Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twijfel tussen 2 Asus laptops: is SSD echt nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Surfen, mailen, (online) tekstverwerking, Spotify wellicht, streamem films moet ie ook gewoon aankunnen, en regelmatig photoshop. Geen Mac maar Windows 10.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
700 of 800 euro. Wil wel investeren in een laptop die jaren mee kan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee het is voor thuisgebruik. Maar het hoeft geen kast van een laptop te worden. 15.6 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik twijfel tussen deze 2
pricewatch: Asus R556LA-DM1686T
pricewatch: Asus R556LJ-DM848T

Het is een verschil van 100 euro wat ik best wel een bedrag vind. Ben al tijden aan oriënteren en kom steeds op deze uit.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die laatste is nergens leverbaar dus dan is de keuze wel makkelijk.

SSD kopen en zelf in de laptop bouwen.
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
Ben je nog goedkoper uit ook.

[ Voor 96% gewijzigd door Ernemmer op 21-11-2015 10:25 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Ik ging voor de i5 versie met ssd, zie ook http://www.ultrabookrevie...l-core-i5-5200u-i7-5500u/

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks! De 2e is bij scheer en foppen te bestellen net als de andere ;-)

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:59
Eigenlijk is een SSD tegenwoordig wel een must. Een grotere snelheidswinst op je laptop ga je op dit moment niet krijgen.

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 13:41
zodra je nog geen SSD gewent bent, dan vraag je jezelf af of het nodig is..

Zodra je het eenmaal hebt, ga je nooit meer terug. Laptop start op in 6-7 seconden, ipv 30+
alles mega snel

Verwijderd

Baelrog schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:35:
zodra je nog geen SSD gewent bent, dan vraag je jezelf af of het nodig is..

Zodra je het eenmaal hebt, ga je nooit meer terug. Laptop start op in 6-7 seconden, ipv 30+
alles mega snel
Ja en wat ik nog belangrijker vind, hij wilt dat de laptop een aantal jaar meegaat. De praktijk leert indien je géén SSD gebruikt dat de laptop op den duur steeds trager wordt. Dit vind ik persoonlijk ook een pluspunt van een SSD die gewoon heerlijk blijft presteren. Dus ook kijkend naar de ''houdbaarheid'' van de laptop komt dat ten goede, aangezien dat 1 van zijn eisen is dan is een SSD een pré.
Pagina: 1