Schade aan laminaat door vocht nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:15
Hoi Mede-tweakers,

Afgelopen zomer een mooie laminaat vloer gekocht met een speciale ondervloer voor vloerverwarming. Omdat het model vloer uit productie zou gaan hebben wij de vloer destijds alvast aangeschaft. Op 22 oktober ontvingen wij de sleutel van onze nieuwbouw woning. We hebben de vloer opgehaald en op advies van de winkel moest de vloer 48u acclimatiseren in de woning. Vloer heeft een week te tijd gekregen om te acclimatiseren. Tevens stond de vloerverwarming zachtjes aan op advies van de winkel. Nadat de vloer een week open in de ruimte heeft gelegen hebben we de ondervloer met ingebouwd vochtscherm gelegd en het laminaat daar overheen. Dagen daarna zien we de kopse kanten van het laminaat opbollen en er ontstaan kieren van +/- 2 a 3mm.

We hebben contact opgenomen met de winkel en dit probleem voorgelegd. Een stoffeerder is wezen kijken als expert en die heeft vocht als boosdoener aangewezen. Het hele huis was 'droog' behalve de vloer. Conclusie van de winkel bouwvocht. Wij zijn het daar niet mee eens aangezien alles droog is en een ondervloer met vochtscherm moet voorkomen dat vocht van onderaf schade toebrengt. Winkel is bereid ons 4 pakken nieuwe vloer te schenken uit 'coulance'. Fabrikant geeft aan dat vocht niet onder de garantie valt en dat kan ik begrijpen.

De winkel heeft aangeraden de huidige vloer te verwijderen en de betonnen ondervloer de mogelijkheid te geven om zijn vocht kwijt te raken.

In hoeverre kunnen wij bewijzen dat het geen bouwvocht oid betreft. Zelf denken we dat het laminaat mogelijk vochtig is geworden door de lange periode in hun eigen magazijn.

Heeft er iemand tips om hier samen met de winkel uit te komen. Een nieuwe vloer kost ons ca €1000 en de huidige vloer kunnen we weggooien.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik denk dat wat je wil bewijzen erg lastig is gezien je zelf de vloer hebt gelegd.

Ik heb ook een nieuwbouwwoning en heel wat mee gekregen hier in de buurt. Bij mijn buurman zijn ze de houten vloer komen leggen, maar niet nadat ze één of twee keer langs zijn gekomen om de "droge" vloer te meten.

Je hebt echter wel aangegeven dat je een nieuwbouwwoning kreeg, dus daar kan je mogelijk wat mee. Niet bij de fabrikant, maar bij de winkel.

Even aangeven hoe "nat" je droge huis is.

Mijn gas verbruik is tot 70% afgenomen na het eerste jaar. Ook in vergelijkbare maanden. Puur omdat er toch altijd erg veel vocht in je huis zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Kevinp op 21-11-2015 21:07 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
Afaik bestaan er wel speciale vochtmeters.

Echter, in dit geval gaat het niet liggen aan vochtige opslag in het magazijn van de leverancier. Je had het in dat geval niet eens netjes kunnen leggen.

Je hebt zeer waarschijnlijk de verkeerde ondervloer gebruikt. Bij een potentieel vochtige vloer had er plastic folie uit een stuk (of met alu-tape aan elkaar geplakt) gelegd moeten worden met daarover pas het laminaat. Dat is ook wat je legt als je een houten vloer op de benedenverdieping hebt (i.v.m. vocht uit kruipruimte).

* Rukapul heeft wel wat ervaring met laminaat dat vochtig is geworden. Het effect is vrijwel altijd direct.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Ik heb afgelopen zomer ook de sleutel gekregen van mijn nieuwbouw woning. Er ligt hier inmiddels een lamelparketvloer in de woonkamer (ook met vloerverwarming).

Door zowel het bouwbedrijf als het vloerenbedrijf hebben benadrukt dat er in een nieuwbouwwoning nog ontzettend veel te veel vocht zit.

In mijn geval is de parketteur 2 keer langs gekomen om het vochtgehalte te meten en 1 keer iemand van de vloerfabriekant zelf. En alleen toen deze mannen de vloer droog genoeg achte durfde het vloerenbedrijf het aan om de vloer te leggen. Het leggen/vastlijmen van de vloer is dan ook 1 keer uitgesteld ivm te hoog vocht gehalte.

