• joeriveenhuizen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-04-2025
Hallo iedereen,

Mijn nieuw gebouwde PC wilt niet starten. Als ik op de aanknop druk, doet hij het voor ongeveer 0.5 seconden en slaat gelijk weer af. Geen piep of bios of wat dan ook.

I7-6700k
Gigabyte GTX980ti G1
Asus Z170 pro gaming
G.skill 16gb 3000mhz DDR4 RAM
250GB SSD samsung evo 240
1TB SSHD
Corsair H60 watercooler

Ik weet niet wat ik moet doen en ik kan wel janken want feitelijk gezien heb ik er veel te veel geld in gestoken...

Mvg

Joeri Veenhuizen.

• joeriveenhuizen
Mijn nieuw gebouwde PC wilt niet starten. Als ik op de aanknop druk, doet hij het voor ongeveer 0.5 seconden en slaat gelijk weer af. Geen piep of bios of wat dan ook.

I7-6700k
Gigabyte GTX980ti G1
Asus Z170 pro gaming
G.skill 16gb 3000mhz DDR4 RAM
250GB SSD samsung evo 240
1TB SSHD
Corsair H60 watercooler

Ik weet niet wat ik moet doen en ik kan wel janken want feitelijk gezien heb ik er veel te veel geld in gestoken...

Mvg

Joeri Veenhuizen.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

heeft 'ie nog nooit gewerkt?

d:)b :henk d:)b

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Welke voeding gebruik je?
En heb je de CPU 8pin er op juiste wijze ingedrukt?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

steff85 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:01:
voeding is een startpunt, @TS: kijk ook ns in: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
wat ook kan helpen: even laten rusten en als je minder gespannen bent er weer met een frisse blik naar kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-11-2015 20:05 ]

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Matched het geheugen met het moederbord?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
spacers tussen case en moederbord zitten? Alle stroomkabels aangesloten? Hangen en troubleshooting guide al stap voor stap doorgenomen? Zoveel dingen die je nog kan proberen

• joeriveenhuizen
Nee, nog nooit gewerkt. Nieuw gekocht bij Sicomputers. Alleen de 6700k heb ik er zelf ingezet

• joeriveenhuizen
steff85 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:01:
Ik heb er een 700w voeding in zitten. Volgensmij zit ie er goed in. Doorgedrukt tot de connector vast klikte.

• joeriveenhuizen
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:24:
Matched het geheugen met het moederbord?
Jaa voor zover ik weet wel. Het moederbord en de CPU kunnen beiden werken met DDR4 geheugen.

• joeriveenhuizen
Ardjee schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:26:
spacers tussen case en moederbord zitten? Alle stroomkabels aangesloten? Hangen en troubleshooting guide al stap voor stap doorgenomen? Zoveel dingen die je nog kan proberen
Alles zit goed verder. Wat is die guide?

Verwijderd

joeriveenhuizen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:00:
[...]

Jaa voor zover ik weet wel. Het moederbord en de CPU kunnen beiden werken met DDR4 geheugen.
Dat zegt nog niet zoveel. Als het mobo net dat merk en type ram niet ondersteunt dan gebeurt er niets.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-02 13:10

TommieW

Numa numa.

Waarom heb je twee topics gemaakt voor hetzelfde probleem?

Anyway, hier is de troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je kan dit probleem op een paar verschillende manieren aanpakken. Als je zeker weet dat je probleem niet wordt veroorzaakt door spacers of niet aangesloten kabels, kan je met zo min mogelijk beginnen. Begin eens met alleen je CPU, RAM, moederbord en voeding. Dus geen videokaart, geen opslag, etc. Als dit het al niet doet, kan je alles uit de kast halen en het nog eens op (bijvoorbeeld) de doos van je moederbord leggen. Zo sluit je uit dat iets van je kast kortsluiting maakt.

Weet je zeker dat je moederbord wel een piep kan maken? Zit er een speaker op het moederbord of heb je een speaker aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 20-11-2015 21:08 . Reden: Verkeerde link ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik mis een voeding, welke zit erin?

People as things, that’s where it starts.

• joeriveenhuizen
RobinHood schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:18:
Ik mis een voeding, welke zit erin?
De Cooler master B700 v.2
700w

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat is niet direct de schuldige, maar om overal flink geld aan uit te geven, en dan een B-voeding te kopen is wel wat vreemd.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad, voor mij was het helaas een defecte CPU(6600k).

