Laatste tijd begon (gewoon in idle) zo nu en dan het beeld spontaan te sterk te knipperen, gevolgd door een BSOD. Dit ging ook weer over dus geen aandacht aan besteed verder, een maandje later opeens een blauwe flits op het scherm en de PC valt geheel uit. Bij het opnieuw inschakelen draaien de fans heel kort en hoor ik twee relaitjes klikken in de voeding waarna de PC direct terug uit gaat.
Nu werkt alles wel wanneer ik de GPU (12V connectoren) loskoppel en i.p.v. de interne gpu van de CPU gebruik. Ik trek hier dus uit de conclussie dat m'n GPU stuk is en sluiting? maakt waardoor de voeding in beveiliging gaat.
Nu ben ik (stom genoeg) de bon kwijt, dus garantie (als die er nog was, kaart is bijna 3 jaar oud) zit er niet meer op.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Mogelijke een kapotte condensator op de kaart?
Voeding: AX850
CPU: 3570K
Videokaart: Asus HD7970 matrix platinum
Moederbord gigibyte x (Zoek ik nog even na)
Nu werkt alles wel wanneer ik de GPU (12V connectoren) loskoppel en i.p.v. de interne gpu van de CPU gebruik. Ik trek hier dus uit de conclussie dat m'n GPU stuk is en sluiting? maakt waardoor de voeding in beveiliging gaat.
Nu ben ik (stom genoeg) de bon kwijt, dus garantie (als die er nog was, kaart is bijna 3 jaar oud) zit er niet meer op.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Mogelijke een kapotte condensator op de kaart?
Voeding: AX850
CPU: 3570K
Videokaart: Asus HD7970 matrix platinum
Moederbord gigibyte x (Zoek ik nog even na)