Om het vocht gehalte te laten dalen heb ik weken langs zoveel mogelijk ramen open gehad en ook de vloerverwarming flink laten stoken (drijft vocht omhoog). Je huis veranderd in een grote sauna, maar het heeft hier wel geholpen. Een alternatief was eventueel een bouwontvochtiger te huren, maar die trekt ook al het vocht uit de muren en plafonds met kans op scheurvorming als extra bonus.

Uiteindelijk heeft er tussen sleuteloverdracht en leggen van de vloer een periode van 7 weken gezeten.

In mijn geval gaat het om een vloer ter waarde van 2500 euro. Dergelijke euro's geef je het liefst maar 1 keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:07
Ter illustratie. Hier in de wijk zijn ze ook een nieuw huis aan het bouwen. Altijd leuk om in de gaten te houden. Vanavond liep ik er weer langs en wilde naar binnen kijken. Dat lukte niet doordat er enorm veel condens op de binnenkant van de ramen zat wat uit de vloer komt welke begin van de week is gestort. Het duurt echt heel lang voordat al dat bouw vocht eruit is. Die bouwvakkers hadden ook alle ramen netjes dicht gezet.....

Aangezien je de vloer zelf hebt gelegd, heb je ook de verantwoordelijkheid daarvoor genomen. Je had van te voren moet controleren hoeveel vocht er nog in de vloer zat. Daar zijn meters voor, en waarschijnlijk had de winkel je die wel kunnen lenen. Je kan het de winkel misschien kwalijk nemen dat ze je niet volledig hebben geïnformeerd, bijvoorbeeld over het maximale vocht percentage of over de juiste ondervloer. Echter, ik denk dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt omdat je ervoor gekozen hebt de vloer zelf te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Rukapul schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:07:
Je hebt zeer waarschijnlijk de verkeerde ondervloer gebruikt. Bij een potentieel vochtige vloer had er plastic folie uit een stuk (of met alu-tape aan elkaar geplakt) gelegd moeten worden met daarover pas het laminaat. Dat is ook wat je legt als je een houten vloer op de benedenverdieping hebt (i.v.m. vocht uit kruipruimte).
De ondervloer die we hebben gebruikt (en geadviseerd hebben gekregen) is de Soundstop 10dB. Deze zou geschikt zijn voor vloerverwarming en heeft een ingebouwd vochtscherm.
We hebben trouwens ook een aantal planken weggegooid omdat deze voor geen mogelijkheid in elkaar pasten. Ze waren een beetje krom. Achter af hadden we moeten weten dat er mogelijk iets mis zou kunnen zijn.
Op dat moment waren we van mening dat er altijd wel een paar slechte planken tussen zitten.
TLer schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:45:
Aangezien je de vloer zelf hebt gelegd, heb je ook de verantwoordelijkheid daarvoor genomen. Je had van te voren moet controleren hoeveel vocht er nog in de vloer zat. Daar zijn meters voor, en waarschijnlijk had de winkel je die wel kunnen lenen. Je kan het de winkel misschien kwalijk nemen dat ze je niet volledig hebben geïnformeerd, bijvoorbeeld over het maximale vocht percentage of over de juiste ondervloer. Echter, ik denk dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt omdat je ervoor gekozen hebt de vloer zelf te leggen.
Waar ik het vooral niet kan begrijpen is dat de stoffeerder die door de winkel is gestuurd een aantal metingen heeft gedaan. Muren, plafonds, de ruimte zelf en het meubilair valt allemaal binnen de normen voor wat betreft vochtpercentage. Alleen de vloer schoot in het rood uit richting de 75%!
We hebben niet de betonnen vloer zelf kunnen meten omdat de vloer er natuurlijk al in lag.

Inmiddels weten we dat verzekeringen deze zaken niet dekken. Vandaag maar eens weer in overleg met de winkel om te kijken of we een oplossing kunnen vinden.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Bo0bz schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:49:
[...]

De ondervloer die we hebben gebruikt (en geadviseerd hebben gekregen) is de Soundstop 10dB. Deze zou geschikt zijn voor vloerverwarming en heeft een ingebouwd vochtscherm.
We hebben trouwens ook een aantal planken weggegooid omdat deze voor geen mogelijkheid in elkaar pasten. Ze waren een beetje krom. Achter af hadden we moeten weten dat er mogelijk iets mis zou kunnen zijn.
Op dat moment waren we van mening dat er altijd wel een paar slechte planken tussen zitten.

