Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik ben geen techneut dus lees deze vraag dus maar ook als zodanig. Ik heb lang een Ipad1 gehad maar ben sinds een paar dagen de gelukkige bezitter van een iPad Air.( via een familielid). Dat werd ook tijd!
Ik heb veel zelf uitgevogeld, dwz. iPad Air opgeschoond en een back-up gemaakt van de oude Ipad en die overgezet naar de iPad Air.

Dat ging goed. Of niet? Hadden foto's automatisch mee moeten komen of moet dat apart gebeuren? Het kan zijn dat ik een instelling niet goed had staan, in ieder geval heb ik geen foto's binnengekregen op de iPad Air.

Ik word er ook geen wijs uit hoe het wel kan. Ik heb nooit gebruikt gemaakt van iTunes en via ICloud weet ik het ook niet. Ik zie geen mogelijkheden, temeer de software oud is en ik dus niet zomaar een appje kan installeren om foto's te delen.
Wie o wie helpt mij uit de brand?
Ik hoor het graag..
Groetjes van Peony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Peony,

Ik neem aan dat je de ipad1 met alle fotos nog hebt?

Zoja,
- Sluit de ipad1 aan op je PC
- Start itunes
- Selecteer je ipad (linksboven)
- Instelling / overzicht: Reservekopieën -> vink aan: Deze computer
- Rechts: handmatig reservekopie maken -> klik op: reserve kopie maken

Laat hem lekker ratelen, zodra die klaar is:
- Sluit de iPad air aan
- Start iTunes
- Klik bij reservekopieën op: Reservekopie terugzetten,.

Normaliter zou die ook je media (foto's, video's en muziek) terug moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo DoctorPhone,

Dank je voor je snelle reactie! Helaas heb ik geen computer meer, alleen een zeer traag oud Asus netbookje. Alle foto's staan nog wel op de oude IPad.

Ik ben bang dat als ik met het netbookje begin het dagen gaat duren...
Heb je nog andere suggesties?
Groeten van Peony

Ps ik moet nu weg, zal aan het begin van de avond reageren op evt. suggesties. Dank!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:45:
Hallo DoctorPhone,

Dank je voor je snelle reactie! Helaas heb ik geen computer meer, alleen een zeer traag oud Asus netbookje. Alle foto's staan nog wel op de oude IPad.

Ik ben bang dat als ik met het netbookje begin het dagen gaat duren...
Heb je nog andere suggesties?
Groeten van Peony

Ps ik moet nu weg, zal aan het begin van de avond reageren op evt. suggesties. Dank!
iCloud aanmaken moet toch nog wel lukken lijkt mij. Volgens mij kan iedereen dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Volkan, sorry voor mijn late reactie.. beetje druk gehad. Dank je voor het meedenken.
Op mijn Ipad Air heb ik inderdaad via iCloud foto's die ik via Facebook heb opgeslagen al weer gedeeld met iemand. Maar met mijn oude iPad 1 lukt me dat niet. Ik zie alleen de mogelijkheid om te delen per mail.
Rara wat zie ik over het hoofd?
Vriendelijke groeten van Peony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
De iPad 1 ondersteunt maximaal iOS5 als ik het goed heb. iCloud Library is sinds iOS8 pas erbij gekomen, dat gaat dus niet werken op je iPad 1. Vandaar dat die functie ontbreekt, die functie bestaat niet in iOS5.

De enige manier om alles 1:1 over te zetten van je oude naar je nieuwe iPad is een backup maken en terug zetten. Dit kan zoals DoctorPhone heeft aangegeven via iTunes op een computer. Ander mogelijkheid is om iCloud te activeren op je iPad 1 en via de iCloud instellingen een reservekopie te maken. Vervolgens je iPad Air resetten en bij installatie inloggen met je iCloud en de reservekopie van je iPad 1 selecteren.

