Toon posts:

Geel ! en melding bij openen lokaal beveiligingsbeleid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Als ik mijn lokaal beveiligingsbeleid open krijg ik een melding. Als ik via Revo naar groepsbeleid ga krijg ik dezelfde melding 2x. Bij mijn weten zit ik niet in een domein en ik weet niet veel van naamruimte.

zie melding: click

Is er iemand die kan/wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Zo te zien iets corrupt in je policidefinitions.
Je kunt "nieuwe" policydefinitions downloaden vanaf de MS site en de bestaande ermee overschrijven, hoewel MS er nog weleens een handje van heeft om de adml (languagefile voor policy) te verklooien waardoor deze meldingen ontstaan.

Ter info : policydefinitions zijn zeg maar templates voor GPOs. Hierin staat bv welke registry key gewijzigd moet worden als je een setting wijzigt in de GP editor. Je hebt ADMX files en daar weer de adml (language) file van de betreffende set met policies.

Je kunt ook nog het bestand waar de foutmelding naar verwijst openen in notepad en naar de betreffende regel toegaan (admx is xml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bestandje waarna de foutmelding verwijst geopend in mijn kladblok. Het heeft te maken met het beleid of Windows je locatie wilt laten achterhalen. Ik weet niet precies wat kolom 110 is of ik lees het verkeerd; als elke zin een regel is. Het enigste wat ik niet goed kan plaatsen is deze:

<supportedOn ref="windows:SUPPORTED_Windows8_Or_Windows_6_3_Only"/>

Het moet denk ik zijn windows 8 en later, maar wat Windows_6_3 is?