[...]

Waar ik het vooral niet kan begrijpen is dat de stoffeerder die door de winkel is gestuurd een aantal metingen heeft gedaan. Muren, plafonds, de ruimte zelf en het meubilair valt allemaal binnen de normen voor wat betreft vochtpercentage. Alleen de vloer schoot in het rood uit richting de 75%!
We hebben niet de betonnen vloer zelf kunnen meten omdat de vloer er natuurlijk al in lag.

Inmiddels weten we dat verzekeringen deze zaken niet dekken. Vandaag maar eens weer in overleg met de winkel om te kijken of we een oplossing kunnen vinden.
Eerlijk gezegd was dit je eigen verantwoordelijkheid zodra je zelf ging leggen. Je had zelf de vloer moeten meten. Hier ook nieuwbouw en heb moeten stoken als een malle met bouwontvochtigers voordat de legger (marmoleum op vloerverwarming, minder kans op schade vloer eerder plinten) de waardes goed genoeg vond. Zodra je zelf legt, ligt die verantwoordelijkheid ook bij jezelf. De winkel is coulant zat in deze zaak als ik het zo hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:32
Bo0bz schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:49:
Niet toevallig de planken die onderaan in de pakketten zaten en die dagen hebben liggen acclimatiseren op de vochtige grond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:11
Mij is altijd geleerd dat een betonvloer lang, maar dan ook heel lang nodig heeft om volledig te drogen. Ga uit van een cm per week.
Hoelang heeft er tussen storten van de vloer en het leggen van het laminaat gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Niet de eerste keer dat ik dit soort dingen hoor. Aan de ene kant heel logisch dat je z.s.m. in je nieuwe huis wil, maar vanwege het vocht kun je dus niet een week na oplevering laminaat leggen. Je zult waarschijnlijk ook geen goede stukadoor gaan vinden die direct betonnen muren en plafonds gaat stucen. Het moet eerst droog genoeg zijn. Jaren geleden hebben mijn ouders dat ook ervaren: bouw was wat vertraagd en daardoor was er te vroeg gestuct. Stucwerk van de plafond kwam wat later compleet naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 23:51

WhiteDog

met zwarte hond

Laat het niet in je koude kleren kruipen. Haal die vloer er weer uit, laat alles goed drogen en leg hem binnen X weken opnieuw. Shit happens als je gaat bouwen of verhuizen. Ik ben 2x verhuisd en heb telkens 5% van de aankoopwaarde extra voorzien voor ongelukjes en verborgen kosten. Met wat overbleef gingen we het jaar erna 3 weken op vakantie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 20:55
Betreft bouwvocht: "Het eerste jaar laat jij je vijand in je nieuwe woning wonen, het tweede jaar een goede vriend en het derde jaar ga je er zelf in wonen"

Dat waren de wijze woorden van een docent op mijn Bouwkunde studie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
Vraag bij de bouwer welk opstook protocol gebruikt hebben voor de vloerverwarming (in hoeveel stappen is de temperatuur verhoogd tot max temperatuur en dan weer afgebouwd).
Dit moet er voor zorgen dat vocht uit de ondervloer gestookt wordt en spanningen uit het cement kunnen trekken.

Je hebt er trouwens nu niet veel meer aan maar als de bouwer helemaal niet opgestookt heeft en jullie dat niet gemeld heeft dan valt daar wellicht qua aansprakelijkheid nog wat mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kun je zo'n plank niet doormidden zagen om te kijken hoever het vocht erin zit? Mij lijkt dat vocht er alleen vanuit de randen in kan komen..

Hier na 2,5 maand na oplevering (herfst, zomer opgeleverd) laminaat gelegd, met plastic eronder, geen enkel probleem. Niet gestookt, wel ramen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:15
Hier binnen een paar dagen na oplevering van een nieuwbouwwoning al laminaat gelegd. Plastic eronder waarvan alle kieren dichtgeplakt werden met waterdicht tape. Vervolgens een dempende schuimlaag erop. En daar bovenop het laminaat. Nu 2 jaar verder ligt het er nog steeds zonder vochtplekken bij (op een paar plekjes na, maar daar is duidelijk het water van bovenaf gekomen en niet uit de vloer).

