Toon posts:

GTX 960 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

ik heb een 960 4 gb gekocht, en geprobeerd aan te sluiten maar dat lukt niet.
nu heb ik mijn computer opgestart via het moederboord en daar heb ik mijn 960 geinstalleerd en windows zegt dat het apparaat (de 960) goed werkt. maar als ik opstart via de kaart dan blijft ie hangen op het moederboord scherm (allereerste scherm) en geeft een paar piepjes daarna word het beeld zwart en doet ie niks meer. wat is er aan de hand?

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2025
Zeer waarschijnlijk je voeding, hoeveel watt is die?
Als je gewoon een standaard voeding erin heb zitten (met een voorgebouwde pc) heb je waarschijnlijk een 350 watt voeding, waar deze kaart minimaal 400 nodig heeft, en dat is voor de meest basic version.

De 4gb variant heeft bijvoorbeeld al een 500 watt voeding nodig.

En ik neem aan dat je hem wel van aparte stroom hebt voorzien? Die 6pins aansluiting in de bovenkant van de videokaart :)

Verwijderd

Hele karige openingspost. Zet allereerst even de specs van je pc erbij. En dan bijv. niet alleen '400w voeding' maar het merk en type.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:47

br00ky

Moderator Harde Waren
maramsp schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:10:
Als je gewoon een standaard voeding erin heb zitten (met een voorgebouwde pc) heb je waarschijnlijk een 350 watt voeding, waar deze kaart minimaal 400 nodig heeft, en dat is voor de meest basic version.

De 4gb variant heeft bijvoorbeeld al een 500 watt voeding nodig.

En ik neem aan dat je hem wel van aparte stroom hebt voorzien? Die 6pins aansluiting in de bovenkant van de videokaart :)
Ik zeg niet dat het niet aan de voeding kan liggen, maar de waardes die je hier noemt zijn schromelijk overdreven ;). En de grootte van het VRAM verandert daar weinig aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het merk van de psu FSP group Inc. Is en er staat 80 plus bronze op. Verder is de max wattage 450 watt dus ik dacht dat dat genoeg zou moeten zijn.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49

KrazyJay

Ik zou eerst beginnen met een goede voeding te halen. Verder vraag ik me af of je inderdaad de 6 of 8-pins stekkertjes op de kaart zelf wel kunt aansluiten met die voeding die je nu hebt.

Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan zeker, er zitten 2 6 pins en een 2 pins op voor een kaart met 8 pins aansluiting. En uiteraard heb ik die goed en correct aangesloten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:15:

nu heb ik mijn computer opgestart via het moederboord en daar heb ik mijn 960 geinstalleerd en windows zegt dat het apparaat (de 960) goed werkt. maar als ik opstart via de kaart dan blijft ie hangen op het moederboord scherm
Hoe bedoel je dit? Dat je in het BIOS hebt ingesteld waarvandaan je wilt opstarten, of dat je alleen de beeldkabel van het moederbord naar de videokaart en andersom hebt gewisseld.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maramsp schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:10:
Extreem onwaarschijnlijk, de kans dat het de voeding is is zo goed als verwaarloosbaar.

De kans dat de videokaart stuk is of dat het moederbord een verouderd bios of fireware heeft en zo niet goed om kan gaan met de nieuwe videokaart is honderden malen groter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De topicstart is waardeloos. Wat zijn een "paar piepjes", noteer de exacte beeps. Noteer je bios model (ami, etc) en zoek op wat je beepcode betekent. Dan pas kun je verder.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-01 19:21

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

FSP is anders een zeer degelijk merk, ik zou ook eerst eens beginnen met de laatste bios voor het mobo te installeren, ook kan je de grafische kaart in een ander systeem testen, in beide gevallen heb je het zo geschoten waar het probleem zit, als het dan nog bestaat...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt voor het belachelijk maken van mijn startpost, ik dacht dat mensen mij hier konden helpen. "een paar piepjes" betekent PIEP...PIEP...PIEP --> scherm zwart; volgens mij was dat toch wel duidelijk uit mijn startpost?

