Voeding moederbord via adapter, hoe krijgt sata voeding?

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 10:16
Hoi,

Ik heb een asrock AM1H-ITX moederbord gekocht icm een athlon 5350 CPU.

Nu is het mogelijk om dit moederbord te voeden via een asus/toshiba laptop adapter (19v). Dit wil ik heel graag doen omdat ik zeer weinig ruimte heb in mijn lc-1340mi behuizing en het kabelmanagement is slecht van dat kastje. Dat zou een hoop warmteontwikkeling schelen.

Nu vraag ik me wel af hoe mijn sata harddisk voeding krijgt als je de DC adapter gebruikt? Ik kan in ieder geval nergens (tot nog toe) een sata power to sata power kabel vinden. Het moederbord heeft wel een sata power aansluiting. Zou mijn mobo dan via de standaard sata kabel voeding doorgeven?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Staat letterlijk in de handleiding:
This motherboard is available with support for either ATX or DC-in power supplies. Please do not use two kinds of power supplies at the same time! Doing so may damage the motherboard components and devices. When you use the DC-in power adapter, please use the onboard SATA power connector to get the power for HDDs.

• onnaj
Nielson schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:29:

[...]
Helemaal overheen gelezen...oops

• onnaj
Nielson schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:29:

[...]
Moet ik dan gewoon een standaard female to male sata power kabel hebben? Of female to female? Dat is me niet helemaal duidelijk. Het is 2e hands aangeschaft dus heb de originele kabel er niet bij helaas.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 21:14

InFamous

excommunicado

onnaj schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:45:
[...]

Moet ik dan gewoon een standaard female to male sata power kabel hebben? Of female to female? Dat is me niet helemaal duidelijk. Het is 2e hands aangeschaft dus heb de originele kabel er niet bij helaas.
Op je moederbord zit een male connector en op je HDD ook, dus ja female naar female sata power heb je nodig.

Formerly known as Ragdoll

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Mocht je de originale kabel niet kunnen vinden zou je hiervoor een sata power y-kabel kunnen 'misbruiken' (middelste connector afplakken):

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRKpCKOT1zWBT5kJISE009Vv93rCHsymrbtirHKezldFA4xq8Yd

Of als je twee schijven aan wil sluiten zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_Owoq7-c6FkCnqaq5E-qNYw6JP79F51-B8HfyYevvIIaalUsW

• onnaj
Nielson schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:31:
Mocht je de originale kabel niet kunnen vinden zou je hiervoor een sata power y-kabel kunnen 'misbruiken' (middelste connector afplakken):

[afbeelding]

Of als je twee schijven aan wil sluiten zoiets:

[afbeelding]
Thanks, kan inderdaad geen originele kabel vinden :-(

De vorige eigenaar kijkt of hij hem nog heeft.
Pagina: 1