Om even aan te tonen dat het dus wel zou moeten kunnen om redelijk snel na oplevering laminaat te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bedankt allen voor jullie adviezen en meningen. Ik weet dat het mijn verantwoordelijkheid is aangezien het mijn eigen woning betreft, echter ben ik een complete leek op het gebied nieuwbouw woning en had graag advies van de winkel gekregen. Uiteraard had ik dan gewacht met het leggen en evt een bouwdroger gehuurd. Morgen hoor ik meer van de winkel. We gaan het beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

Normaliter duurt het ongeveer 28 dagen tussen storten en leggen. Maar ken verhalen dat het zelfs 8 weken duurt. Er vanuit gaan dat het dus een bestaande bouw is, bij nieuwbouw kan dit veel langer zijn.

Een vocht proef is dan de enige goede methode, die je zelfs nu nog zou kunnen (laten) uitvoeren, alleen wat win je er mee?

De verkopende partij is niet de schuldige, tenslotte is het jou woning. Tenzij je de vloer door hun hebt laten leggen.

Dan zou je ook nog naar de aannemer kunnen gaan maar ook hier is denk ik niet zoveel te halen. Dit is 'normaal' vocht en geen lekkage oid.

Een plastic folie als begin laag zou ik sterk afraden, vocht kan er niet door heen. Dit is een voordeel maar ook een nadeel, vocht kan niet weg.

Mijn suggestie zou zijn, vloer er uit, tapijt of speciaal zeil er in knallen en wachten tot het droog is, met een beetje pech kan het wel 8 weken duren gezien de temperaturen.

Edit: ik lees je verhaal nu even opnieuw, zijn het alleen de randen die opbollen? Dan zou het ook vocht kunnen zijn van boven af, bijvoorbeeld vocht wat nog uit de wanden komt of het plafond. In dat geval is het klaar en 100% je eigen verantwoordelijkheid. Heb je foto's?

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 22-11-2015 18:59 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Toppe schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:56:
Edit: ik lees je verhaal nu even opnieuw, zijn het alleen de randen die opbollen? Dan zou het ook vocht kunnen zijn van boven af, bijvoorbeeld vocht wat nog uit de wanden komt of het plafond. In dat geval is het klaar en 100% je eigen verantwoordelijkheid. Heb je foto's?
Hier een linkje naar foto's:

https://www.dropbox.com/s..._20151122_210417.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20151122_210432.jpg?dl=0

Tijdens het opmeten van de vochtigheid van de vloer zijn de muren en plafonds als droog bestempeld. Vochtpercentage tussen 40 en 50% wat geen invloed mag hebben op de vloer.

Heb boven nog een dicht pak liggen maar geen vochtmeter in dit te kunnen testen. Vochtmetertje gehaald bij de bouwmarkt maar die meet geen waarde op laminaat :(

[ Voor 44% gewijzigd door Bo0bz op 22-11-2015 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:15
Weet je 100% zeker dat het aan het vocht ligt? Op de foto's lijkt het namelijk dat het ook kan komen doordat het laminaat te strak tussen de muren gelegd is bijvoorbeeld. Zo'n vloer kan altijd nog een beetje uitzetten (door vocht bijvoorbeeld) waardoor delen onder spanning kunnen komen te staan en daardoor opbollen. Hierdoor kunnen ook kieren ontstaan. Ook 'werkt' een nieuwbouwhuis vaak nog, waardoor de vloer ook opeens te strak tussen de muren kan komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

RockNoobster schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:49:
Weet je 100% zeker dat het aan het vocht ligt? Op de foto's lijkt het namelijk dat het ook kan komen doordat het laminaat te strak tussen de muren gelegd is bijvoorbeeld. Zo'n vloer kan altijd nog een beetje uitzetten (door vocht bijvoorbeeld) waardoor delen onder spanning kunnen komen te staan en daardoor opbollen. Hierdoor kunnen ook kieren ontstaan. Ook 'werkt' een nieuwbouwhuis vaak nog, waardoor de vloer ook opeens te strak tussen de muren kan komen te liggen.
Toen ik de foto's zag dacht ik gelijk het zelfde. Wat ook kan zijn is dat de vloer "warm" er in gelegd is waarna het is gaan afkoelen. Zelf leg ik het er altijd in met "vloerverwarming" uit, maar dan ook echt uit en de verwarming niet hoger dan 15 graden. En natuurlijk, aan alle kanten vrij leggen, van 0,5 tot 1cm afhankelijk van de oppervlakte. Zelf houd ik ongeveer 1,5 tot 2mm per strekkende meter aan, dus 6 meter is 1,2 cm /2 is ten minste 0,6 cm per kant. Bij goedkoper laminaat wat meer.

