Genoeg opslag, maar toch opslagruimte bijna vol

Pagina: 1
Acties:
  • 63.170 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grezly_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10-2020
Ik heb momenteel een probleem met mijn android telefoon (Huawei). De telefoon geeft heel de dag door een melding dat het geheugen bijna vol zit. Als ik dan bij settings -> geheugen ga kijken, zie ik dat mijn telefoon totaal 4G inter opslag ruimte heeft. De telefoon geeft hierbij aan dat er nog 0,88 G vrij is, maar daarnaast ook 7,08 alleen voor apps bruikbaar is. Ik kan op dit moment ook geen nieuwe apps/updates installeren.
Ik heb er een Sd kaart ingestopt (15 G), en deze heb ik ook als standaard locatie ingesteld. via de app 'Appmgr II' heb ik alle apps die ik mag verplaatsen al verplaats naar de externe media, maar dit lost het probleem niet op.

Heeft iemand een suggestie waar ik nog naar dien te kijken of dat ik wellicht iets over het hoofd zie omdat ik niet de volledige interne én externe ruimte benut.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/qk38f8v63/WP_20151121_15_56_57_Pro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/b0k0fa0f9/WP_20151121_16_01_07_Pro.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door grezly_ op 21-11-2015 16:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geeftie aan dat het werkgeheugen vol is of het opslag geheugen?
Daar zit nogal een verschil in.
Het eerste vult zich met werkgegevens van hudige draaiende apps en achtergrondservices. Opslag is gevuld met de apps zelf, cache, foto's, etc.

Als het inderdaad om opslag geheugen gaat, verplaats dan eens wat apps van interne opslag naar de SD kaart.
En verplaats b.v. foto's van interne opslag naar SD en stel de camera in om foto's op SD te zetten ipv intern.

Editje:
toevoegen van een SD kaart verplaatst niet op magische wijze alles naar de SD kaart, en het is ook geen uitbreiding op het bestaande opslag geheugen. Je zal zelf dingen moeten verzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 21-11-2015 16:22 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grezly_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10-2020
Thanks, dit gaat echter om de opslagruimte. Als ik een app probeer te installeren krijg ik de melding "Onvoldoende opslagruimte, er is niet voldoende opslagruimte op dit apparaat, etc. etc."
Ik heb al de apps die ik mag verplaatsen, al verplaatst naar de SD card. Hetzelfde geldt voor foto's, etc.
Zoals je op de eerste schermafdruk kan zien dat er 0,88gb vrij is aan ruimte, echter dat er maar 7 mb gebruikt kan worden voor apps. Ik vraag me dus af hoe dit kan (en eventueel wat deze 7mb in relatie tot de 0,88gb nu zal betekenen.)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grezly_ schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:08:
Thanks, dit gaat echter om de opslagruimte. Als ik een app probeer te installeren krijg ik de melding "Onvoldoende opslagruimte, er is niet voldoende opslagruimte op dit apparaat, etc. etc."
Ik heb al de apps die ik mag verplaatsen, al verplaatst naar de SD card. Hetzelfde geldt voor foto's, etc.
Zoals je op de eerste schermafdruk kan zien dat er 0,88gb vrij is aan ruimte, echter dat er maar 7 mb gebruikt kan worden voor apps. Ik vraag me dus af hoe dit kan (en eventueel wat deze 7mb in relatie tot de 0,88gb nu zal betekenen.)

Thanks!
Nou dat heeft met reserveren te maken van je geheugen, er wordt een x aantal opslag ''gereserveerd'' voor je apps. Het is vreemd want je ziet het bij andere fabrikanten een stuk minder. Nu kan je dus hoog waarschijnlijk wel nog flink wat foto's schieten maar geen applicaties meer installeren.