Heb je al een reservekopie gemaakt met iCloud op je iPad 1 en bij installatie van je iPad Air hiervoor gekozen? Als je dit al gedaan hebt en de foto's alsnog niet meegenomen worden, dan zit er maar één ding op. Je trage laptop aanzetten en het toch daarmee proberen, andere makkelijkere maniere zijn er namelijk niet.

Succes!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
Je kunt eventueel ook de Google drive of the Microsoft OneDrive installeren op de iPad 1. Dan kun je je foto's uploaden naar internet en op je iPad air weer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Sepio schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:20:
Je kunt eventueel ook de Google drive of the Microsoft OneDrive installeren op de iPad 1. Dan kun je je foto's uploaden naar internet en op je iPad air weer downloaden.
Als echt niks anders werkt, kan je dit inderdaad nog proberen. Persoonlijk zou ik toch een backup via je laptop proberen te maken. De foto's worden dan in een keer netjes overgezet. Zo niet, wees niet getreurd. Via de manier van Sepio kan het uiteindelijk wel.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ASNNetworks schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:50:
[...]

Als echt niks anders werkt, kan je dit inderdaad nog proberen. Persoonlijk zou ik toch een backup via je laptop proberen te maken. De foto's worden dan in een keer netjes overgezet. Zo niet, wees niet getreurd. Via de manier van Sepio kan het uiteindelijk wel.
Volgende probleem is waarschijnlijk dat de huidige app's voor MS OneDrive of GoogleDrive niet (meer) willen installeren op iOS5?

Een adaptersetje voor Apple naar MMC?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Je kan ook de Camera Connection Kit met usb ingang kopen voor de iPad Air en vervolgens de iPad 1 daarop aansluiten. Je kan dan zo al je foto's importeren op je iPad Air vanaf ie iPad 1. Scheelt je weer kosten voor een extra SD-kaart

meer info:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202037

Dit dus, maar dan een iPad ipv dat Verizon apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://bindapple.com/wp-content/uploads/2011/05/camera-apple-ipad-2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 23-11-2015 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat setje bedoelde ik.... Heb hier nog zo'n setje liggen en wil 't eventueel wel uitlenen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Totaal off-topic, maar hoe kan iemand in deze tijd nog zonder computer? Ik hoor dat wel vaker (alhoewel niet heel vaak), alleen een tablet. Moet er niet aan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dank voor de vele reacties.... Ik moet ze allemaal even goed bestuderen en kijken welke optie gaat werken.
De komende dagen heb ik daar tijd voor. Sommige foto's staan ook op Facebook, daarvan heb ik al een deel opgeslagen. En ik kan natuurlijk ook foto's van de telefoon of iPad1 doorsturen en opslaan maar dan ben ik een paar weekjes bezig:-) Dus hopen dat het anders kan.

Die optie van Google Drive zal ik ook proberen. Maar het lastige is dat veel sofware inmiddels ruimschoots geupdatet is en dat accpeteert de iPad 1 niet. Zoals photoBucket bijboorbeeld, ik las ergens dat dat zou kunnen. Maar nee, dat is inmiddels ook alweer de zoveelste versie dus dat gaat niet lukken.

FreakNL: om even op jouw off-topic terug te komen.. Ik heb allemaal verouderde apparatuur, een oude computer die ik niet meer wil gebruiken, een oud netbookje en de oude iPad. Alleen mijn telefoon (Android) is nieuw en de iPad Air is in goede staat.
Ik wil zeker weer een vervanging van de pc/netbookje maar tot nu toe wist ik niet wat. Ik wil geen grote pc in de woonkamer en ook niet steeds boven zitten. Dus ik denk dat als ik het geld ervoor heb het een Macbook gaat worden. Tot zover de off-topic.

Als het het gelukt is met de foto's zal ik het laten weten of als ik het apparaatje wil lenen ook.
By the way, wat is MMC?
Bedankt nogmaals en vriendelijke groeten van Peony
Pagina: 1