Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kangootje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-12-2024
Wat kan het zijn.
Als ik mijn pc aanzet, dan blokkeert het gehele internet-netwerk thuis. De pc is via een ethernet kabel aangesloten op een ethernet-switch. Deze loopt naar mijn router. Als ik mijn laptop aansluit met dezelfde kabel als ik normaal in de pc heb zitten, dan blijft alles werken.
Mijn apparatuur:
Modem Caiway: Arris tm722b (caiway abbo, geen glasvezel)
router; Asus rt-ac66u

Hierop is aangesloten:
Marantz sr5008
mede8er 500x
Synology Nas 212j
ethernetkabel (15meter) naar ethernetswitch :

hierop is aangesloten:
mede8er 500x
PC

Pc is een asus P5kc moederbord (maar ook getest met een nieuwe ethernetkaart)

Op het wifi zitten
mobiele telefoons, tablets, chromecast, wii, zonnepanelen

Inmiddels ook getest met een pc van iemand anders en dat geeft hetzelfde probleem.
Bij een compleet nieuwe pc, begon het eerst goed, maar na downloaden van +/- 30gb is het nu weer over. Nu blokkeert het netwerk gelijk weer en als ik de ethernetkabel weer uit de pc haal, blokkeert het internet bijna gelijk niet meer (van pagina laden en laden, kabeltje eruit, binnen twee seconden begint de pagina echt te lopen).

Nieuwe router (tp-link ac1200) geeft geen verbetering.
Alle kabels vervangen (ook de ethernet-kopjes)
Computer direct op router gezet, helpt ook niet
Laptop bekabeld geeft geen probleem
Alle firmware vervangen/ge-update van de routers en moederborden
Windows 10 schoon geïnstalleerd (meerder malen) en met meerdere harde schijven gewerkt

Kan het de caiway modem zijn? Ik weet het gewoon anders niet meer :? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:49

Kabouterplop01

chown -R me base:all

zijn de ip adressen in je netwerk allemaal hetzelfde? (allemaal static, of allemaal DHCP, of een mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:50
Kijk eens naar de pootjes van netwerkadapter of die allemaal netjes in het gareel staan. Zit je switch na de router of voor de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709853

kangootje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:45:
Wat kan het zijn.
Als ik mijn pc aanzet, dan blokkeert het gehele internet-netwerk thuis. De pc is via een ethernet kabel aangesloten op een ethernet-switch. Deze loopt naar mijn router. Als ik mijn laptop aansluit met dezelfde kabel als ik normaal in de pc heb zitten, dan blijft alles werken.
Mijn apparatuur:
Modem Caiway: Arris tm722b (caiway abbo, geen glasvezel)
router; Asus rt-ac66u

Hierop is aangesloten:
Marantz sr5008
mede8er 500x
Synology Nas 212j
ethernetkabel (15meter) naar ethernetswitch :

hierop is aangesloten:
mede8er 500x
PC

Pc is een asus P5kc moederbord (maar ook getest met een nieuwe ethernetkaart)

Op het wifi zitten
mobiele telefoons, tablets, chromecast, wii, zonnepanelen

Inmiddels ook getest met een pc van iemand anders en dat geeft hetzelfde probleem.
Bij een compleet nieuwe pc, begon het eerst goed, maar na downloaden van +/- 30gb is het nu weer over. Nu blokkeert het netwerk gelijk weer en als ik de ethernetkabel weer uit de pc haal, blokkeert het internet bijna gelijk niet meer (van pagina laden en laden, kabeltje eruit, binnen twee seconden begint de pagina echt te lopen).

Nieuwe router (tp-link ac1200) geeft geen verbetering.
Alle kabels vervangen (ook de ethernet-kopjes)
Computer direct op router gezet, helpt ook niet
Laptop bekabeld geeft geen probleem
Alle firmware vervangen/ge-update van de routers en moederborden
Windows 10 schoon geïnstalleerd (meerder malen) en met meerdere harde schijven gewerkt

Kan het de caiway modem zijn? Ik weet het gewoon anders niet meer :? :? :?
Staat je modem op router of bridge modus?
------
Zelf heb ik thuis 2 oorzaken van dit probleem gehad:
1- Netwerk kabel was niet goed, deze zorgde voor een zogenaamde kortsluiting waardoor regelmatig de router eruit klapte
2- Mijn modem-router combi stond op de router functie, dit terwijl ik ook nog eens mijn eigen router had.

Is inmiddels jaren terug, maar misschien dat 1 van deze 2 opties bij jou ook voor problemen zorgt.
------
Ook heb ik dit probleem nog eerder meegemaakt, dat was dankzij een slecht modem, zodra ik de lijn flink onder load liet komen ( volledig downloaden/uploaden ), viel het modem uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kangootje
- alleen mijn nas heeft een statische ip, de rest dhcp.
- switch zit na mijn router (modem > router > switch > pc)
- pootjes netwerkadapter lijkt oke
- modem caiway is gewoon zoals geleverd, asus router staat niet op bridge maar op de
routerfunctie.
- kabels zijn allemaal verwisseld en het probleem blijft (ga ik morgen nog een keer proberen)

- morgen zal ik een printscreen maken van de log vd router op het moment voor-tijdens-na het aansluiten vd pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Maar het systeem wat de problemen veroorzaakt heeft ook geen verbinding dus? Het is niet zo dat die bij het starten meteen een of andere extreme hoeveelheid data produceert waar je netwerk niet tegen kan? Zou mij verbazen aangezien je het met het andere systeem ook had, maar toch.

Waar ik nog aan zit te denken: is je systeem aangesloten op een geaard stopcontact? Want laptop (op accu wellicht?) heeft geen probleem? Compleet ander systeem (in hetzelfde stopcontact?) heeft wel een probleem?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:25
Modem in bridge zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:17
Klinkt als een ip conflict.
Loop al je devices na en kijk welke ipadressen ze hebben.

Je hebt een modem/router van je provider en zelf een router.
Waarschijnlijk hebben beiden wifi en als beiden DHCP doen krijg je deze problemen (zelfde ipadres wordt twee keer uitgegeven).

Met name met wifi heb je hier last van want de via een kabel aangesloten devices krijgen hun ip adres waarschijnlijk altijd vanuit je eigen router.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kangootje
- modem is van caiway en vooraf ingesteld en heeft geen wifi. De router bepaald de ip-adressen.
- in geaarde stopcntacten geen nieuw effect
De nas is nu van zijn statische ip-af.
Ik heb alle ethernet verbonden apparaten eraf gegooid. Daarna pc alleen aangezet. Deze krijgt gewoon een ip die nog niemand (wif-apparaten) heeft. Zelfde probleem, internet blokkeert (maar soms niet helemaal op de pc, maar dan ineens haalt hij iets super traag binnen en daarna weer niet. Modem ge-reboot en toen werkte alles weer naar behoren. pc en wifi hadden internet. Een doenloaad aangezet en deze haalde volle snelheid binnen. Alle ethernet kabels aangesloten en nog steeds geen probleem. Na 3gb een grote drop in snelheid en alles mega traag op de wifi, 5 minuten later weer normaal, dit blijft gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 12:25
Is het niet een mogelijkheid om een modem van een buurman te lenen?
Of werkt dat niet bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kangootje
Volgens mij is de modem gepersonaliseerd (caiway trouwens). Ik was wel van plan een tijdelijke modem van caiway te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Switch stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:49

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ohh nu zie ik pas hoe dom mijn opmerking is; ik dacht ook aan een ip adres conflict. ze moeten natuurlijk binnen je LAN uniek zijn. (en niet hetzelfde, waar ik eigenlijk mee wilde zeggen "hetzelfde ingesteld")
Zie je wat in de log van je PC waar het misgaat (eventvwr) op het moment dat je netwerkje eruit klapt moet er iets te zien zijn in je eventvwr log (en wat je zelf al van plan was om te posten; de log van je router)
Wat Johnkeates ^^ zegt zou ook kunnen, dan moet je de PC rechtstreeks (zonder de switch ertussen) in de router en dan testen.

• kangootje
Netwerk draait tot op heden normaal. Reden? Wacht weer tot problemen terugkeren. Sluit de topic als het goed blijft gaan. Bedankt voor de hulp en tips
Pagina: 1