Zelf ben ik dit nog niet tegengekomen, maar dit is het enige wat ik kan verklaren en daar valt dus weinig tegen te doen, behalve apps verwijderen zodat er weer plaats vrijkomt voor nieuwe, ondanks dat je 0,88gb vrij hebt. Persoonlijk doe ik ook heel weinig op gebied van software.

Wat gebeurt er indien je al jou media ( foto's , video's etc) verplaatst naar je SD via je computer? Komt er dan wel een x aantal percentage bij je app ruimte erbij?

Start wel je toestel opnieuw op, ook nadat je de apps verplaatst hebt naar de SD. Altijd je toestel opnieuw opstarten, soms snappen ze niks van wat jij gedaan hebt en snappen ze het pas zodra je het toestel opnieuw opstart ( een defecte snapper noem ik dat...)

Prrr, nu wil ik het ook weten..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:00
Diskusage al geïnstalleerd? Google Play: DiskUsage

Deze app toont een gedetailleerde analyse van de schijfruimte van je telefoongeheugen en/of sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

Ik heb bijna hetzelfde probleem , maar ik heb geen kaart zitten .

Mijn GSM is een Huawei Y550 en er is nog 497 MB vrij en heb 4GB in totaal .

Hoe ga ik te werk , want ik kan geen app meer downloaden O+ . Genoeg geheugen, maar toch opslagruimte bijna vol .
Kan er mij alstublieft iemand helpen ? :'(

Nog een kleinigheid : mijn googlebalkje boven de app's is ook weg :? .

Groeten ,
Nientje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers. Het is op Tweakers niet de bedoeling om iemand anders zijn topic over te nemen. Maak even een nieuw topic aan en post daar even wat je zelf al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ,
Ik wist dit niet en ik weet ook niet wat je bedoel .
Ik maak me hier snel uit de voeten .

Groeten ,
Keppe

Verwijderd

Als ik Firefox wil installeren krijg ik ook deze melding "Onvoldoende ruimte". "Als je deze app op dit apparaat wilt installeren verwijder je apps die je niet meer nodig hebt. Je kunt ook ruimte vrijmaken door mediabestanden te verwijderen via Instellingen>Opslag".
De interne opslag heeft nog 1,30 Gb beschikbaar. De apps die daar nog staan beslaan samen slechts 160 Mb van het ingebouwd geheugen en die kan ik niet verplaatsen, wat ik al heb geprobeerd. Je zou toch zeggen dat er nog voldoende ruimte in de interne opslag is voor een Firefoxje, maar neen.
Het externe geheugen dat ik als mijn standaard schrijfschijf heb ingesteld bestaat uit een SD-kaart van 32 Gb die nog een zee van ruimte, t.w. 29,35 Gb over heeft. Ik heb al zoveel mogelijk apps verplaatst naar die SD-kaart. In totaal staat daar nu 642 Mb aan apps, een schijntje dus als je kijkt naar het totaal. Opslag van foto's gaat feilloos op de SD-kaart, maar een simpele app als Firefox installeren is onmogelijk. Het zal hopelijk niet zo zijn dat Google dat blokkeert omdat het een concurrerende browser is? Ik word er horendol van. Wie verlost mij?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 12:48 . Reden: precisering en schrappen van overbodige tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeooknog
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-12-2020
Hoi ik had het zelfde (galaxy s3) Samsung had zoveel dubbele apps erop gezet bv galaxy app store en daarnaast ook play store. Hetzelfde met gmail en dan ook hun mail app die er alleen anders uitziet want het gebruikt alle info van gmail standaart al. En zo nog een stuk of 8 apps.
Efin de oplossing was een app downloaden uit de store bv app mgr3 daarna kan je alles plaatsen waar jij dit wil. Lang verhaal hoop dat iemand er wat aan heeft PS ik gebruikte geboemde app maar r zijn er meerdere suczeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ikkeooknog bedankt voor de toevoeging, maar dit topic komt alweer uit 2015. Ik gok dat de TS inmiddels wel een oplossing heeft gevonden voor zijn probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.