serviio streamen over vpn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey, ik heb de volgende situatie:
thuis computer met alle films -> vpn (pptp - niet veilig, weet ik) -> netwerk van een vriend -> mijn laptop met serviio -> media player / tv

het verkennen en de link die serviio heeft naar de films zijn allemaal IP gebaseerd, niet op hostname.

Internet bij mij thuis is 200/20 wat snel genoeg is om zn beetje het meeste wat ik heb te streamen. bij mijn vriend heb ik 30/3 wat qua download sneller is dan mijn upload en dus ook geen probleem moet zijn.

als ik bij mijn vriend ben en daar aanmeld op vpn kan ik in de verkenner gewoon naar mijn films. Als ik dan met vlc afspeel werkt dit bij alle films en zijn er geen haperingen.

als ik nou vpn en serviio opstart bij mijn vriend dan wordt deze gewoon netjes gevonden door de media player en kan ik de film lijst gewoon opvragen. Wanneer ik begin met streamen duurt het bufferen even, lijkt me normaal. Vervolgens begint de film en deze speelt voor ongeveer 6 seconde en dan moet hij opnieuw bufferen. Dit blijft gebeuren ook bij andere films. als ik een film pak met een lage bitrate, bijv. een 700mb avi dan is het internet gebruik van mijn upload (thuis) ongeveer 1Mbit. als ik een film pak met een hogere bitrate, bijv. 8gb mkv dan is mijn internet gebruik niet meer dan 8-10Mbit.

Als ik via vlc een film stream over vpn vanaf mijn vriend, dan wordt wel de volle 20Mbit benut en speelt alles gewoon normaal.

Als ik bij mijn vriend een film kies die lokaal op mijn laptop staat, is er niets aan de hand. dus dat sluit alles intern uit lijkt mij... het netwerk van mijn vriend, de media player en dat serviio gewoon normaal (kan) werken.

voor te testen heb ik ook een andere media server geprobeerd, universal media server en ook deze vertoont het zelfde gedrag...

ik ben ook even aan het testen of alles goed werkt als ik het volgende probeer: (om zo het vpn protocol even te elimineren)
zelfde thuis pc met alle films -> laptop met serviio -> tv met media player

Het lijkt erop dat deze manier gewoon werkt, het duurt alleen lang voordat er begonnen wordt met indexeren. maar dat is nog niet zn probleem.

heeft iemand anders toevallig een situatie als deze in gebruik en wat werkt? thuis media files hebben staan, via vpn connecten en vervolgens via een mediaserver streamen naar tv/media players?

bedankt voor de hulp :)
Sander

[ Voor 9% gewijzigd door sander.jansen op 20-11-2015 23:26 ]