteraar. :) Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er mee moet, maar goed, aangezien hij 't over mensen ophangen heeft, zal ik 'm even naar 0 schoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

.....Erg primitief.
Nu hou ik maar op met afgeven op de wereld anders ga ik jullie nog vervelen.
aargh, ergens voel ik wat borrelen wat me niet echt bevalt in zijn hele reactie ;(
een min puntje erbij

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ach gossie het communistje wat denkt dat het ideale systeem mogelijk is als er mensen bij betrokken zijn. tsk tsk tsk. Mensen zijn Ferengi, het houdt gewoon op als het geld binnen handbereik ligt.

[b] * Terug naar de sovchozen en de kolchozen *[/b] ;) hehehe

+1: schattige naïviteit (kidding)

Alhoewel schattig? Stalinistisch schattig wel te verstaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hm idd :P de ferengi rules of :? hm kan effe niet meer op de naam komen :)

Maar ook in die wereld (ficitief of niet), no profits en de hele rambam meer. is ook niet ideaal :)

hm, Captain three to beam up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/me vindt die eerste een 0, of inderdaad hooguit een 1 waard. Dat +4 een beetje overgewaardeerd is, staat volledig buiten kijf.

Tja, en die tweede, op zich wel een grappige reactie, alleen heb ik het idee dat het meer iets voor een forum is. Het is dus compleet off-topic en met dat 'ophangen' ook nog eens behoorlijk trollerig. Dat heeft hem van mijn kant een minpunt opgeleverd.

Mensen Ferengi? Nou, Kex, volgens mij moet je dat nog wat breder zien en dat is ook het leuke van die niet nader te noemen serie: mensen zijn Ferengi, Klingons, Romulans, Bajorans, Cardassians, Borg en Vulcans tegelijk. Resistance is futile!

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op woensdag 20 juni 2001 15:05 schreef Thor-korenwolf het volgende:
...

Mensen Ferengi? Nou, Kex, volgens mij moet je dat nog wat breder zien en dat is ook het leuke van die niet nader te noemen serie: mensen zijn Ferengi, Klingons, Romulans, Bajorans, Cardassians, Borg en Vulcans tegelijk. Resistance is futile!
Ik vind de karikatuur die met de Ferengi neergezet wordt altijd heel erg toepasselijk als het op het bedrijfsleven aankomt, natuurlijk is dat wel heel erg eenzijdig bekeken, maar ik moest er opeens aan denken. :)
Pagina: 1