Toon posts:

Videokaart voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige videokaart (AMD Radeon HD 6900) is nodig aan vervanging toe, maar ik weet niet goed welke voor mij het best geschikt is. Het grootste struikelblok is mijn monitor. Het is namelijk een 27" en gebruik dus de resolutie 2560x1440.

Mijn budget is niet heel hoog, maar ik ben bang dat de goedkopere kaarten hier problemen mee gaan ondervinden. Ik zie dit terug in de review van bijvoorbeeld de Nvidia GTX 960. Zijn er kaarten wel geschikt in deze prijsklasse?

Verder zie ik in de iets hogere prijsklasse de Geforce 970 goed uit de benchmark test komen en zie ik de MSI Radeon R9 390 8gb hier veel genoemd. Maar zijn deze geschikt voor mijn resolutie en welke is daadwerkelijk beter?

Verder heb ik een i7 CPU 860 @ 2,8ghz en 16 mb RAM.

Hopelijk kan iemand mij helpen! Fallout 4 op hoger dan low settings en zonder lag is waarschijnlijk veel prettiger :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij een niet al te hoog budget zou ik persoonlijk gaan kijken naar een tweedehands r9 290!

Deze presteert redelijk gelijk aan de 970 voor een fractie van de prijs. Ze worden ook regelmatig hier op V&A aangeboden. Probeer er wel een te zoeken met een goede cooler erop; de originele stock blower koeler met 1 fannetje maakt een kabaal :+

Als je een beetje met de fallout 4 settings speelt kan je daarmee prima op high settings gamen :) het zal in ieder geval een dikke vooruitgang zijn tov je huidige (al aardig oude inmiddels) 6900 kaartje.

Wat is je budget ongeveer en ook niet onbelangrijk: welke voeding heb je precies?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Begrijp ik het goed dat wanneer je zegt dat de R9 290 redelijk gelijk presteert aan de 970, de R9 390 beter is dan de 970? Maakt het dan nog uit welk type van de 290? En kan hij mijn resolutie aan?

Ik heb geprobeerd te kijken welke voeding ik heb, maar dan moet ik hem er echt helemaal uithalen. Vervolgens geprobeerd te googlen welke er in mijn kast zit (heb de alienware Aurora r2), maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Er zit blijkbaar óf een 525w óf een 875w in. Mocht de 525w de nieuwere kaarten niet aankunnen, dan moet ik hem er maar wel uithalen voor de zekerheid.

Ik hoopte voor 200 euro een redelijk goede kaart te kunnen kopen. Maar ik betaal liever iets meer nu om niet over een jaar weer met hetzelfde probleem te zitten. Dan ben ik uiteindelijk meer geld kwijt!

Fallout was trouwens een voorbeeld. Het is inmiddels voor veel games het geval en ook bijvoorbeeld Photoshop kan erg traag zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en waar moet ik opletten bij een goede cooler?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
van de r9 290 serie zou ik de asus en xfx laten liggen.(de asus heeft geen vram koeling en de xfx maakt de meeste herrie en koelt niet al te best). tevens moet je de reffrence versies laten liggen zoals deze (tenzij je er een andere koeler op wil zetten)

Maar niet geheel onbelangrijk welke voeding heb je? de r9 290 lust wel wat prik.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 21-11-2015 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Loki, Thanks voor je reactie!

Over de voeding schreef ik eerder dit:

"Ik heb geprobeerd te kijken welke voeding ik heb, maar dan moet ik hem er echt helemaal uithalen. Vervolgens geprobeerd te googlen welke er in mijn kast zit (heb de alienware Aurora r2), maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Er zit blijkbaar óf een 525w óf een 875w in. Mocht de 525w de nieuwere kaarten niet aankunnen, dan moet ik hem er maar wel uithalen voor de zekerheid."

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Maak eens een foto van de tabel op de zijkant van je voeding!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het enige wat er vanaf deze kant te zien is :p

http://imgur.com/UyXZawN

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 21:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je uitsluitsel wil, zal je hem er toch uit moeten halen... Hier heb je natuurlijk weinig aan ;).

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat maar doen, wordt vervolgd!

Verwijderd

Topicstarter
Het was makkelijker eruit te halen dan ik dacht!

Dit is de voeding.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 12:40
875 watt dus.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
V&A aangeboden: R9 290 tri-x

Staat nog wel meer inbde pricewatch

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
heb hem zelf ook en dat is zeker een mooie kaart. draait alles prima en doet niet onder van de 970.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Ja maar persoonlijk zou ik ik liever iets meer uitgeven voor deze kaart.
Deze is 3 weken jong, inclusief bon voor garantie...

Misschien kun je een leuke deal maken? een beetje er tussen in?

V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de hulp! Het aanbod kaarten is een beetje overweldigend als je er niet in zit :)
Pagina: 1