Oude beeldschermen werken niet op nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386148

Topicstarter
Beetje een vraamd probleem.

Ik heb een nieuwe PC met de videokaart Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 Deze heb ik in elkaar laten zetten. Ik heb gezien dat deze werd aangesloten op een beeldscherm en het werkte. (Nog geen Windows. Een zwart BIOS achtig scherm) Dus dat zou geen problemen moeten geven

Ik heb 2 monitoren. Een HP 2710m en een HP w2207. Beide werken gewoon ik heb ze nu aanstaan.

So far so good.

Nu wil ik dus mijn nieuwe PC gaan gebruiken. Stroom erop, toetsenbord erop, netwerkkabel erin en de monitor op HDMI in de videokaart.

PC aan. Alle ventilatoren gaan aan. ook die van de videokaart. En brand een helder wit lampje op de videokaart (Die wordt rood als ik de kabel lostrek, Lijkt mij dus een 'alles ok lampje)

Mijn scherm licht even op. Checks of er connecties zijn. Ziet geen connectie en gaat slapen.

Andere scherm gebrobeerd (2x 4 vierkantjes en een streepje. Geen idee hoe dat heet) Same issue.

PC uit. Monitoren op het moederbord aangesloten. PC aan. Same issue. Monitoren schieten even aan. Vinden geen input en gaan naar sleep mode.

Videokaart voeding even losgetrokken. Same thing.

Ik denk dat het probeem erinzit dat er nog geen windows opstaat. Op een een of andere manier lijken mijn monitoren niet op te pikken dat er uitput is terwijl ik nu het 'bios; wil zien om mijn USB bootable te maken zodat ik windows erop kan zetten.

Iemand enig idee hoe ik een van mijn monitoren zover kan krijgen dat ie zijn werk gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Andere kabel en/of andere (soort) aansluiting gebruiken op computer en/of monitor...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Input van je monitor forceren op HDMI (dus auto wijzigen in HDMI)?

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 21-11-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beide geprobeerd. Niets werkt. 2 verschillende monitors 2 verschillende kabels

Je zou toch zeggen dat een gloednieuwe PC wel om kan gaan met een HDMI kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afuture ook niet te bereiken.

Welke winkel is er nou dicht op zaterdag! Winkel gebeld waar ik heb in elkaar heb laten zetten. Kwam helaas niet verder dan 'Baas weg. Jij stekker goed in? Monitor niet stuk? Jij eerst kabel in dan computer aanzetten. Dan ik niet weten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 21:29
Zou het je ram-geheugen zijn, die wil een video kaart wel kunnen gebruiken en als die het niet doen heb je geen beeld.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb je alleen HDMI geprobeerd? Ik zou eens een DVI kabel proberen. Dat is naar mijn mening 1 van de weinige poorten die altijd werken mits de videokaart in orde is. (VGA werkt ook bijna altijd)

Ik ervaar trouwens ook veel input problemen met de nieuwere generaties videokaarten. Vooral HDMI en Displayport poorten die niet "out of the box" werken. Ik heb dat nu bij een aantal R9 290's gezien En bij een aantal GTX 970 was het voornamelijk de displayport die zwart bleef. En pas na een reboot/reset ineens weer signaal gaven.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:31:
Zou het je ram-geheugen zijn, die wil een video kaart wel kunnen gebruiken en als die het niet doen heb je geen beeld.
Anoniem: 386148 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:11:
Ik heb gezien dat deze werd aangesloten op een beeldscherm en het werkte. (Nog geen Windows. Een zwart BIOS achtig scherm) Dus dat zou geen problemen moeten geven

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 386148 op 21-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kendo schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:56:
Heb je alleen HDMI geprobeerd? Ik zou eens een DVI kabel proberen. Dat is naar mijn mening 1 van de weinige poorten die altijd werken mits de videokaart in orde is. (VGA werkt ook bijna altijd)

Ik ervaar trouwens ook veel input problemen met de nieuwere generaties videokaarten. Vooral HDMI en Displayport poorten die niet "out of the box" werken. Ik heb dat nu bij een aantal R9 290's gezien En bij een aantal GTX 970 was het voornamelijk de displayport die zwart bleef. En pas na een reboot/reset ineens weer signaal gaven.
Ik heb ook met een DVI kabel en met andere monitor geprobeerd.

Ik neem aan dat alle 'moderne' monitored met mijn nieuwe PC om kunnen gaan. Of moet ik ook nog nieuwe schermen gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-07 16:32
Weet je toevallig hoe het beeldscherm in de winkel werd aangesloten? Ik zou eens proberen je videokaart eruit te halen, 1 monitor aan te sluiten op het moederbord (aannemende dat je CPU integrated graphics ondersteunt) en dan proberen te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Die schermen horen gewoon te werken. Ik denk eerder dat je videokaart niet in orde is. Of dat de boot prioriteit niet goed staat. Onboard ipv. PCI-e. Heb je ook onboard geprobeerd zonder de videokaart gemonteerd?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het vermoeden dat het helemaal niet aan je monitoren ligt, maar dat je PC gewoon niet opstart.
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te kijken of niet iets van je PC ervoor zorgt dat het ding niet boot.
Pagina: 1