Koptelefoon zonder pijn aan oren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:06
Ik zoek een?
Een koptelefoon. Geluidskwaliteit hoeft niet perfect te zijn, verschil hoor ik toch niet. Mijn huidige koptelefoon doet na een uur dragen pijn aan mijn oren (oren worden platgedrukt).

Wat is je budget?
Alles onder de 100 euro, maar 20 euro is ook prima, het gaat erom dat het geen pijn moet doen aan mijn oren.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Chinees meuk, moet dus niet uitelkaar vallen na 2 maanden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen en misschien af en toe voor muziek, maar zoals ik zei, geluidskwaliteit heeft geen prio.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De Sony MDR-1R (boven je budget) en de ROCCAT Kave XTD Stereo (niet de 5.1) zijn de twee headsets met de laagste druk op (of eigenlijk: om) de oren die ik ken (en tevens beide hier nog altijd heb liggen). Andere ervaringen te veel om op te noemen, maar er staan er wat van online.

Of je moet naar in-ears kijken, die klinken best aardig maar persoonlijk wil ik daar niet mee gamen. Alternatief zou een muziek hoofdtelefoon zijn, Sennheiser heeft bijv flinke (zachte) oorschelpen in hun assortiment, maar ook die zitten ietsje strakker.

Of eens bij een fysieke winkel gaan snuffelen wat jij lekker voelt zitten. Zelfs met een paar minuten moet je kunnen opvallen of er iets knelt of niet. Het zou ook helpen als je zegt wat je huidige is, en welke andere ervaringen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb pas een aantal Roelofs & Philips hoofdtelefoons uit de jaren 70/80 van de vorige eeuw via marktplaats verkocht aan iemand die ook perse over-ear hoofdtelefoonsnodig had. Deze hebben een grotere schelp die helemaal over het oor heen gaat. Het grootste nadeel is wel dat omgevingsgeluid helemaal weg is. Je kunt deze niet op de fiets gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een Philips SHP 2000? Spotgoedkoop, best lelijk, maar zit prima en heeft voor zijn geld gewoon goed geluid.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sowieso over ear als je comfort wilt. Ik heb een beyerdynamic DT770 pro, maar is iets boven budget. Meest comfortabele koptelefoon ooit! (zoek reviews)

Verder wil je stof ipv (kunst)leer, anders gaat het zweten.
En let ook op het gewicht. Hoe lichter hoe comfortabeler.

[ Voor 12% gewijzigd door defusion op 21-11-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou idd eens bij een winkel gaan passen.
Ik vindt het altijd wel fijn als de schelpen van de koptelefoon helemaal over mijn oren heen kunnen, zodat m'n oren zo min mogelijk belast worden.
En houd ook rekening met hoe stevig de lengte verstelling is. Daar mee kan je de het gewicht meer op je hoofd laten rusten en niet aan je oren laten hangen.
Slappe hoogtestellers zijn uitermate vervelend, want dan schiet het steeds los en hangt het gewicht elke keer aan je oren.

In-Ear is opzich ook wel een idee, maar vergeet dan niet dat kabellengte er flink aan kan trekken.
Voor korte eindjes (b.v. naar telefoon of MP3 speler) is dat prima, maar met een PC zit je vaak met langere kabels, en dan wordt het gewicht van de kabel vervelend.
Misschien raadzaam om voor zo'n oplossing een broek of shirt-clip te zoeken zodat je de kabel kan verankeren en het gewicht niet aan je oren hangt.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 21-11-2015 12:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vind over ear eigenlijk nooit echt comfortabel, en hou veel meer van on ear, ik heb een sennheiser px-100 en die voel ik gewoon niet eens, moet zelfs opletten als ik bij mijn computer wegloop omdat ik hem vergeet af te zetten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De sennheiser HD201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650454

Ik heb zelf 5 jaar geleden de Sennheiser HD555 gekregen en dit is echt een verademing vergeleken met de goedkope headphones die ik daarvoor kocht van 20-50 Euro. Het verschil in geluidskwaliteit, maar vooral comfort is enorm. Ik zou sterk aanraden dit model even te beluisteren bij een zaak in de buurt.

De Sennheiser HD555 is een over-ear (open) koptelefoon met zachte kussentjes. Dit betekent wel dat niet alle geluid naar buiten geremd wordt, waardoor ik de headphone niet zou aanraden als je frequent reist met je koptelefoon. Het comfort is echter zo groot, dat ik durf te garanderen dat ieder ander dit ook zo ervaart. Ben al meerdere keren na enkele uren luisteren weg gelopen van mijn computer, vergeten dat ik hem nog op had, en zo (soms) de hele pc omgetrokken toen het draad zich spande ;)

Maar voor alles wat betreft geluid: zoek een audiowinkel in de buurt op en ga even luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-05 11:36
wat gebruik je nu?

Heb je een microfoon nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:19

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

pricewatch: CM Storm Resonar Gaming Earphones

Nog geen 40 euro.
Geen pijn meer aan je oren en ook te gebruiken met je telefoon.
En geluidkwaliteit is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07 15:23
De logitech g230 zit ook heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik krijg ook na een uur pijn aan de oren en dan worden ze ook zeer warm. Ik ben overgestapt op oordopjes, geen druk meer op de oren en ze worden ook niet meer warm.
Pagina: 1