[CSS] Chrome negeert emoji font

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Hoi

Voor een project ben ik bezig met het schrijven van een comment systeem, en om dit zo klein mogelijk te houden heb ik besloten om gebruik te maken van emoji fonts van het OS in plaats van zelf een set mee te geven. Dit werkt perfect op ieder OS en in iedere browser. Behalve in Chrome op Windows 8, 8.1 en 10. Andere browsers tonen het Segoe UI Emoji lettertype (de mutli-color versies van de standaard Windows Emojis), maar Chrome laad dit font niet in en toont in plaats daarvan een gelimiteerde set van Segoe UI Symbol (het non-color Emoji lettertype uit Windows 7). Weet iemand hier een workaround voor om Chrome alsnog dit font in te laten laden? Ik heb op internet gezocht maar daar wordt nooit echt een antwoord op gegeven.

Alvast bedankt.
-- Loller1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Loller1 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:39:
Hoi

Voor een project ben ik bezig met het schrijven van een comment systeem, en om dit zo klein mogelijk te houden heb ik besloten om gebruik te maken van emoji fonts van het OS in plaats van zelf een set mee te geven. Dit werkt perfect op ieder OS en in iedere browser. Behalve in Chrome op Windows 8, 8.1 en 10. Andere browsers tonen het Segoe UI Emoji lettertype (de mutli-color versies van de standaard Windows Emojis), maar Chrome laad dit font niet in en toont in plaats daarvan een gelimiteerde set van Segoe UI Symbol (het non-color Emoji lettertype uit Windows 7). Weet iemand hier een workaround voor om Chrome alsnog dit font in te laten laden? Ik heb op internet gezocht maar daar wordt nooit echt een antwoord op gegeven.

Alvast bedankt.
-- Loller1
Chrome gebruikt met de Blink engine vziw een compleet eigen font renderer en niet de standaard beschikbare font renderer van het OS. Chrome's renderer zal multi-color OpenType fonts gewoon nog niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 20:10

n8n

Twitter heeft dacht ik een open source set die ze zelf gebruiken. Je zou deze in Chrome kunnen tonen met een string replace.

https://github.com/twitter/twemoji

[ Voor 13% gewijzigd door n8n op 22-11-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Loller1 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:39:
Dit werkt perfect op ieder OS en in iedere browser. Behalve in Chrome op Windows 8, 8.1 en 10.
Er zijn heel veel emoji en ze worden nog steeds niet allemaal ondersteund.
Hier is een lijst http://unicode.org/emoji/charts/full-emoji-list.html en zie dat ze niet allemaal werken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar