Wat kan het zijn.
Als ik mijn pc aanzet, dan blokkeert het gehele internet-netwerk thuis. De pc is via een ethernet kabel aangesloten op een ethernet-switch. Deze loopt naar mijn router. Als ik mijn laptop aansluit met dezelfde kabel als ik normaal in de pc heb zitten, dan blijft alles werken.
Mijn apparatuur:
Modem Caiway: Arris tm722b (caiway abbo, geen glasvezel)
router; Asus rt-ac66u
Hierop is aangesloten:
Marantz sr5008
mede8er 500x
Synology Nas 212j
ethernetkabel (15meter) naar ethernetswitch :
hierop is aangesloten:
mede8er 500x
PC
Pc is een asus P5kc moederbord (maar ook getest met een nieuwe ethernetkaart)
Op het wifi zitten
mobiele telefoons, tablets, chromecast, wii, zonnepanelen
Inmiddels ook getest met een pc van iemand anders en dat geeft hetzelfde probleem.
Bij een compleet nieuwe pc, begon het eerst goed, maar na downloaden van +/- 30gb is het nu weer over. Nu blokkeert het netwerk gelijk weer en als ik de ethernetkabel weer uit de pc haal, blokkeert het internet bijna gelijk niet meer (van pagina laden en laden, kabeltje eruit, binnen twee seconden begint de pagina echt te lopen).
Nieuwe router (tp-link ac1200) geeft geen verbetering.
Alle kabels vervangen (ook de ethernet-kopjes)
Computer direct op router gezet, helpt ook niet
Laptop bekabeld geeft geen probleem
Alle firmware vervangen/ge-update van de routers en moederborden
Windows 10 schoon geïnstalleerd (meerder malen) en met meerdere harde schijven gewerkt
Kan het de caiway modem zijn? Ik weet het gewoon anders niet meer
Als ik mijn pc aanzet, dan blokkeert het gehele internet-netwerk thuis. De pc is via een ethernet kabel aangesloten op een ethernet-switch. Deze loopt naar mijn router. Als ik mijn laptop aansluit met dezelfde kabel als ik normaal in de pc heb zitten, dan blijft alles werken.
Mijn apparatuur:
Modem Caiway: Arris tm722b (caiway abbo, geen glasvezel)
router; Asus rt-ac66u
Hierop is aangesloten:
Marantz sr5008
mede8er 500x
Synology Nas 212j
ethernetkabel (15meter) naar ethernetswitch :
hierop is aangesloten:
mede8er 500x
PC
Pc is een asus P5kc moederbord (maar ook getest met een nieuwe ethernetkaart)
Op het wifi zitten
mobiele telefoons, tablets, chromecast, wii, zonnepanelen
Inmiddels ook getest met een pc van iemand anders en dat geeft hetzelfde probleem.
Bij een compleet nieuwe pc, begon het eerst goed, maar na downloaden van +/- 30gb is het nu weer over. Nu blokkeert het netwerk gelijk weer en als ik de ethernetkabel weer uit de pc haal, blokkeert het internet bijna gelijk niet meer (van pagina laden en laden, kabeltje eruit, binnen twee seconden begint de pagina echt te lopen).
Nieuwe router (tp-link ac1200) geeft geen verbetering.
Alle kabels vervangen (ook de ethernet-kopjes)
Computer direct op router gezet, helpt ook niet
Laptop bekabeld geeft geen probleem
Alle firmware vervangen/ge-update van de routers en moederborden
Windows 10 schoon geïnstalleerd (meerder malen) en met meerdere harde schijven gewerkt
Kan het de caiway modem zijn? Ik weet het gewoon anders niet meer