RAM upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-01 23:18

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar advies over de aankoop van een nieuw setje RAM. Ik heb momenteel 8gb Corsair Value RAM in mijn pc zitten maar kom regelmatig tekort. Kan ik beter een gehele nieuwe set 16gb RAM kopen of moet ik nog twee stickjes ram erbij kopen? Misschien handig om te vertellen waarom ik me dit afvraag maar dat is omdat de Corsair Value RAM niet overclockbaar zijn en geen XMP hebben. Is de extra performance die ik van een nieuw setje krijg het geld waard?

Wat is je budget?
Onder de 90 euro inclusief verzending.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is voor m'n game pc.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Geef op z'n minst even het typenummer van het geheugen en het moederbord wat je gebruikt. Beter teveel info over je hardware dan te weinig.

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Een ASRock Z97 Anniversary met 2x 4GB Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11

Verwijderd

Als ik op dat typenummer zoek kom ik op een enkele module van 8gb. pricewatch: Corsair Value Select CMV8GX3M2A1600C11 heeft 2 modules en kan je er zonder problemen bijprikken.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Bij welke game kom je geheugen tekort, in principe zou alles moeten draaien met 8GB.

Snelheid van het geheugen is niet zo heel belangrijk, gewoon goedkoop 2x4GB @1600 erbij lijkt me prima.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 21-11-2015 13:09 ]

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
mitsumark schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:49:
Bij welke game kom je geheugen tekort, in principe zou alles moeten draaien met 8GB.

Snelheid van het geheugen is niet zo heel belangrijk, gewoon goedkoop 2x4GB @1600 erbij lijkt me prima.
Bij meerdere games kom ik tekort, bij Starwars Battlefront is 't vaak helemaal vol en bij COD Black Ops 3 en Battlefield vaak ook bijna. Ik wil gewoon het liefst wat ruimte over hebben.
Pagina: 1