Waar het hier op lijkt is dat het gelegd is met vloerverwarming aan, kachel op 20 en toen is het bij de eerste temperatuurdrop gaan werken, dan worden de voegen in de lengte gewoon uit elkaar getrokken.

Bij opkomend vocht krijg je bubbels op de lamineer laag of verkleurde vlekken, zelf ooit eens last van gehad en is geen pretje. Overigens, kromme laminaat planken zijn vervelend, maar komt wel eens voor, niet veel, maar per 10 pakken heb je meestal wel 2 á 3 planken. Overigens komt dat wel van vochtige opslag, maar dat zie je aan de messen van het laminaat, dat is dan meestal wat dikker door het vocht.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:18

DSK

boeiend...

Hier ook redelijk wat ervaring met laminaat en ik deel de mening hierboven.
Het lijkt niet op een vochtprobleem. Daarbij krullen de randen van de planken op en zie je een duidelijk kleurverschil aan de kopse kanten.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
Hmmm. Nu begin ik net als de mensen hierboven ook te twijfelen. De problemen zitten alleen maar aan de kopse kanten?

Ik heb namelijk zelf ook eenmaal het probleem gehad met laminaat dat het op de kopse kanten in een flink aantal gevallen een hoogteverschil had en ook dat er kieren op de kopse kanten tussen kwamen. Dit betrof een bestaande woning, verdiepingsvloer, geen vocht en geen verwarmde ruimtes waardoor het evident was dat dit een produktfout betrof. Na tussenkomst van een expert en enige discussie heeft de betreffende bouwmarkt het omgeruild.

De hoogteverschillen zullen dan wel vrijwel direct aanwezig moeten zijn geweest. In ons geval echter wel, maar bij het leggen denk je dan dat het nog wel meevalt... wat dan tig m2 later toch niet het geval blijkt met kieren die tevoorschijn komen als extra bonus -O-

Ik kan vanavond thuis nog wel kijken of ik nog wat foto's heb.
edit: paar foto's gevonden, maar het was minder fors dan hierboven op de foto's

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat is inderdaad geen vocht als ik de foto's zo bekijk. Dat is krimpen van de vloer. De vloer zelf en de vloer is gewoon veel te warm geweest toen het is gelegd.

Dat grapje heb ik ook al eens gezien bij een niet verlijmde pvc-laminaatvloer. Ook met een vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51
Vocht veroorzaakt dit soort kieren niet. De kieren zijn wel erg netjes voor een vochtprobleem. Dan zie je vaak toch wat meer schade aan de randen van het laminaat.

Hoeveel ruimte heb je vanaf de muren overgehouden om de vloer te laten werken?

Over de ondervloer, waren dat rollen die je onderling met aluminium tape aan elkaar plakte? Een Soundstop 10dB kan van alles zijn namelijk. Als het platen zijn geweest, dan is het per definitie niet waterdicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Eerste jaar knal je er toch een cheap vloerbedekking in. Tal van mensen dat zien doen.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Arfman

Drome!

GerardVanAfoort schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:22:
Eerste jaar knal je er toch een cheap vloerbedekking in. Tal van mensen dat zien doen.
* Arfman meldt

Ik heb het geluk dat veel bekenden in mijn omgeving bouwvakker zijn/waren. Advies in nieuwbouwwoning (en in ons geval zelfs -wijk): pleur er goedkope vloerbedekking in en vervang die na 2 of 3 jaar. Laminaat/houten vloeren in een nieuwbouwhuis gaat gewoon niet, dat is gebleken bij al onze buren. Daarnaast, in ons specifieke geval, was de straat nog niet eens af dus zijn alle vloeren van de buren ook nog eens bekrast door al het zand wat er rondwaaide.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51
Jammer dat het zo'n pokkewerk is om je hele woonkamer weer leeg te halen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, dat is even bikkelen. Gelukkig zijn we opgeruimde types dus was het terugzetten in de kamer inclusief schoonmaak in 1 dag gebeurd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, is inderdaad goed te doen.