verder de andere dankjewel voor de hulp. ik heb alles de laatste versie zoals, bios, graphic drivers etc, gewoon alles.

ik heb hem werkend gekregen door up te graden naar windows 10, rare oplossing maarja het werkt nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 11:58 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, je zegt nu al meer als in je TS. Maar nog niet genoeg, WAT is je beepcode (3x kort ? of 2 keer kort en 1x lang, etc). DAT zoek je op icm beepcode bios in google...

Het is niet belachelijk maken, je komt hier voor hulp, maar daar worden wel eisen aan gesteld.

Ga ik even zoeken op 3 beeps, kom ik al verschillende mogelijkheden tegen....

AWARD:
Beep Code Description
1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information

AMI:
3 short Base 64K RAM failure

Precies DAAROM is het nodig dat je DUIDELIJKE informatie verschaft.

Verwijderd

Topicstarter
Of je vraagt er even vriendelijk naar. ik kan wel mijn pc open maken en alles wat er in staat gaan opschrijven en overtypen en een uur lang bezig zijn met programma's installeren en benchmarks uitvoeren voor informatie die je allemaal niet nodig hebt. dus vraag naar wat je wilt weten zodat je kunt helpen. Ik zal vast en zeker de informatie die je wilt weten vertellen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, wat wil je, heb je nu al 2x gevraagd wat de beepcode is... En aangegeven wat je ermee kunt. Suc6 !

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-01 19:21

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:29:
Of je vraagt er even vriendelijk naar. ik kan wel mijn pc open maken en alles wat er in staat gaan opschrijven en overtypen en een uur lang bezig zijn met programma's installeren en benchmarks uitvoeren voor informatie die je allemaal niet nodig hebt. dus vraag naar wat je wilt weten zodat je kunt helpen. Ik zal vast en zeker de informatie die je wilt weten vertellen.
Jij hebt een probleem, hij offert zijn vrije tijd op om je te helpen met een antwoord, en vervolgens mag hij er vriendelijk naar vragen, waarschijnlijk gaat je enige vriend Google hier nog helpen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• MedionAkoya
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

FSP? Heb je een OEM-PC?

Trein?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Monitor kabel op je videokaart aangesloten?
Wellicht in je bios forceren dat je PCI-E als video output gebruikt?
Welk PCI-E slot gebruik je op je moederbord?

Welk moederbord heb je uberhaupt + welke bios versie staat hier op?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• br00ky
  • Laatst online: 10:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:29:
Op dit moment kan het nog van alles zijn, dus is het zeker nuttig alles te noemen. De ervaring leert dat hoe meer informatie je geeft, hoe meer hulp er geboden kan worden.

Andersgezegd, een goed probleemtopic start altijd met:
1. Een goede beschrijving van je probleem. Wat is het probleem, wanneer begon het, wat zijn de "symptomen" (o.a. die beeps dus, wat voor beeps, kort lang etc). Hoe heb je je monitor (welke? met welk type kabel?) aangesloten?
2. Een goede beschrijving van je complete systeem. Misschien kost je dat een uurtje, nou en, als dat zorgt dat je daarna van je probleem af bent, is dat toch alleen maar goed :)? Wees dan ook zo specifiek mogelijk. Zoals hierboven gezegd, een "400W voeding" zegt helaas niks. Die heb je van prut tot high end.
3. Leg stap voor stap uit wat je al geprobeerd hebt. We gaan hier altijd uit van eigen input en inzet. Als je niet weet waar je moet beginnen, kan je altijd googlen of kijken of er hier al hapklare guides te vinden zijn, zoals de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Afijn, doe er mee wat je wilt, maar goede troubleshooting begint bij goede informatievoorziening van jou kant :). Iedereen heeft het beste met je voor.
Pagina: 1