Warme temperaturen AC syndicate/Witcher 3 gtx 970

Pagina: 1
Acties:

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2025
Dag mensen,

Ik ben sinds begin dit jaar in bezit van een EVGA gtx 980 supercloced acx 2.0 in combinatie met een AMD fx 8350 (watergekoeld met een corsair h55) en 12gb ddr3 1600mhz geheugen.

Nu word de cpu niet zo heel erg warm, namelijk een graad of 35 als ik zwaar aan het gamen ben.

Echter is mijn gpu niet watergekoeld en heb ik er ook geen andere koelers op gezet. De stock koelers draaien op 60%. Als ik hem naar boven de 65% zet, dan komt er een soort hoog geluidje bij dat best irritant is.

Nu als ik de witcher 3, of ac syndicate speel, en bijde maxed out zet, tilt mijn kaart de temperatuur naar ongeveer 72 a 74 graden. Is dit te hoog en moet ik me zorgen gaan maken?

Ik heb trouwens een spec01 kast waar 1 case fan bij zit, en ik heb er nog een sicklemaster 1400 bij gehaald.
Beneden aan de voorkant is intake, en boven in de kast is exhaust.

Moet ik toch misschien de percentages iets opvoeren om safe te zitten?

Als ik andere nieuwe spellen speel zit ie ongeveer op 62 a 63 graden, alleen met de echt zware games dus beneden de 75 en boven de 70 :)

Alvast bedankt,

Groetjes van Martijn

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:58

Fanta

FordPerformance™️

Niets aan de hand, dat zijn prima temperaturen. Al betwijfel ik of je ze goed uitleest, want 35 graden is wel heel erg koel voor een fx8350.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• maramsp
Die fx8350 is water gekoeld, dus ik weet niet of het dan nog steeds erg koel is. Maar stock geeft coretemp een temperatuur aan van 14 graden. En tijdens het spelen van AC syndicate dus 35 ongeveer.

Maar in ieder geval bedankt.

Voor de rest, is er een programma dat nog betrouwbaarder is voor het aflezen van je sensoren?
Ik gebruik nu coretemp en cpu-z voor mn cpu, en gpu temp en gpu-z voor mn videokaart.

Graag hoor ik eventueel suggesties :)

Groetjes

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

Bij AMD FX moest je volgens mij naar package temperatuur kijken, niet naar cores (cores gaf vaak onrealistische waardes aan, in dit geval ook, water koeler of niet, tenzij je in een diepvries woont is 14ºC praktisch niet mogelijk, en 35ºC onder load? betwijfel dat ook ten zeerste).

Een waterkoeler is nog altijd afhankelijk van de omgevingstemperatuur en kan daar dus nooit onder gaan zitten. Dus tenzij je in een diepvries woont, met een omgevingstemperatuur van 5ºC of iets dergelijks, kun je niet aan temperaturen komen zoals 14ºC ook niet idle.

Even buiten dat, maar metname bij AMD FX cpu's moet je erg goed opletten dat je een hele goede airflow in je PC hebt als je een waterkoeler gebruikt. Vaak word je CPU lekker koel, maar raken de VRM's (dingen rondom je CPU socket) zwaar oververhit. Zelfs bij goede moederborden is airflow over je VRM's nog steeds erg belangrijk.

• maramsp
Ik heb hier een screenshot wat betreft idle.
Hier draaien alleen de windows processen, chrome, geforce experience, hwmonitor, en microsoft paint in combinatie met avg :)

Afbeeldingslocatie: http://i819.photobucket.com/albums/zz114/maramsp/temps_zpsojfghype.jpg

Moet ik hier dan de temperaturen die onder de asustek computer inc zitten, aanhouden, of juist de temperaturen die onder de amd fx 8350 zitten?

Want bij de eerste genoemde geeft ie 32/34 graden aan, en bij de tweede 14 graden.

Alvast bedankt maar weer. :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nou met logisch nadenken zul je tot de conclusie komen dat een idle temperatuur van 14 graden alleen kan als de omgevingstemperatuur rond of net boven het vriespunt zit. Een lucht en/of waterkoeler geven immers de warme lucht af aan de omgeving, als de omgevingstemperatuur dan bijvoorbeeld 20 graden is, kan de CPU onmogelijk lager zijn, maar alleen hoger. De lucht of waterkoeler zou immers een koudere CPU helemaal niet koelen maar juist opwarmen, totdat de omgevingstemperatuur is bereikt en pas daarboven zal die kunnen koelen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• maramsp
Ja, daar heb je inderdaad een punt.
Dan denk ik dus dat de idle temp van mn cpu dus rond die 33/34 ligt.
Toch beter dan de stock koeler in ieder geval, en ik maakte me eigenlijk vooral zorgen omtrent de temperaturen van mn videokaart.
Daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken, gezien de tweede post van dit topic.
Al met al is het dus allemaal opgelost, en kan er een slotje op wat mij betreft, want ik heb verder geen vragen meer :)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Nope ik haal deze temps ook met een gtx970 maak je pas zorgen bij 65+!
Pagina: 1