Als je een carport of garage hebt is het helemaal ideaal.
Als je de wekker zet om 6:00 uur en je sjouwt alles naar je carport/garage, kan je vloerenman om 8:00 uur aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Dit is de vloer waar het om gaat: http://www.sensa-flooring.com/collection/boathouse-edition. Variant Jakarta
Dit is de ondervloer die we op advies van de winkel hebben aangeschaft:http://www.estillon.com/n...22-5-m2.aspx#.VlNyVnYvfIU.

In de winkel hebben we tijdens het ophalen specifiek nogmaals gevraagd wat het protocol is voor het leggen van laminaat icm vloerverwarming. We mochten absoluut niet leggen met een kamer temp van 17 graden. Dit moest echt minimaal 18 graden zijn liefst hoger. Op advies hebben we de vloerverwarming alvorens het leggen met 0,5 graden per dag opgebouwd tot een temp van boven de 18 graden.

Zojuist de stoffeerder van onze gordijnen gevraagd het een en ander te meten (andere stoffeerder dan van de winkel). Conclusie:
Betonnenvloer heeft een vochtpercentage van 0,6% (<1% is goed). Laminaat inmiddels natuurlijk ook droog vanwege de vloerverwarming waarschijnlijk. Hij concludeerde dat de vloer te veel veert en dat de ondervloer veel te glad is. Hierdoor kan het laminaat 'glijden' en de click-kantjes evt afbreken met de grote kieren als gevolg.

Om voor eens en altijd voor mijzelf een antwoord te krijgen waar het aanligt hebben we nog een expert ingeschakeld en de rechtsbijstand verzekering. Het gaat natuurlijk om de kosten maar vooral om een antwoord op de vraag: Wat gebeurd er als ik alles laat 'drogen' en er een nieuwe vloer in leg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:02

vhal

ಠ_ಠ

Arfman schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:02:
[...]

* Arfman meldt

Ik heb het geluk dat veel bekenden in mijn omgeving bouwvakker zijn/waren. Advies in nieuwbouwwoning (en in ons geval zelfs -wijk): pleur er goedkope vloerbedekking in en vervang die na 2 of 3 jaar. Laminaat/houten vloeren in een nieuwbouwhuis gaat gewoon niet, dat is gebleken bij al onze buren. Daarnaast, in ons specifieke geval, was de straat nog niet eens af dus zijn alle vloeren van de buren ook nog eens bekrast door al het zand wat er rondwaaide.
Wij hebben twee keer een laminaatvloer gelegd in een nieuwbouwhuis (appartement). Eerlijk gezegd herken ik de problemen van vocht, kromtrekken en andere nare dingen eigenlijk niet. :?

Of speelt dit alleen bij woonhuizen? 2-3 jaar wonen op een crisiszeiltje is wel het laatste wat ik wil.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 25-11-2015 21:25 ]

Strava

• Arfman

Arfman

Drome!

Wellicht dat het met appartementen anders is inderdaad. Van de buren die ik ken in de straat zijn er 2 met een kromme houten vloer of laminaat en 1 met scheuren in zo'n gestorte vloer.

Gelukkig hadden wij geen crisiszeiltje, maar gewoon nette vloerbedekking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Om dit topic volledig af te kunnen sluiten post ik de uitkomst.

- 4 pakken cadeau a 44€ per stuk.
- 50% korting op de rest van de pakken
- Soundstop 10db ondervloer kostenloos geruild tegen heatfoil ondervloer

Al met al tevreden met de oplossing. Nu alles eruit halen en goed ventileren. Voordat we gaan leggen komt er een stoffeerder gratis een vochtmeting doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Netjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ter aanvulling, mocht iemand nog eens info hierover zoeken;
Toen wij ons huis kregen vertelde ze minimaal 2 weken te wachten, al zal dat ook wel afhankelijk zijn van de tijd tussen storten van beton/afwerkvloer en oplevering, en het seizoen.

Daarnaast kun je een vuilniszak neerleggen, als dan de volgende dag er geen afdruk van zichtbaar is zou de vloer voldoende droog moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bo0bz schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:04:
Om dit topic volledig af te kunnen sluiten post ik de uitkomst.

- 4 pakken cadeau a 44€ per stuk.
- 50% korting op de rest van de pakken
- Soundstop 10db ondervloer kostenloos geruild tegen heatfoil ondervloer

Al met al tevreden met de oplossing. Nu alles eruit halen en goed ventileren. Voordat we gaan leggen komt er een stoffeerder gratis een vochtmeting doen.
Mooi opgelost! Heb je dit zelf direct met de winkel geregeld of via de rechtsbijstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Frieda schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:40:
[...]

