Windows 10 Kids account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:11
Mijn kind is 7 jaar oud heeft al een Nexus 7 tabel en een Ipad school.
Bij Android kan je gebruiker beperken in de apps die ze kunnen gebruiken.
Nu wil ook voor haar een account aanmaken op de Windows 10 PC, uiteraard met beperkte rechten.
Maar eigenlijk wil ik toch meer afschermen, dan alleen maar een standaard account rechten.
Natuurlijk zou ik dat allemaal kunnen gaan doen met policy's,maar dat heeft toch niet mijn voorkeur.
Nu heeft Windows wel zo iets als "parental software" maar het geeft mijn geen goed gevoel dat Bill alles weet.

Hoe doen andere tweakers dit met hun kinderen op Windows?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
jossie67 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:50:
Mijn kind is 7 jaar oud heeft al een Nexus 7 tabel en een Ipad school.
Bij Android kan je gebruiker beperken in de apps die ze kunnen gebruiken.
Nu wil ook voor haar een account aanmaken op de Windows 10 PC, uiteraard met beperkte rechten.
Maar eigenlijk wil ik toch meer afschermen, dan alleen maar een standaard account rechten.
Natuurlijk zou ik dat allemaal kunnen gaan doen met policy's,maar dat heeft toch niet mijn voorkeur.
Nu heeft Windows wel zo iets als "parental software" maar het geeft mijn geen goed gevoel dat Bill alles weet.

Hoe doen andere tweakers dit met hun kinderen op Windows?
Even voorop gesteld, ik heb geen kinderen.

Je kan wel een Microsoft account maken voor je kind. Daarbij kan je aangeven dat het om een account van een kind gaat. Via jouw Microsoft account kan je beperkingen opleggen dan, bijvoorbeeld wat voor soort websites wel of niet bekeken mogen worden. Ook kan je het aantal uur op de PC beperken. Je kan zelfs allerhande rapportjes inzien van de activiteit van dat account. Zo kan je dus ook bekijken of je kind zich aan eventuele gestelde regels houdt.

Je kan hier en hier wat erover lezen.

Ik vraag me ernstig af of Microsoft dan alles weet van je kind. Ik ken mensen die bovenstaande functionaliteiten gebruikten in Windows 8.1 voor hun kinderen en er tevreden over waren.

Je alternatief is anders third party software kopen waarmee je bovenstaande ook kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....Bill weet helemaal niets, want hij werkt al een tijdje niet meer actief voor Microsoft. Afgezien daarvan wil je een eenvoudige methode om je kids af te schermen : Parental Control (van Microsoft) is dan de meest eenvoudige manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
Tuurlijk werkt Bill al heel lang niet meer voor Microsoft.
Maar ik vind het gewoon geen prettig idee dat Microsoft het allemaal regeld. Ik bepaal als het even kan dit zelf. Daarnaast moet ik dan weer een account bij MS aanmaken.

Wat voor alternatieve zijn er dan voor parent-controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 22:22
Eerlijk gezegd zie ik het probleem met Microsoft ook niet zo, maar je zou eventueel naar een "internet security suite" (virusscanner+) kunnen kijken. De meeste daarvan hebben vaak ook wel parental controls. Of die ook zou uitgebreid zijn als een kidsaccount weet ik niet. Kijk net even bij "mcafee internet security" (staat hier thuis): daar kun je websites blokken en tijden toestaan. Nu kosten deze dingen wel geld (hier via een goedkope edu-licentie) en een kidsaccount is gratis. Als je toch nog opzoek bent naar een virusscanner zou ik gewoon even goed kijken welke pakketten deze functies ook bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wat wil je filteren, blokkeren of op bepaalde tijden geen toegang verschaffen?

Neem een router die een third party dns kan implementeren, en op bepaalde tijden offline of met restricties toegang heeft.. Voorbeeld:
https://blog.opendns.com/...shield-parental-controls/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
jossie67 schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:51:
[...]

Tuurlijk werkt Bill al heel lang niet meer voor Microsoft.
Maar ik vind het gewoon geen prettig idee dat Microsoft het allemaal regeld. Ik bepaal als het even kan dit zelf. Daarnaast moet ik dan weer een account bij MS aanmaken.

Wat voor alternatieve zijn er dan voor parent-controle?
8)7 Ja, Microsoft verzamelt alles aktief en ik denk dat als je kinderen oud zijn ze vervolgens met hun internetverleden worden geconfronteerd.... |:(

Hoezo bepaal jij het niet zelf als je het via de ingebouwde parental control regelt? Alsof Microsoft dan dingen voor je gaat bepalen ofzo? En ja, je moet daarvoor een Microsoft Account aanmaken. Dat moet je overigens sowieso als je een beetje een lekkere Windows 10 ervaring wilt hebben, ik zie het probleem niet zo....

Maar goed...er zijn vast genoeg alternatieven, Onder andere hier en hier vindt je er een aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
Mooi. Huiverig zijn op Microsoft en data, maar wel een Android tablet en Apple iPad. Denk je dat die geen gegevens verzamelen? Denk dat je gegevens bij MS in betere handen zijn dan bij Google hoor. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:59:
Denk dat je gegevens bij MS in betere handen zijn dan bij Google hoor. ;)
Ga er maar van uit dat in beide gevallen je gegevens gebruikt worden om een profiel van je op te maken, waar vervolgens geld aan verdiend wordt.

Als je parental control zelf wil doen kan dat. Gebruik een goede Gateway/UTM/proxy oplossing.
Dat kan prima met opensource oplossingen. Bijvoorbeeld pfSense, Zeroshell of NethServer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
Natuurlijk is Google niet heiliger dan Microsoft.
Maar ik zie nog steeds niet in waarom ik voor een thuis pc , een MS account nodig zou hebben.
Ik zet al mijn documenten in een private cloud en ook niet voor de ultieme Windows 10 ervaring
Ik heb nu twee Synology, met een LDAP, werkt prima .

Ik ga eens kijken naar de alternatieven die jullie hebben aangedragen
Pagina: 1