Geen beeld op eigen monitor na koop 2e hands PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een pc gekocht op Marktplaats.nl. Toen ik de pc ging ophalen heb ik de pc natuurlijk eerst getest. Alles deed het prima.

Toen ik thuis kwam en de pc aansloot op mijn eigen monitor kreeg ik geen beeld. Dit is heel vreemd want bij de man waar ik de pc gekocht had deed alles het prima.

Ik zou dus niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Het enige verschil is dat hij (de man waar ik de pc van kocht) de monitor aansloot door middel van een HDMI - VGA kabel en ik sluit mijn pc aan op mijn monitor door middel van een gewone HDMI kabel. Dit lijkt mij echter niets uit te maken.

Ik hoor graag wat jullie er van denken en of jullie dezelfde situatie ook al eens hebben meegemaakt.

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Gelukkig zijn dit soort topics altijd magisch op te lossen, zo zonder enige informatie over welke videokaart en monitor het is :).*

Wat heb je zelf al aan troubleshooting gedaan? Hier op het forum werkt het immers zo. Eérst zelf googlen, prutsen en uitproberen, dán vragen.

*while you're at it, doe meteen je hele systeem maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
HDMI naar VGA is lastig, die kabel bestaat niet (of is in ieder geval heel zeldzaam. Mogelijk bedoel je HDMI naar DVI? of in ieder geval werkt deze dan niet zonder converter..

Verder zou het kunnen dat bij transport van koper naar huis de computer in de auto heeft gelegen en daar wat heen en weer geschoven is? met andere woorden zit de videokaart nog goed vast in de pc?

Krijg je helemaal geen beeld? of een out of sync/no signal melding?

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Start die PC eerst maar eens in VGA modus op (F5) en gooi daarna als je ingelogd bent alle Grapische Adapters eens weg...

Waarschijnlijk is je PC die monitor nu aan het aansturen met een onmogelijke (hoge) resolutie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps sorry.. Hier zijn de specs:

Processor: i7 860
Videokaart: Nvidia GTX960
Moederbord: ASUSTeK Computer inc. V-P7H55E
Werkgeheugen: 6GB
SSD van 120GB en een SATA van 500GB
Monitor: Samsung SD340

Na veel googlen geprobeerd de pc op verschillende monitoren aan te sluiten, allemaal geen beeld. Nieuwe HDMI kabel geprobeerd en dat werkte ook niet.

Mijn ideeën zijn op, hopelijk jullie ideeën niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kabel aangesloten op je videokaart of op je moederbord?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 16:04

Ypho

Allround Nerd

Gek idee, haal je videokaart er eens uit en sluit de monitor aan op je mobo.
@Frozen: great minds...

[ Voor 14% gewijzigd door Ypho op 21-11-2015 22:14 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nachnet Hij gebruikte een HDMI-VGA adapter. Die zie je vrij veel. Alles zit goed vast en de monitor krijgt gewoon geen signaal van de PC binnen. De monitor geeft namelijk een "sluit externe bron aan" melding.

@Wimmel Ik zou wel willen maar ik heb geen beeld XD

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle 2 de opties al geprobeerd. Eerst aangesloten op moederbord en daarna op videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet zo zijn dat de pc alleen beeld geeft wanneer het is aangesloten op de orginele eigenaars zijn monitor...?
Modbreak:Aub niet onnodig je topic omhoogschoppen :o

Als je binnen 24u iets toe te voegen hebt zonder dat iemand op je eerdere post gereageerd heeft, gebruik dan de wijzig-knop.

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 22-11-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Ten eerste: niet tripleposten maar je vorige bericht bewerken.
Ten tweede: HDMI-VGA adapter zie je NIET veel. Hooguit HDMI-DVI.
Ten derde: inderdaad al gebrobeerd de GPU eruit te halen en daarna even aan te sluiten via het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:18:
Het kan toch niet zo zijn dat de pc alleen beeld geeft wanneer het is aangesloten op de orginele eigenaars zijn monitor...?
De pc is aan zijn monitor gelocked, niemand anders dan hij kan gebruik maken van die pc :+.

Heb je misschien nog een tv liggen met een HDMI aansluiting, probeer eens of die wel werkt. Sowieso deze aansluiten via je videokaart, niet op je onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:28

John Doos

ClaudZaque

Even heel belangrijk is, of je de monitor aansluit op je videokaart of op je moederbord.

Als je hem op je moederbord aansluit, zul je hoogst waarschijnlijk geen beeld krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/3qfXMk4InRY/maxresdefault.jpg

Zoals je hier kan zien, hebben veel pcs video aansluitingen op het moederbord, maar ook de videokaart.
Prik de hdmi kabel aub in de videokaart.

[ Voor 48% gewijzigd door John Doos op 21-11-2015 23:36 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties reageerders! Ik heb meerdere keren geprobeerd om beeld te krijgen door de HDMI te switchen tussen de videokaart en moederbord. Meerdere keren zonder succces. Maar nu doet 'ie het ineens. Heel vreemd, maar een aangename verrassing.

De HDMI kabel loopt nu tussen de videokaart en monitor. Ik denk dat de videokaart een beetje los zat, want na wat friemelen (ja, erg technische term) aan de videokaart ging er een lampje op mijn moederbord branden.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 10:10

john43

Emmen

waar een beetje friemelen al niet goed voor is.....

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Dan zou ik hem nog maar eens even opnieuw plaatsen en goed vastschroeven, klinkt niet als een long term solution zoals je het nu hebt.
Pagina: 1