Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden

Ik ben van voornemens om een Nokia 830 aan te schaffen

Ik wil geen android, moet ik dat weer onder de knie krijgen, geen tijd voor en Windows is mij bekend

Apple wordt mij te duur; en ik lees over de Nokia 830 goede berichten...

Maar.. nou de vraag: Ik hoor óók, dat je er veel niet mee ka; w.o.
Youtube, Internet bankieren ( zal wel nkiet zovak voorkomen, maar toch..en komt elke bank hiervoor in aanmerking) die nw. manier betalen met je smartphone, kan dat allemaal ook met een windows telefoon?

Wat verwacht ik v.e. smartphone ( dit is mijn 1e)
een goede foto kunnen maken ( voor zover dat kan natuurlijk met z'n kl.sensor)
een goede route planner
GPS lijkt mij erg handig

Spellentjes, facebook ed kan mij niet boeien
wel een goed en snelle browser en de belangrijkste app's die je écht nodig hebt

Wie kan mij hierover informeren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:03

SomerenV

It's something!

Google :>

De meeste vragen heb je zo antwoord op als je even wat moeite doet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:01:
Beste forumleden

Ik ben van voornemens om een Nokia 830 aan te schaffen

Ik wil geen android, moet ik dat weer onder de knie krijgen, geen tijd voor en Windows is mij bekend

Apple wordt mij te duur; en ik lees over de Nokia 830 goede berichten...

Maar.. nou de vraag: Ik hoor óók, dat je er veel niet mee ka; w.o.
Youtube, Internet bankieren ( zal wel nkiet zovak voorkomen, maar toch..en komt elke bank hiervoor in aanmerking) die nw. manier betalen met je smartphone, kan dat allemaal ook met een windows telefoon?

Wat verwacht ik v.e. smartphone ( dit is mijn 1e)
een goede foto kunnen maken ( voor zover dat kan natuurlijk met z'n kl.sensor)
een goede route planner
GPS lijkt mij erg handig

Spellentjes, facebook ed kan mij niet boeien
wel een goed en snelle browser en de belangrijkste app's die je écht nodig hebt

Wie kan mij hierover informeren?

Alvast bedankt
Alles wat je wil kan gewoon met een Windows Phone.
Ja, er is minder aanbod in apps, maar het is niet dramatisch ofzo. Alles wat fatsoenlijk groot is, is vertegenwoordigd, dus gaat gewoon werken.
Elke bekende nederlandse bank heeft een app, Youtube apps zijn genoeg keus in, alle grote instantmessengers en sociale netwerken zijn vertegenwoordigd, dus opzich val je je er geen buil aan.

Browsers zijn de enige dingen die er niet zijn, omdat het platform gewoon op slot zit in die zin. Alleen Internet Explorer Mobile. Niet dat die nou slecht is trouwens, maar sommige mensen hebben een voorkeur voor iets anders.

Foto's maken met Lumia's is prima te doen. De camera's/sensoren zijn pretty much het beste in die prijsklasse.

Routeplanner staat zelfs standaard geinstalleerd en heet Here Maps. Here Drive+ is de autonavigatie (TomTom, zeg maar) en Here Transit is een openbaar vervoer planner.
Kaarten zijn gewoon gratis en worden naar je telefoon gedownload, dus ook zonder internetverbinding zijn die te gebruiken. (in tegenstelling tot Google Maps navigatie, bijvoorbeeld)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:31:
[...]

Browsers zijn de enige dingen die er niet zijn, omdat het platform gewoon op slot zit in die zin. Alleen Internet Explorer Mobile. Niet dat die nou slecht is trouwens, maar sommige mensen hebben een voorkeur voor iets anders.
Opera mini, UC Browser, Maxthon, Surfy en zijn er vast nog wel wat meer (minder bekende) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:26:
[...]

Opera mini, UC Browser, Maxthon, Surfy en zijn er vast nog wel wat meer (minder bekende) te vinden.
UC Browser en Maxthon zijn sowieso een skin, geen echte browser. Die draaien gewoon op de IE core.
Opera Mini was er nog niet toen ik op zoek was (WP8.0 toen nog), dus ja, das wel een echte nieuwe dan.
Helaas nogsteeds geen Chrome (privileges probleem volgens de developers) of FireFox.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ SonmerenV: Ja, Google kan ik wel vinden… ben niet te beroerd om dat ook te doen, héb het ook gedaan….gebruik ’t regelmatig, maar smartphones zijn voor mij een apart gebied. Daar veranderd zoveel…Weet dat er verschillende OS zijn, en dat Win-phone’s maar 5% marktaandeel heeft; wil toch veel zeggen. Dus voor vele onbekend gebied; dus minder info. In de engelse taal is er meer, maar tech. enels is niet mijn sterkste kant….Toch wil ik die stap maken…Gelukkig zijn er toch anderen die mij concreet willen helpen…..In mijn vraag staan ook zaken die ik al opgezocht heb...
@ Mckaamos
Dus geen FF, jammer, ben ik gewend en tevreden mee, maar het is zoals ’t is. Geen echt groot issues . Als die van IM goed is, oke . Misschien komt dat nog….kon er ook niets op GOOGLE over vinden….
Zo ook Oprea mini; ( Dank Gero71)
- mbt de ‘Camera’ daar had ik al van begrepen, dat die van Nokia redelijk tot zeer goed zijn, als je beter wilt moet je ook beter betalen…. dus voor ca € 280 (bij MS store) heb je een goed tst
- Routeplanner Here maps: dat is dan mooi meegenomen. Ik had bij MS website iets dergelijks zien staan, maar onbekend voor mij. Kan er ook verder weinig over vinden, maar dat zal wel goed komen.
- Ik moet alleen mijn bank bellen of zijn een win. app hebben, maar zo te horen zal dat wel.
- Ik weet ook nog niet of de Nokia 830 simlock vrij is… wil deze bij MS store kopen, zijn wat duurder.
ik heb geen ervaring met de int. winkels die deze ook (iets) goedkoper verkopen…De reviews over Coolblue, paragit zijn erg wisselend, en anderen die bij helemaal voor mij onbekend zijn, durf ik zeker niet aan. Kopen is 1 ding, service is een 2e . Ik heb alleen goede ervaringen met Informatique

MVG
Ceth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welke apps er wel en niet beschikbaar zijn voor Windows Phone kun je gewoon opzoeken met Google. Het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan zoeken, want dat is weinig zinvol. Daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.