Mooi opgelost! Heb je dit zelf direct met de winkel geregeld of via de rechtsbijstand?
Via de rechtsbijstand gevraagd wat de opties zijn. Conclusie is gewoon dat het ontzettend lastig is om vochtschade te bewijzen aangezien het een moment opname is. Iets te nat dweilen kan al een hoge meting geven. Werkt ook onze kant op: Lastig om te bewijzen dat het geen vocht is aangezien het 1 dag later weer droog kan zijn.

Winkel kwam zelf uiteindelijk met deze oplossing. Naar onze tevredenheid. Scheelt een paar honderd euro die ik wel als gok durf te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Netjes van ze, goed geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860139

Hallo, ook wij zitten met vocht en pvc-laminaat met een verzekering die niks vergoed. Onze laatste strohalm is onze rechtsbijstand verzekering.
Wij hebben bij een gerenumeert bedrijf voor het hele appartement een pvc-laminaat vloer gekocht. Dit bedrijf zou de vloer opmeten en ook leggen. Dat is dus allemaal ook gebeurd. Maar nu na twee weken dat de vloer gelegd was kwam de kopsekanten al omhoog en nu vier maanden verder een appartement, ik dacht ongeveer 60m3 wat geheel omhoog komt en inmiddels vol schimmel zit. De fabrikant die vanuit Friesland kwam heeft de vloer bekeken en met de vloer op zich was niks mis. Toen de bouwmaatschappij er bij gehaald en deze dacht aan een lek. In opdracht van de bouwmaatschappij/verhuurder een loodgieter er bij geweest en ook hij dacht aan een lek in de badkamer. Ook door het bouwbedrijf/verhuurder een lekdetectie er bij gehaald en deze constateerde dat het geen lek was maar bouwvocht. Wat nu. Op gegeven aan de verzekering en nee hoor dit valt niet onder onze verzekering, dit wordt dus niet ver goed. Dat was een klap in ons gezicht. Ik vraag me soms wel af, is het appartement niet te vroeg opgeleverd of is het het bedrijf die de vloer gelegd heeft dit te vroeg gedaan. Hebben zij wel een vochtmeting gedaan of worden wij de dube hiervan.
Nu maar hopen dat onze rechtsbijstand iets voor ons kan betekenen. Anders hebben we 3600 euro weggegooid en een appartement vol schimmel schimmel en nog eens schimmel en een hele hoop ergernis en heel veel frustratie. Dan denk je dat je een goed bedrijf in de arm neemt dat een goed bedrijf zijn zaken op orde heeft en weet wat ze moeten doen en weten wanneer een vloer gelegd kan en mag worden gelegd. We hebben dit overgelaten aan mensen die hiervoor gespecialiseerd zijn. Maar helaas. Onze droom valt uit een en woon genot hebben we nog steeds niet gehad en als dit niet ten goede keert komt er nog veel op ons af. Wanneer krijgen wij persoonlijk last van de schimmel. Waar haal je zo 1-2-3 het geld vandaan of moeten wij nu we gepensioneerd zijn op een betonnen vloer zitten. We worden er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik mis even in je verhaal wat de reactie van de leverancier van de vloer was toen je zei dat jullie nieuwe vloer nu al beschadigt is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 14:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Even een schaamteloos kickje. Maar dit is echt een mooie aanbieding voor mensen die via een search-aktie in dit topic uitkomen:

http://www.aldi.nl/aldi_b...ter_48_5_20618_36659.html

Vanaf woensdag 08 februari 2017 bij je lokale ALDI:
Bouw- en houtvochtmeter
Universeel toepasbaar meetapparaat voor het bepalen van de vochtigheid van bouwmaterialen en hout bij renovatie en bouwwerkzaamheden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Richard schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:54:
Even een schaamteloos kickje. Maar dit is echt een mooie aanbieding voor mensen die via een search-aktie in dit topic uitkomen:

http://www.aldi.nl/aldi_b...ter_48_5_20618_36659.html

Vanaf woensdag 08 februari 2017 bij je lokale ALDI:

[...]
Ja top ding, alleen niet hier voor. Wil je een betrouwbare vochtmeting doen om problemen als in dit topic te voorkomen dan is alleen een calcium carbid meting betrouwbaar genoeg.
Pagina: 1