Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu een pc met een vrij kleine SSD. Ik heb een nieuwe, grotere, SSD gekocht waarop ik de inhoud van mijn huidige SSD wil overzetten. Dus incl. OS, alles en dat ie daarna ook nog gewoon opstart :)

Weet iemand wat de beste manier hiervoor is? Ik zat eraan te denken om de nieuwe schijf via een USB>SATA kabeltje aan te sluiten en dan de disk te clonen oid. Daarna de nieuwe SSD erin en gaan. Of kan ik dan complicaties verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

Je kan de nieuwe SSD toch gewoon naast de huidige plaatsen, als het een desktop is? Dan met Macrium reflect de schijf klonen en dan in BIOS/UEFI de opstartvolgorde aanpassen, zodat je van de nieuwe SSD boot. Zie handleiding van je moederbord voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:51
Als het een Samsung SSD is kan het ook met de software van Samsung (andere merken kan het misschien ook mee, dat weet ik niet). Anders idd iets als Macrium reflect gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Donool schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:53:
Als het een Samsung SSD is kan het ook met de software van Samsung (andere merken kan het misschien ook mee, dat weet ik niet). Anders idd iets als Macrium reflect gebruiken.
het is idd een samsung. Zal es kijken naar dat tooltje, want het klinkt dan wel eenvoudig.

Gaat overigens om een laptop waar geen andere disk bij past. Moet dus via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:51
Via USB zou ook prima moeten werken, sommige SSD kits krijg je ze er zelfs bij! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik hp desktop en 64 gb ssd ,maar ik kan en hem niet in schijf beheer of bios vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 18:24 ]

Pagina: 1