Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele maar goede laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ilsmaelv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 20:16
ik heb momenteel een HP Pavilion dv7-2250ed uit 2009. Pentium(R) Dual-Core CPU T4300.
Nu is de accu van deze laptop al voor de 2e keer op en vind ik hem toch wel erg groot, zwaar en dus onhandig. Daarom ben ik aan het kijken naar een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik surf veel op het internet en download muziek en soms films via spotnet(nieuwsgroepen). Verder gebruik ik soms het office pakket. Films kijk ik soms op de laptop, soms ook wel via de hdmi kabel aangesloten op de tv.

Wat is je budget?
Ik vind max €580 een mooi bedrag.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, wel vind ik het prettig als hij wat minder lomp is dan mijn huidige laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop met een schermformaat van 15,6"
Minimaal een i3 processor
En ik vind het fijn als de laptop stil is en snel.

Deze laptop van Asus kwam ik tegen:
pricewatch: Asus R556LA-XX2436T

Mooie laptop voor weinig.
Maar nu is mijn vraag, heb ik met mijn berg foto's en word bestanden, adobe photoshop, spotnet etc wel genoeg aan die 128GB aan SSD geheugen? Of kan ik dan toch beter gaan voor een HDD versie met 500GB?
Of is het een idee om een losse harde schijf aan te schaffen voor foto's en word bestanden?

Ik ben niet merk gebonden. Maar hoor goede verhalen over Asus. Mijn HP ben ik ook tevreden over.

Bij MyCom lieten zij mij het verschil in opstarten zien van SSD en HDD. Dat is de reden dat ik naar de bovenstaande Asus keek.

Wat zou voor mij de beste keus zijn?

Edit: ik heb in mijn huidige laptop mijn opslag bekeken. Daarin staat dat ik op de C: 129 GB gebruikt heb van de 452 GB. Ook heb ik nog een recovery D: waarin ik 10,9 GB heb gebruikt van de 13,1 GB. Al heb ik geen idee wat die D: schijf inhoud.

[ Voor 6% gewijzigd door ilsmaelv op 21-11-2015 09:09 . Reden: Extra info ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:12
Ik heb niet de specs vergeleken, maar kijk ook eens in dit topic :Jullie mening over 'Aldi-laptop'

• ilsmaelv
Dankjewel voor je link jopie, zeker goede specs! Ik ken het merk niet... Wil de laptop graag weer 6 a 7 jaar kunnen gebruiken, weet niet of Medion een goed merk is qua behuizing en scherm?

• ilsmaelv
Ik heb besloten dat ik die medion ga halen bij de aldi. 👍🏻

• Solari99
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 15:50
Heb je die nog ergens kunnen vinden dan ??

• ilsmaelv
Helaas helaas. Overal uitverkocht.
Dinsdag ga ik naar de mediamarkt om eens te kijken wat ik kan krijgen in mijn prijsklasse.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ilsmaelv schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:08:
Helaas helaas. Overal uitverkocht.
Dinsdag ga ik naar de mediamarkt om eens te kijken wat ik kan krijgen in mijn prijsklasse.
Dat zou ik niet doen, ze hebben vaak modellen niet, of alleen maar oude modellen, en meestal laptops die aan elkaar hangen met een combinatie van plastic en metalen inserts die na een jaar al los beginnen te laten. En dat over de gehele range, Acer, HP, Toshiba, allemaal.

Je kan beter een laptop online kopen waarvan bekend is dat ie goed in elkaar gezet is en dus lang mee gaat. Hardware die 'oud' wordt is tegenwoordig niet meer een ding (behalve als je de hele dag spelletjes speelt). Het gaat voornamelijk om de mechanische constructie.

• ilsmaelv
Bedankt voor je tip johnkeates.

Heb je eventueel opties waar ik het beste online kan kopen?

Hoorde dat mycom failliet is geweest en dat weer bij paradigit hoort... Dus dat is misschien geen goede optie. Maar waar dan wel??

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
ilsmaelv schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:18:
Bedankt voor je tip johnkeates.

Heb je eventueel opties waar ik het beste online kan kopen?

Hoorde dat mycom failliet is geweest en dat weer bij paradigit hoort... Dus dat is misschien geen goede optie. Maar waar dan wel??
CoolBlue, Bol.com, maar ook je eisen in filters van Tweakers Pricewatch zetten. Met filters bij deze drie kom je altijd wel ergens. Alleen niet TE streng filteren
Pagina: 1