Ook ik raad inderdaad aan om even alles uit de kast te halen en op een doos te leggen en zo te testen. Dat wat je nu hebt lijkt het meeste op kortsluiting wat dus ook door je kast kan komen. Zit er een stand-off voor het moederbord te veel onder?

[ Voor 15% gewijzigd door ECP0WERS op 20-11-2015 21:22 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Houdt het de volgende keer even bij 1 topic. Merge.

• joeriveenhuizen
RobinHood schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:22:
Dat is niet direct de schuldige, maar om overal flink geld aan uit te geven, en dan een B-voeding te kopen is wel wat vreemd.
Is dit een slechte voeding dan?

• joeriveenhuizen
ECP0WERS schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:22:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, voor mij was het helaas een defecte CPU(6600k).

Ook ik raad inderdaad aan om even alles uit de kast te halen en op een doos te leggen en zo te testen. Dat wat je nu hebt lijkt het meeste op kortsluiting wat dus ook door je kast kan komen. Zit er een stand-off voor het moederbord te veel onder?
Shit ik hoop echt niet dat het een CPU error is. Heb veel moeite gedaan om deze te krijgen aangezien hij overal uitverkocht is. Hoe heb jij het gedaan? Naar Intel opgestuurd of naar de winkel?

• joeriveenhuizen
TommieW schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:07:
Waarom heb je twee topics gemaakt voor hetzelfde probleem?

Anyway, hier is de troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je kan dit probleem op een paar verschillende manieren aanpakken. Als je zeker weet dat je probleem niet wordt veroorzaakt door spacers of niet aangesloten kabels, kan je met zo min mogelijk beginnen. Begin eens met alleen je CPU, RAM, moederbord en voeding. Dus geen videokaart, geen opslag, etc. Als dit het al niet doet, kan je alles uit de kast halen en het nog eens op (bijvoorbeeld) de doos van je moederbord leggen. Zo sluit je uit dat iets van je kast kortsluiting maakt.

Weet je zeker dat je moederbord wel een piep kan maken? Zit er een speaker op het moederbord of heb je een speaker aangesloten?
Ik zal het morgen proberen. Maar volgensmij zou die wel moeten kunnen piepen. Ik heb zelf niks aangesloten maar t lijkt me sterk dat er niks op zit waar hij mee piept.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik ben terug gegaan naar de winkel, echter is de 6600k niet zo schaars als de 6700k. Enfin ik zou voorzichtig beginnen met het moederbord uit de kast halen zodat je kortsluiting uit kunt sluiten.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Slecht zou ik hem niet noemen, da's MS-tech etc

Maar matig, ja, niet echt de meest geweldige prestaties of levensduur, echt een budget-ding dus. En dat icm. echt high-end spul is een beetje vreemd. Had dan eerder een mooie RM550x of V550semi verwacht.

• project.bobby
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:41
Ik zou zoals hierboven ook aangegeven wordt eerst proberen te booten met 1 stick RAM en geen video kaart oid. Dan langzaam steeds meer erin stoppen.

Ik heb zelf zoiets twee keer gehad, een keer was een defecte RAM module, dat kan je makkelijk uitsluiten door een voor een ze in je eerste ram slot te doen en vervolgens te booten. Als ze het allemaal niet doen vanaf slot 1 is probeer je ze allemaal op slot 2 etc.

Andere keer had ik alleen de 24 pin connector erin gestopt en was ik de 8 pin vergeten :).

• joeriveenhuizen
project.bobby schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 05:05:
Ik zou zoals hierboven ook aangegeven wordt eerst proberen te booten met 1 stick RAM en geen video kaart oid. Dan langzaam steeds meer erin stoppen.

Ik heb zelf zoiets twee keer gehad, een keer was een defecte RAM module, dat kan je makkelijk uitsluiten door een voor een ze in je eerste ram slot te doen en vervolgens te booten. Als ze het allemaal niet doen vanaf slot 1 is probeer je ze allemaal op slot 2 etc.

