Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709949

Topicstarter
Ik zit met een heel irritant probleem. Ik heb nu ongeveer 2 jaar een iPhone 4S, prima telefoon, nooit problemen mee gehad. Sinds 1/2 weken gaf mij iPhone telkens waarschuwingen van dat mijn geheugen bijna vol is (terwijl ik geen bestanden of wat dan ook toevoeg). Ik heb na de 1e waarschuwing al veel foto/video bestanden verwijdert, iPhone terug in begin settings gedaan, maar niets hielp. Nu kan ik bijvoorbeeld niet WhatsApp openen, het 1e wat hij dan zegt is van verwijder bestanden om Whatsapp te kunnen gebruiken.

Ik word er gek van. Ik heb een iPhone 4S met 16gb, waarvan iTunes zegt dat ik 8,37GB!!! aan Andere heb, dat is meer dan alle andere opslag "onderdelen" bij elkaar!

HELP! graag. Hoe is dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-07 09:03
Welke app gebruikt het meeste geheugen? Instellingen -> algemeen -> opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Muziek 2.2 GB > WhatsApp 916 MB > Foto's en Camera 875 MB etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709853

Anoniem: 709949 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:52:
Ik zit met een heel irritant probleem. Ik heb nu ongeveer 2 jaar een iPhone 4S, prima telefoon, nooit problemen mee gehad. Sinds 1/2 weken gaf mij iPhone telkens waarschuwingen van dat mijn geheugen bijna vol is (terwijl ik geen bestanden of wat dan ook toevoeg). Ik heb na de 1e waarschuwing al veel foto/video bestanden verwijdert, iPhone terug in begin settings gedaan, maar niets hielp. Nu kan ik bijvoorbeeld niet WhatsApp openen, het 1e wat hij dan zegt is van verwijder bestanden om Whatsapp te kunnen gebruiken.

Ik word er gek van. Ik heb een iPhone 4S met 16gb, waarvan iTunes zegt dat ik 8,37GB!!! aan Andere heb, dat is meer dan alle andere opslag "onderdelen" bij elkaar!

HELP! graag. Hoe is dit te fixen?
Maak eerst een back-up van wat je hebt ( dat is sowieso even belangrijk op dit moment ) via itunes.

Probeer via itunes het toestel te herstellen en zet de back-up nog niet terug ( resultaat: je hebt een kale iphone met alleen ios en de bijbehorende functies / apps )
Zet dan alleen het noodzakelijke los erop: bijv whatsapp, gmail oid.

Lijkt wel alsof er verborgen bestanden zijn en hopelijk gaan die weg dmv het toestel te herstellen via itunes.

Stel dat gaat een week goed, zet daarna de back-up terug op je iphone. Komt het probleem dan weer terug weten we waar het fout gaat. Toevallig dropbox oid?

Aan jou reactie kan ik niet precies begrijpen of je dit nu wel of niet al gedaan hebt :) Zo niet, probeer mijn advies te volgen.

Good luck, en laat me weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Staat er geen update klaar op je iPhone? Dat valt ook onder "andere". Idd even aan iTunes hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@DochterPhone - Thanks! Ik ga er mee aan de slag. Maar, ik kreeg net al een waarschuwing van "Kan niet Synchroniseren ivm te weinig ruimte"

@Wouter36 - Bedoel je een IOS update? Ik gebruik nog steeds IOS 7.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Anoniem: 709949 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:42:

@Wouter36 - Bedoel je een IOS update? Ik gebruik nog steeds IOS 7.1.2.
Ja, waarschijnlijk on the air gedownload. Staat er bij update, downloaden of installeren? In het laatste geval staat ie dus al op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik kijk op mijn iPhone bij Algemeen>Software-update staat er onderin "Installeer nu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Dan heb je dus een complete ios update op je telefoon staan.

Werkt dit nog?

http://www.iculture.nl/io...-ios-updates-verwijderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:52
Heb je je verwijderde foto's al verwijderd? :P klinkt heel stom maar als je bij foto's naar albums gaat, staan al je verwijderde foto's in de mal verwijderde foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709853

Anoniem: 709949 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:55:
Als ik kijk op mijn iPhone bij Algemeen>Software-update staat er onderin "Installeer nu".
Is er een reden waarom je niet wilt update?
Want die update is dus al op je telefoon opgeslagen en neemt behoorlijk wat in beslag.

Dit is dus wat ik bedoelde met ''verborgen'' bestanden, die zie je inderdaad niet bij je opslag terug maar het neemt stiekem wel veel plek in beslag.

Indien je graag de ''nieuwste'' versie wilt kan je gerust op installeer nu klikken. Oude software wordt verwijdert en de nieuwe blijft over.

Hier zou ik even over nadenken, want dan zou mijn herstel proces hoog waarschijnlijk niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Wouter36 Ja. De grootte van deze update is maar 66,4 MB. Dit zal dus niks uitmaken verder met mijn ruimte probleem, denk ik?

@Pepper92 Ja de foto's/video's zijn echt verwijdert ;)

@DoctorPhone Ja, deze IOS loopt verder prima, en aangezien ik alweer een oudere iPhone heb weet ik niet of nieuwere IOS versies nog wel goed lopen op mijn 4S, anders kan ik hem helemaal niet meer gebruiken vanwege traagheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand nog een oplossing aub? Of dingen die ik kan proberen? Me iPhone blijft steeds vanzelf vol lopen met geheugen die ik er zelf niet op gooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Heb ik ook voor gehad met een iPhone 5s. via iTunes restore backup doen heeft het bij mij opgelost.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:16
Laatst een zelfde probleem gehad met een ipad.
Foto's verwijderd, daarna verwijderde foto's leeggemaakt maar nog steeds 5gb ruimte kwijt.
Uiteindelijk de datum op het apparaat een jaar teruggezet en toen nogmaals in verwijderde foto's gekeken en vond toen daar 5gb aan verwijderde foto's van een jaar geleden. Deze verwijderd waarna het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@4Bit Dat had ik al is gedaan, maar ik zal het zometeen/vanavond nog is proberen.

@FreestyleFrl Heb ik gedaan, maar dit werkte niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683289

Is het een idee om een reservekopie te maken, je gehele iphone naar fabrieksinstellingen te zetten en dan de reservekopie na de update er weer op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Tongbu assistant downloaden > iPhone aankoppelen > Clear Trash al eens geprobeerd?
Bij mijn iPhone 6 plus 128gb werd er zo ruim 27 gb vrij gemaakt...
Pagina: 1