Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kleine vraagjes over laptop aankoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil graag een laptop aanschaffen. Zie hieronder de eisen:

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voornamelijk voor werk (AutoCAD, SketchUp. Graag zo soepel mogelijke ervaring), maar ik wil er ook een beetje op kunnen gamen (voornamelijk FIFA. Gamen is bijzaak en gebeurt nu niet dagelijks, dus medium settings met een redelijke fps is genoeg). Ook zal er fanatiek mee gesurfd worden op het internet.

Wat is je budget?
800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Aangezien de laptop voor werk is, zal deze vaak meegenomen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zou graag de vijfde generatie i5 erin hebben en een SSD of SSHD van minimaal 250gb.

Ik heb twee laptops op het oog:
- pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-20W
- pricewatch: Peaq PNB P1115 - I5NL

De vragen: Is voor deze doeleinden 4gb of 8gb werkgeheugen beter. Daarnaast vroeg ik me af in hoeverre de grafische kaarten in deze laptops games kunnen draaien.

Alvast bedankt!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom een 5e generatie (Broadwell) als er al 6e generatie (Skylake) laptops uitkomen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:10:
Waarom een 5e generatie (Broadwell) als er al 6e generatie (Skylake) laptops uitkomen?
wanneer komen die uit, want ik heb eigenlijk komende week al een laptop nodig.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
meestal hebben gebruikers voor autocad wel een aardige videokaart in de laptop zitten voor het nodige grafische geweld. Voor 800 euro wordt dat een lastige zoektocht. Is het nu een moetje of kun je nog even verder sparen/zoeken?

...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je al in de Pricewatch gekeken? (Zie bovenaan de rode balk.) Als je daar bij laptops kiest voor CPU-architectuur, kun je o.a. Broadwell (gen. 5) en Skylake (gen. 6) kiezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De 6e generatie wordt toch iets te duur om dan nog een redelijke videokaart erbij te hebben. Ook vraag ik me af wat er onder 'een redelijke videokaart' verstaan wordt?

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 17:41
Wat vind je van deze?

http://www.dell.com/nl/p/...9-laptop#secondaryContent

wel 200 euro over je budget heen. maar heeft een leuke videokaart en skylake (nieuwste)

• History Maker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 11:43
Check dit topic eens. Als je dan toch nu een laptop wilt hebben, waarom niet combineren met een mooie kortingsactie?
Pagina: 1