Andere keer had ik alleen de 24 pin connector erin gestopt en was ik de 8 pin vergeten :).
Thanks voor de support. Straks ga ik het even uitproberen. Hopen dat het werkt. Het enige dat ik niet hoop is dat het een defecte CPU is. De 6700k is heel schaars en ik denk niet dat ik er zomaar nog een heb..

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 18:00
CPU's zijn zelden defect na levering, die dingen zijn heel goed in massaproductie te testen op correctheid. Als zo'n ding kapot gaat, dan is dat vaak door externe factoren (spanningspiek, ESD ontlading en dergelijke) dus ik zou mij daar niet teveel zorgen om maken.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je hebt je CPU goed geïnstalleerd? Geen verbogen pins in de socket?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• joeriveenhuizen
project.bobby schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 05:05:

Helaas. Werkte niet. Ik lees nu wel heel veel reviews op Newegg dat het moederbord een slechte bios heeft. Zou dit ook het probleem kunnen zijn?

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Heeft de computer gewerkt voordat je de cpu hebt geupgrade?

• joeriveenhuizen
FooLsKi schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:36:
Je hebt je CPU goed geïnstalleerd? Geen verbogen pins in de socket?
Ik heb nu meerdere keren voor de zekerheid gekeken en ik heb geen gebogen pins gevonden. Ik gok dat het een probleem is met de voeding want de pc doet nu helemaal niks meer als ik op de aanknop druk. Alleen de led lampjes branden nog op het moederbord. Verder heb ik gelezen dat het moederbord dat ik er in heb zitten een slechte bios heeft. Kan dit ook een oorzaak zijn?

• joeriveenhuizen
thijsjek schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:51:
Heeft de computer gewerkt voordat je de cpu hebt geupgrade?
Nee, ik kreeg de PC volledig aangelevert zonder de CPU omdat ik deze ergens anders heb moeten aanschaffen. Het enige dat ik nog heb gedaan is de CPU er in gedaan en de cooler er op gezet. Maar ik heb nu een paar keer gekeken en ik kan geen gebogen pins vinden en alle snoeren zitten op de goede plekken.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien een overbodige vraag. Maar je hebt toch wel de cooler goed gemonteerd met koelpasta?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02-2025
Welke acties heb je nu tot nu uitgevoerd om te kijken of hij langer dan 0.5s aanblijft? alles losgekoppeld behalve de voeding?

• joeriveenhuizen
kendo schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:09:
Misschien een overbodige vraag. Maar je hebt toch wel de cooler goed gemonteerd met koelpasta?
Haha geen rare vraag hoor, zou typisch iets zijn voor mij om te doen :p maar de cooling paste zat al pre-applied op de cooler.

• joeriveenhuizen
thijsjek schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:37:
Welke acties heb je nu tot nu uitgevoerd om te kijken of hij langer dan 0.5s aanblijft? alles losgekoppeld behalve de voeding?
Inderdaad, alle onnodige dingen losgekoppeld, de Ram sticks gewisselt en geprobeert met 1 stick per keer op te starten, ik heb de jumper truk gedaan, de batterij er uit gehaald en de aan knop 20 sec ingedrukt gehouden, alle kabels nog eens nagelopen en extra aangedrukt en de socket bekeken op gebogen pins (geen gebogen pins gevonden).

Hij bleef de hele tijd het zelfde doen. 0.5 seconden aan en weer uit. Tot op een gegeven moment dat hij gewoon helemaal niks meer deed. Geen kick meer. Alleen het mobo geeft nog licht maar ook de led lampjes gaan niet meer aan en uit, wat ze eerder wel deden. Alsof hij is vastgelopen.

Mijn conclusie: een kapotte voeding en/of een moederbord met een foute BIOS.

Nou ben ik maar een newbie hierin, dus wat denken jullie?

Weten jullie misschien een goed betrouwbaar bedrijf die computers als deze na kijken en fixen?

• project.bobby
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:41
Bekijk deze even:
http://linustechtips.com/...st-boot-device-led-is-on/

Volgens mij een vergelijkbaar probleem, hij heeft het opgelost door éen stick ram in slot B2 te doen. Blijkbaar kan dat moederbord niet goed overweg met 3000mhz ram.

"PC posted into BIOS with 1 ram stick in b2 slot and no gpu
went into bios and set clock speed to 2666mhz fix
now pc is up and running perfectly"
Pagina: 1