Windows 10 opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01-2021
Hallo,
Ik wil mijn Windows 10 opnieuw installeren. Ik heb dit geprobeerd via instellingen -> systeem herstel -> deze pc opnieuw instellen zodra ik heb geselecteerd dat ik al mijn bestand wil verwijderen start de pc opnieuw op en ik kan gewoon weer inloggen. Er komt even later een melding in beeld met het opnieuw instellen is mislukt er zijn geen wijzigingen aangebracht. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Roan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
roanbbb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:40:
Hallo,
Ik wil mijn Windows 10 opnieuw installeren. Ik heb dit geprobeerd via instellingen -> systeem herstel -> deze pc opnieuw instellen zodra ik heb geselecteerd dat ik al mijn bestand wil verwijderen start de pc opnieuw op en ik kan gewoon weer inloggen. Er komt even later een melding in beeld met het opnieuw instellen is mislukt er zijn geen wijzigingen aangebracht. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Roan
Beste om Windows vers te installeren is gewoon door middel van een Windows 10 stickje of dvd te booten. Als Windows 10 eenmaal al geinstalleerd én geactiveerd moet een herinstallatie d.m.v. booten geen probleem zijn. Key kan je skippen dan want de hardware id is dan al achtergelaten bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01-2021
Oké bedankt ga ik dat proberen
dennis_rsb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:55:
[...]

Beste om Windows vers te installeren is gewoon door middel van een Windows 10 stickje of dvd te booten. Als Windows 10 eenmaal al geinstalleerd én geactiveerd moet een herinstallatie d.m.v. booten geen probleem zijn. Key kan je skippen dan want de hardware id is dan al achtergelaten bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
roanbbb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:59:
[...]
Wellicht ten overvloede maar hier kun je je media voor Windows 10 downloaden https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
roanbbb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:59:
[...]
Als je er even over nadenkt kom je vermoedelijk ook wel tot de ontdekking dat dit advies nogal voor de hand liggend is.

Nader uitgelegd, wat jij wilt is namelijk een zogenaamde clean install. Dat betekent dat alle oude inhoud van de harde schijf of van de partitie wordt verwijderd en dat daarna een schone Windows opnieuw wordt geïnstalleerd. Het probleem waar je op deze manier tegenaan loopt is het niet voorhanden hebben daarvan. Het geheugen van de computer kan dat nooit allemaal onthouden. Maar bovendien wil je dat ook niet, het moet een volledig schone installatie worden zonder ook maar iets van de vorige inhoud. Je wilt niet voor niets een schone installatie. En waar wou je die nieuwe inhoud dan anders vandaan halen?

Ja er is op sommige computers een herstel-partitie die de volledige eerste installatie bevat. In dat geval is het maar een klein klusje. Misschien zat je op dat spoor? Maar blijkbaar is dat bij jou niet het geval, dus blijft er maar één mogelijkheid over. Wellicht zeg je nu: "Ach ja natuurlijk, had ik zelf ook kunnen bedenken".

En in plaats van die dvd kan het natuurlijk ook zo:
dennis_rsb schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:33:
[...]

Wellicht ten overvloede maar hier kun je je media voor Windows 10 downloaden https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO